Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: 1994 Mazda RX-7 Type R


SilentNET

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selge? Nei, tror ikke det ;) Hvor har du sett annonse?

 

Det ble nærmere 60 000,- totalt. Ble påkjørt på venstresiden foran.

 

Var på NAF i går for å ta full sjekk på alt som er, og kom gjennom uten en eneste feil på noe som helst. Verken utslipp eller lyd, bremser, gir, clutch, understell eller andre ting. Alt var OK :)

 

Fikk brev fra verkstedet i dag faktisk. Det har endelig dukket opp en ny lykt (den ene parklys/blinklys komboen i fronten sprakk under kollisjonen).

 

Dette blir da forhåpentligvis rettet i løpet av uka. Ellers så nærmer bilen seg 58 000 km nå :) Går som ei kule, og brukes hver dag. Eller, det blir vel mer korrekt å si at den nytes hver dag :)

Lenke til kommentar
Lol, var faktisk det krysset jeg tenkte det var.

 

Btw, du bor litt bort mot Atlanten, right? Mener å ha sett noe som ligner på RX7'en på skoleveien, parkert.

8906153[/snapback]

 

Godt mulig.. Kanskje jeg bare var på besøk til noen. Vil ikke ha noen klåfingra personer på besøk hjemme hos meg :p

 

Utrolig fin bil, ikke mange Type-R i Norge regner jeg med.

 

Bra at den er på veien igjen, kjør pent...mange i Norge kan desverre ikke kjøre.

 

Det er nok en del biler her i landet, men antallet biler i original stand og med skilter er det nok ikke så mange av. Og det blir i alle fall ikke fler, nå som importen er stoppet. Skal ta godt vare på den. Men at folk kjører på meg er det vanskelig å gjøre noe med.

Lenke til kommentar

Kjedelig ulykke det der, er den langt fra ferdig reparert nå?

 

Det samme skjedde nesten med meg her om dagen også. Skulle til venstre i en rundkjøring, da en kjerring dro ut rett foran meg. Hun var selvsagt i en viktig telefonsamtale og raste rett gjennom rundkjøringen, men heldigvis fikk jeg kasta meg over bremsen :hrm:

Lenke til kommentar
Kjedelig ulykke det der, er den langt fra ferdig reparert nå?

 

Det samme skjedde nesten med meg her om dagen også. Skulle til venstre i en rundkjøring, da en kjerring dro ut rett foran meg. Hun var selvsagt i en viktig telefonsamtale og raste rett gjennom rundkjøringen, men heldigvis fikk jeg kasta meg over bremsen :hrm:

8908922[/snapback]

 

Skulle vært skuddpremie på slike folk..

 

Bilen er nesten i orden igjen. Hornet fungerer ikke visstnok. Dem har nok rota til med monteringen. Det er også en del mindre lakkskader som ikke er utbedret (dette vet dem, og det skal fikses). Lykten i fanger (blinklys og park) er sprukket. Har ventet helt siden kollisjonen på ny. Stakk bort dit og sjekka i dag, men var feil type.... Dette hadde jeg sagt fra om på forhånd. Så nå skal jeg bestille riktig type selv via en kontakt, og sende regninga til verkstedet ;) Dem har også klart å knekke festene på bryteren til vindusheisen på venstre side. Den nye er kommet, men avventer montering til alt er på plass. Slipper så mange turer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg fått godkjent bilen med annet skilt bak (har tidligere hatt vanlig størrelse skilt bak, noe det rett og slett ikke er plass til).

 

Fikk i samme slengen godkjent bilen med nye dekk/felger.

 

Standard dim = 225/50ZR16 foran og bak.

 

Ny godkjent dim:

foran - 235/45R17

bak - 255/40R17

 

Greit å ha det i vognkortet i tilfelle. Er jo i utgangspunktet ikke så greit å få godkjent breiere bak enn foran, verken dekk eller felger. Men det gikk tydeligvis bra denne gangen.

 

EU gikk jeg også gjennom, uten problemer. Så nå er bilen "politi og biltilsyn" trygg :)

 

Har vært på NAF og fått full test der også, uten å finne noe feil.

 

Ble kontaktet av Mazda i dag som ville ha bilde av fronten på bilen for å sende til Mazda Japan, hvor dem skal prøve å få bestilt opp deler. Det har vist seg umulig uten riktige delenummer, som dem selvfølgelig ikke har. Det ble jo aldri solgt 99 modell RX-7 i Europa.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Her har det vært stille lenge gitt :)

 

Jeg sitter stort sett på Mazda Owners Group forumet istedenfor. Men i fall noen skal ha interesse for det så kan jeg jo prøve å gi tråden litt liv igjen.

 

 

Bilen er fortsatt min, og bruker den stort sett hver dag. Like morsomt enda :)

 

Vi har i tillegg fått oss en 2000 modell Mazda "Miata" MX5 i familien. Sort bil med sort softtop, 1,8l spesialutgave med LSD og 6 trinns girkasse, i tillegg til fabrikkmontert senkesett. Samt lyst skinninteriør og Nardi ratt, gir, håndbrekk osv. Bilen har "Viper" front med grøftelys og ble importert i fjor på sensommeren fra Sveits. Sitter som limt på veien, og med sine 140hk er den ikke noe sinke i trafikken.

 

 

RX-7'en har fått APEX'i PowerFC + commander siden sist, og ny custom dynamo er bestilt fra et firma i USA som lager slike. Motoren går som en klokke, og har passert 62 000km nå. Den skal få surre til den eventuelt ryker, også barer det straka vegen til Sverige for ombygging hos Jørgen Blennow.

 

Blennow har forresten nettopp publisert dymo-graf fra sin nyeste 13b-rew motor. 809hk på bakhjulene. 1,9bar ladetrykk. Singelturbokonvertert FD-motor. Ikke dårlig for en 1308cc motor :)

Lenke til kommentar

De fleste bildene er vel borte nå ja tror jeg. Siden de var hostet hos meg tidligere, men den webservern er tatt ned.

 

Jeg skal vaske bil litt senere i dag, så kan prøve å ta nye bilder da. Nå er den mer grå enn blå dessverre.. Så får jeg legge ut noen nye i kveld eller i morgen :)

 

 

Fikk forresten se den totale regningen fra forsinkringselskapet for skaden min, og det ble en del mer enn de 60 000,- som er nevnt tidligere. Skaden + leiebil ble kostende nærmere 90 000,- før alt var ferdig. Jeg har heldigvis ikke betalt en krone, da det ikke var min feil.

 

EDIT: Første post er oppdatert med nye bilder.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...