Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 1994 Mazda RX-7 Type R


SilentNET

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
mazda-rx7.jpeg

 

Han har skiltet i luftinntaket, men vet ikke om det fyller kravet om synlighet. Ja skiltholderen plager meg fortsatt.

5852788[/snapback]

 

For det første så hadde det neppe blitt godkjent her i Norge. Og for det andre så ligger fortsatt skiltet foran både radiator og intercooler.

 

Min bil har en original 99' spec frontfanger, og den blir ikke byttet. Ferdig med den saken :)

 

PS: "bodykittet" på min bil.. Altså de originale 99' spec delene koster i Japan hele 51 000,- NOK.. Så jeg bytter ikke ut en frontfanger til rundt 10-15 000,- for å få bort skiltholderen. Pluss at det da måtte lakkes opp igjen også.. Har mer enn nok andre ting å bruke pengene på som er mye viktigere.

 

PS2: Han har forresten en gamlere frontfanger også. Ikke en 99' spec. Æda bæda! :p

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
noen forslag til å finne på med bilen.

 

Forslag NR.1

Forslag NR.2

Forslag NR.2 Mk.2

Forslag NR.3(60-1-saken)

Forslag NR.4

Forslag NR.5(men her finnes det mye rart :p )

5860001[/snapback]

 

"Nitro" er fullstendig uaktuelt. Og det samme er den stylingen der. Ny turbo eller turboer skjønner jeg ikke helt hva jeg skal med. Nye bremser er det mulig at det blir etterhvert, men heller ikke det er nødvendig sånn som bilen er nå.

 

Eksos har jeg allerede sagt blir Apex'i N1.

Lenke til kommentar

La bilen være som den er, så ser du selv hva du ønsker å skifte på over langen. Ingen vits i å legge ut 50k for ny turbo hvis du aldri pokker har tenkt å gjøre noe med motoren uansett. Å ha en turbo som tåler opp mot 800hp har jo ingenting for seg, da det koster "litt" å ta ut 800hp av en RX-7.

Trimming uten å bruke huet pleier å medføre "følgefeil"... "Oi svarte, det var den clutchen/kassa/drivhjul/topp/osv osv osv".

Lenke til kommentar
La bilen være som den er, så ser du selv hva du ønsker å skifte på over langen. Ingen vits i å legge ut 50k for ny turbo hvis du aldri pokker har tenkt å gjøre noe med motoren uansett. Å ha en turbo som tåler opp mot 800hp har jo ingenting for seg, da det koster "litt" å ta ut 800hp av en RX-7.

Trimming uten å bruke huet pleier å medføre "følgefeil"... "Oi svarte, det var den clutchen/kassa/drivhjul/topp/osv osv osv".

5869492[/snapback]

 

Som jeg selv har skrevet tidligere i tråden har jeg planer om å oppgradere kjøling og instrumentering (overvåking) i første omgang, og deretter andre ting. Som f.eks. motor.

 

Jeg husker ikke i farten om jeg har nevnt noe tall, men 300 hp på hjulene er i alle fall et tenkt mål i første omgang. Og da trengs det verken turbobytte eller så mye andre ting (i og med at kjøling og instrumentering da allerede er oppgradert).

Lenke til kommentar
Så du nevnte fjordline i en av dem tidligere postene..

La oss håpe det ikke blir forsinket pga MS «Lygra» som ikke har motorkraft for tiden

 

Bt.no

5870753[/snapback]

 

Ikke motorkraft sier du? Dem får installere en svær wankel-motor i båten, så skal du se det blir motorkraft ;)

 

Neida, men det er jo en uke igjen i alle fall enda, til båten ankommer England. Så problemet er sikkert ordnet fram til da.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle legge opp et par nye bilder. Lenge siden sist nå.

 

Å se på bilder gjør i alle fall ventetiden kortere for meg ;)

 

post-4613-1144413574_thumb.jpg

 

post-4613-1144413586_thumb.jpg

 

Som dere ser trengs det etterhvert en liten lakkeringsjobb i motorrommet. Men ellers er bilen meget strøken. Ser jo bra ut på undersiden, for å være en 12 år gammel bil.

 

Tre bilder av interiøret:

 

post-4613-1144414632_thumb.jpg

 

post-4613-1144414646_thumb.jpg

 

post-4613-1144414655_thumb.jpg

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...