Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Hei hei

 

Zyxel !

 

Leser at mange har vonde relasjoner, men her er en solskinns historie :)

 

Jeg kjører siste NGT firmware 3.40(ACJ.1) b7 04.04.06

Ligger stabilt på 17000/1140. 1210m fra sentral.

Laster ned torrents med masse connections, og prater i IP telefon.

Kjører den i bridge bak en m0n0wall.

 

En annen ting, benytter alle som har zyxel p-660ru-t3 PPPoE ?

 

Mvh

 

Oberst

Blid som ei lerke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå begynner jeg å bli litt furten.. 3 mnd siden jeg bestilte adsl2... hvorofr får vi det ikke? orker ikke å mase enda mer siden jeg straks flytter ut... om de har glemt oss lider jeg ingen nød :p

 

litt offtopic...oberst, sympatiserer du med en ideologi som har drept og etterlat, i fattigdom, flere en 1 og 2 verdenskrig tilsammen? en ideologi som sendte millioner i konsentrasjonsleire og fratok enkeltpersoner frihet kritisk tale og demokrati? eller har du den banneren der bare for å provosere og for å si at du er en av de kule gutte?

Lenke til kommentar
Hei hei

 

Zyxel !

 

Leser at mange har vonde relasjoner, men her er en solskinns historie :)

 

Jeg kjører siste NGT firmware 3.40(ACJ.1) b7 04.04.06

Ligger stabilt på 17000/1140. 1210m fra sentral.

Laster ned torrents med masse connections, og prater i IP telefon.

Kjører den i bridge bak en m0n0wall.

 

En annen ting, benytter alle som har zyxel p-660ru-t3 PPPoE ?

 

Mvh

 

Oberst

Blid som ei lerke :)

6151090[/snapback]

 

Mye av problemene ved Zyxel ser ut til å ha med NAT tabellen og gjøre. Selv hadde jeg ikke det problemet da jeg har tildelt subnett og i så måte brukte Zyxel kun som ruter. Problemet jeg hadde var at Zyxel ikke taklet hastigheter over 16mbit. Den flatet ut på 16mbit med 100% cpu bruk. Forøvrig så var min Zyxel koblet opp mot PPPoA.

 

Så lenge du ikke bruker NAT funksjonaliteten i Zyxel (ie, har Subnett eller kjører bridge) og ikke makser ut linja slik at du realistisk ikke får mer en 16mbit, og ikke har problemer med at Zyxel konstant throttler ned linja di (min dreiv og resatte linja til ADSL hastighet ved restart) så fungerer boksen ypperlig.

Men er rimelig mere fornøyd med Thompson ruteren som kjører dønn stabilt.

Alle de mere erfarne teknikerne til NGT, spes de som sitter på levelranse avdelinga bare fnyser så snart de hører Zyxel nevt og sender øyeblikkelig ut Thompson for og erstatte.

Lenke til kommentar

Hvordan er gangen i omkoblingen til ADSL2+? Fått melding fra posten i dag om at noe skulle leveres på døren hos meg i kveld, og etter å ha sjekket med posten må dette være den nye routeren. Ikke fått noen beskjed fra NGT ennå, hvis det ikke ligger en mail og venter på meg hjemme da :)

 

Uansett - Er ADSL2+ linjen min klar og kan jeg bare å koble den opp når den kommer eller hvordan fungerer det..?

Lenke til kommentar

Bestillte denne linjen i slutten av april. Fikk ny router ca en uke etterpå og linjen ble oppgradert i dag meds jeg var på jobb :) Laster ned i ca 2350kb/s jeg nå da. :thumbup:

 

Ifølge telenor/kapas bor akkurat litt for langt borte til å få "full speed":

Sentralpunktet har ikke utstyr for produktet

Total linjelengde inkludert inntak: 1075 meter

Lengde på inntak: 100 meter (standard)

Linjestatus: Aktiv linje

Tråddiameter: 0,6 mm eller høyere

Fabrikat på utstyr: Ukjent

 

Men jeg må si meg veldig fornøyd med nextgentel. De er kjappe og billige. :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare vent til du får problemer med noe ;)

6167307[/snapback]

Har hatt nextgentel i 4år nå. De gangene jeg har hatt problemer har jeg enten ringt eller sendt mail. De gangene jeg har ringt har det flere ganger tatt lang tid å få svar. Det er jeg enig i. Men når du kommer frem er de flinke til å ordne opp.

 

De gangene jeg har sendt mail har jeg alltid fått svar samme dag eller dagen etterpå.

 

Men nå er det ikke service som er mitt hovedkriteria når jeg velger levrandør. Det er mye fart til lite penger. Og det har jeg alltid fått hos nextgentel :w00t:

Lenke til kommentar
Bare vent til du får problemer med noe ;)

6167307[/snapback]

Har hatt nextgentel i 4år nå. De gangene jeg har hatt problemer har jeg enten ringt eller sendt mail. De gangene jeg har ringt har det flere ganger tatt lang tid å få svar. Det er jeg enig i. Men når du kommer frem er de flinke til å ordne opp.

 

De gangene jeg har sendt mail har jeg alltid fått svar samme dag eller dagen etterpå.

