Gå til innhold

kule ukule ting i mafia


Anbefalte innlegg

så once upon a time in america igjen og måtte bare spill mafia igjen. og er godt på vei til å runne det for ørtende gang. men det er ting som altid har irritert meg.

 

1. Folka tåler formye, er litt kjipt å måtte skyte en kar 10 ganger før han dør syns det ødlegger feel'n da folk død ganske fort i mafia filmer(med unntak av sonny i gudfaren) det blir litt CS.

 

2. bilkjøringen føles ikke noe "bra" ut. de gangene man må stikke av i bil blir liksom en oppgave og al gleden går ut av det. noe som er kjipt da det er mye kjøring i spillet.

 

3. syns også det blir litt mye killing på slutten. syns egentlig de beste delene av spillet, er i begynnelsen, da man ikke skal slakte en hel bygning, men bare ta ut noen. det motelet utenfor byen, og hotelet samt hustakene er bra. men det blir liksom litt mye da man også skal sykte seg ut av en kirke i samme oppdrag. samme gjelder siste mission, da man skal drepe veldig mange folk i museumet.

 

men ellers er spillet veldig bra. med beste historie i et ikke rpg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok enig i det meste av det du sier. De kunne gjort biljaktene litt mer intense (da dramaturgikurven konstant er på null så snart du får satt deg i en bill, samme faen hva du foretar deg med den).

 

Synes dessuten at det ble litt dumt etter hvert når man alltid fikk i oppdrag å gjøre noe "lett".

"This mission will be no problem, but take this gun, just in case". Hvorfor kan de ikke bare si "All hell will break loose, you will have to kill your way through half of America to reach the objective", når vi VET at noe kommer til å gå galt det hundredelssekundet man får tildelt pistolen!

 

Synes de kunne hatt litt flere små oppdrag, hvor man bare foretar seg en "beat-the-bully" jobb eller noe sånn (selvfølgelig må det jo bevege seg oppover, men jeg synes også at det ble litt dramatisk mye dreping etter hvert - èn mann mot 200? Nei, det liker vi ikke i sånne spill).

 

Uansett er Mafia et flott spill, og jeg gleder meg til å få høre mer om 2'ern.

Dessuten gleder jeg meg enormt til Gudfaren, et spill jeg synes har fått unektelig lite oppmerksomhet. Folk tror tydeligvis at det ikke kommer til å bli neo bra i det hele tatt. Folk sitter bare og sier "Nei, nei, nei, jeg venter til Mafia 2, jeg, da det er det eneste mafia-spillet som noen gang kan slå gjennom".

 

Mafia-spillene er jo basert (nærmest plagiert) på alle de gamle gangster-filmene og bøkene!

 

Jeg tror flere av de som elsket Mafia bør se litt grundigere på Gudfaren, da jeg tror dette kan bli en skikkelig hit (Gudfaren skal ha en god del muligheter som er standard i mafia-filmer, men som er intet-eksisterende i Mafia-spillet). :)

Lenke til kommentar

ja, gudfaren ser jeg frem til, men er red den ikke har samme muligheter som mafia, da den tross alt skal følge en film(ca. i værtfall)

 

det jeg kunne ønkse av et Mafia RPG. med like god story som mafia men med gode muligheter for å forandre og forbedre karaktren din. og nei snakker ikke om noe MMORPG

 

 

noen som foresten har prøvd denne moden http://cold.lostheaven.co.uk/

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
ja, gudfaren ser jeg frem til, men er red den ikke har samme muligheter som mafia, da den tross alt skal følge en film(ca. i værtfall)

 

det jeg kunne ønkse av et Mafia RPG. med like god story som mafia men med gode muligheter for å forandre og forbedre karaktren din. og nei snakker ikke om noe MMORPG

 

 

noen som foresten har prøvd denne moden http://cold.lostheaven.co.uk/

5620901[/snapback]

 

*Kremt* du har ikke sjekket ut Gudfaren så mye?

Gudfaren har kun filmene som utspring. Om du har spilt The Chronicles Of Riddick: Escape From Butcher's Bay, skjønner du hva jeg mener.

Filmene brukes som grunnmur, og en del kjente karakterer fra filmene (Sonny, Vito, Hagen, Brasi, osv), og det er stort sett det.

Handlingen foregår omtrent som om at handlingen i filmene aldri tok til (foregår litt før Michael kommer hjem i Part I).

Du arbeider deg delvis fritt oppover i familien med diverse metoder som du kan velge selv (du kan velge om du vil være den Tom Hagen er i filmene, han som vil bruke munnen som våpen, eller du kan prøve å være en skikkelig Sonny Corleone, en som bryter seg vei og satser på at det går bra sånn - eller at du velger å være noe imellom, sånn som Michael.

