Gå til innhold

Kjølepasta på AMD 64 3200+?


lubbe

Anbefalte innlegg

Har nettop satt sammen en ny PC (har ikke fått prøvd den ennå siden jeg ikke har en operativsystemcd i nærheten) og lurer på om jeg burde bruke kjølepasta på prosessoren. Det er en AMD 64 3200+ (939). BIOS viste rundt 30 grader etter oppstart. Har ingen planer om å overklokke.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjølepasta er jo for å lage bedre kontaktflate mellom kjøler og cpu.

 

Ergo; Det heltnils sier stemmer jo, har du under 50grader vil varmepasta ikke være noe vits.. men det er greit å ha det uansett :).

 

Men, det er aboslutt anbefalt å ha mellom 35-45 grader på cpu, under last kan den gjerne være 50.. men det er forsatt litt høy..

Lenke til kommentar
Den grå flaten er heatspreader....., denne kan du fjerne, men om du ikke tør å riskikere prosessoren din, så vil jeg ikke anbefale å fjerne den.

 

Desverre vet jeg ikke om du skal ha kjølepasta på Heatspreader.

5654190[/snapback]

 

Heatspreader har jeg ikke vært borti før; http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm. Her står det beskrevet en påførings metode på heatspreader.

Lenke til kommentar
Den grå flaten er heatspreader....., denne kan du fjerne, men om du ikke tør å riskikere prosessoren din, så vil jeg ikke anbefale å fjerne den.

 

Desverre vet jeg ikke om du skal ha kjølepasta på Heatspreader.

5654190[/snapback]

 

Skal man fjerne den heatspreaderen?

har jeg aldri gjort før jeg.

Latt den stått på også har det vært kjølepasta på undersiden av prosessor kjøleren når jeg fikk den.

Endret av snaxxor
Lenke til kommentar

er bare patrick M. som sier det man KAN gjøre :cool:

 

noen fjerner IHS(heat spreader) for å få bedre kjøling på CPU..

 

IHS er der for at man skal minske risikoen for fysisk skade ved montasje av kjøler..

 

dette kan jeg vitne til, har ødelagt 2 cpu er uten heatspreader, en 2600+Barton og en 2500+..

 

dersom du IKKE skal klokke burte du ABSOLUTT IKKE fjerne IHS...

 

angående kjølepasta: ja du skal påføre kjølepastaen i ett tynt men gjevnt lag over den grå flaten, 1mm lag er passe.. ville anbefallt AS5 som kjølepasta da denne aldri svikter..

Lenke til kommentar
Den grå flaten er heatspreader....., denne kan du fjerne, men om du ikke tør å riskikere prosessoren din, så vil jeg ikke anbefale å fjerne den.

 

Desverre vet jeg ikke om du skal ha kjølepasta på Heatspreader.

5654190[/snapback]

Er det der spesielt trygt? Det er jo trosalt litt tykkelse på den. Vil ikke det få problemer med kjøleren man skal montere etterpå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...