 

I Gudfaren kan man dessuten skreddersy sin karakter. Ikke bare utseendemessig (som bare det er et stort pluss i margen - man kan lage sin mer eller mindre unike karakter med MobFace-motoren deres), men også når det kommer til skills.

Etter hvert vil du på en måte få "experience points", lik de man får i rollespill, som man kan bruke til å bli bedre i mange forskjellige ting i spillet (accuracy, health, speed, osv).

 

Jeg tror VIRKELIG at Gudfaren er noe du bør se nærmere på. Gode steder å starte kan være både Gamer.no's sniktitt og feature, og Gamespot.com's produktside til spillet, som også har en del videointervjuer og in-game footage. Tror Gudfaren er noe du MÅ se nærmere på, jeg. :)

Lenke til kommentar
Har lasta ned en mod med "mer varierende trafikk", og en "savegame" som har biler parkert mange plasser, og du finner ALLE bilene i spillet på en stor parkering på den mellomste øya.. :)

5621717[/snapback]

Jeg spør igjen, hvordan installerer jeg mod'er til mafia. og hvor finner jeg disse?

5625464[/snapback]

 

MafiaScene har det meste av mods og info.

Men jeg skal være snill og forklare kjapt og enkelt hvordan du gjør det.

For å f.eks. legge inn "mafia traffic mod v2.5" som den ene moden heter, så gjør du slik som dette:

1. Last ned et program som heter MafiaDataXTractor.exe (v1.1)(Downloads -> Tools & patches på mafiascene.com).

2. Pakk ut programmet (det blir lasta ned i ei *.zip fil).

3. Kopier MafiaDataXTractor.exe til Mafia mappen din (f.eks. D:\spill\Mafia\)

4. Start programmet, så spør det sikkert om det skal lage backup av ei fil, velg ja.

5. Velg i lista hva du vil pakke ut (du trenger ikke å pakke ut noe, men jeg pleier å velge "Select all", så extract).

6. Når du er ferdig å pakke ut med det programmet, så laster du ned Mod'en du vil ha (Downloads -> Mods (evt. Misc & goodies eller Tools & patches (spørs hvilken mod du skal ha)) på mafiascene.com). I dette tilfellet snakker vi om "Mafia Traffic Mod v2_5", så den finner du på "Mods" (første mod'en i lista).

7. Last ned mod'en og pakk den ut. Du finner sikkert 1 mappe (missions) ei *.zip fil, ei tekst fil og et bilde i mappa du har pakka ut.

8. kopier mappen "missions" som ligger i traffic mod mappa, og lim den inn i mafia mappen.

9. Start opp spillet og nyt mye mer forskjellige biler enn originalt som kjører rundt i byen.

(10. det som også kan være greit er å laste ned "Mafia Classic Savegame" og "MAFIA ALL FREERIDE". Installasjon av det er enkelt, pakk ut classic savegame, og lim inn mappa "savegame" i mafia mappen. etterpå pakker du ut "mafia_all_freeride" og kopierer filen "mafia000.584" til savegame mappen som ligger i mafia mappen din.)

 

Noe mer du lurer på, så spør :)

Lenke til kommentar

Masse bra i denne tråden, noe av det mest digge er og kjøre rundt i byen med eller uten badguys\politi etter seg.

 

Det mest tilgivelige spillet mht bilkjøring med ratt etter min mening i realistiske omgivelser.

 

(spiller det med Logitech Driving force pro, er herlig med 900 graders radius da).

 

Håper inderlig det kommer en 2`er.

 

Gudfaren ser jeg også frem til men leste i Gamereactor at de var litt skuffet over en test av spillet.

Uansett kommer jeg til å sjekke det ut, er vel rundt en måned til det kommer.

Lenke til kommentar
Uansett er Mafia et flott spill, og jeg gleder meg til å få høre mer om 2'ern.

Dessuten gleder jeg meg enormt til Gudfaren, et spill jeg synes har fått unektelig lite oppmerksomhet. Folk tror tydeligvis at det ikke kommer til å bli neo bra i det hele tatt. Folk sitter bare og sier "Nei, nei, nei, jeg venter til Mafia 2, jeg, da det er det eneste mafia-spillet som noen gang kan slå gjennom".

5620624[/snapback]

Er det kommet noe info om Mafia 2 i det hele tatt? Noen som vet?

 

 

Synes mafia er genialt, dessuten er det gammelt

5627138[/snapback]

Oh yes- Mafia, Kotor 1&2 er de beste spillene jeg noen gang har spillt!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...