 

Men nå er det ikke service som er mitt hovedkriteria når jeg velger levrandør. Det er mye fart til lite penger. Og det har jeg alltid fått hos nextgentel :w00t:

6167537[/snapback]

 

Jeg ble "overført" til NGT offisielt 01/01/06 (egentlig Firstmile-kunde) og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har opplevd så mye problemer med en ISP som med NGT. Akkurat som "deg" så valgte jeg å fortsette med NGT - mye pga. ADSL2+ var tilgjengelig på min sentral idét det første problemet startet og fordi de hadde "mest for pengene" på det tidspunktet (starten av februar). Man kan si sakene begynner å hope seg opp her nå, så jeg har fortsatt tilgode å oppleve at de yter litt kundeservice til meg (eller i det hele tatt kontakter meg :p). Noe dato på adsl2+ har jeg ei eller fått, men det er en bagatell i forhold til alt det andre tullet dem har satt i stand.

 

Men sånn er det; noen er heldige, mens andre er uheldige. Bare en uke til nå så kan jeg endelig kontakte Brukerklagenemda ang. fakturaene. *Glede seg*

Endret av atticus
Lenke til kommentar
Men sånn er det; noen er heldige, mens andre er uheldige. Bare en uke til nå så kan jeg endelig kontakte Brukerklagenemda ang. fakturaene. *Glede seg*

 

Uff da. Med sånt tull hadde nok jeg også blitt irritert ja. Utrolig at de kan være så raske mot noen og så trege mot andre?? Jeg får bare takke de høyere makter over at jeg ble oppgradert på under en måned selv. 3 måneder uten noen brekreftelse på ADSL2 er jo uholdbart! Jeg hadde gått på veggen. :wallbash:

 

Får håpe det ordner seg for deg til slutt.

Lenke til kommentar

Forøvrig, med netopia routeren var det jo rimelig rett frem og route protkoller. Dum som jeg var trodde jeg ikke dette gikk på speedtouchen da jeg ikke hadde lest noen guide for dette.

 

Etter litt fikling med telnet, virker det jo som om speedtouchen faktisk har rimelig grei protokoll routing, den klarer de vanligste, som ipv6 over ipv4(protokoll 41), og GRE protokollen ligger også inne. Så dette var en gledelig nyhet for min del :)

Lenke til kommentar

Bestilte oppgradering fra FM Adsl Terra (8000/600) den 20.3.06

Ringte for å purre i dag, og ble oppkoblet til ADSL2+ av karen i kundeservice, de hadde tydeligvis gjort jobben i sentralen men glemt å øke hastigheten min. For opplysningens skyld hadde jeg gjort min del av jobben med å resette router og kjøre konfigurasjon. Jaja nå er da DET i orden, gjelder "bare" å få de til å sende riktig faktura. Må virkelig holde disse folka i øra med hyppige telefoner skal noe bli gjort.

 

Hastighet:

 

HW.no speedometer

Nedlastingshastigheten din er 14184 kbits/sekund.

Opplastingshastigheten din er 875 kbits/sekund.

 

ftp.uio.no: lastet ned i ca. 1.9 MB/s

 

Fra Giganews: 1.9 MB/s

 

Altså det man maksimalt kan forvente av ADSL2+ Knall fornøyd :w00t:

 

Total linjelengde med inntak: 693 meter.

 

Kundeservice svarte faktisk med en gang!

 

Jeg ber til den store ADSL guden om at min linje holder seg stabil og rask i tiden som kommer.

Lenke til kommentar
Noen som vet om hvilken firmware som er den nyeste for SpeedTouch 585?

6072799[/snapback]

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#585

6.1.0.5

6074015[/snapback]

har du prøvd den firmwaren der selv ?

eventuelt andre som har prøvd den og kan gå god for den.

6075068[/snapback]

 

Da har jeg installert bullet_blue_arrow.gif 585 Upgrade R6.1.0.5 voor Windows (4.7 MB) som da ble hentet fra www.speedtouch.nl.

 

Først og fremst så vil jeg ikke anbefale noen å gjøre dette dersom dere en eller annen gang ønsker noen som helst support fra NGT senere.

Du kjører da på en firmware ikke NGT har, og de vil ikke kunne feilsøke eller endre på noe i din ruter

 

Utover dette så er det viktig å huske på følgende:

 

Etter installasjon av ny firmware må du manuelt sette opp ruteren på nytt.

 

1. Select a service

Routed PPP

--> Next

2. Routed Internet Connection

VPI/VCI : 1,32

Connection Type: PPP over Ethernet (PPPoE)

--> Next

3. Internet Account Settings

User Name: P999999 (Ditt kundenummer, minus 10000, som da betyr at dersom ditt kundenummer til eksempel er 123456, vil "user name" være P113456)

Password: 12345678 (ditt aktiveringspassord)

--> Next

4. Access Control

User Name: Administrator (du trenger ikke endre denne)

Password: "BLANK" (du trenger ikke sette noe her)

--> Next

5. Start configuration ?

--> Start

 

Er du usikker på denne prosedyren eller resultat, IKKE kjør denne firmwaren!

 

Jeg vil se om denne er stabil, det vil jeg kunne si med sikkerhet før om en uke.

 

intill da, lykke til videre...

 

PS: routeren vil også få ny IP adresse i nettverket ditt ( den gjorde i hvert fall det for meg), og du vil kun få engelsk meny.

(For å finne den nye IP adressen klikker du på start --> kjør --> skriver "cmd" --> klikker ok --> skriver "ipconfig", og noterer deg "standard gateway" adressen.)

 

Edit: leif

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Bestilte ADSL2+ den 11 mai, fikk kjapt beskjed om at montør skulle komme 30 mai. I mellomtiden har jeg enda ikke mottatt modemet, og fikk i dag beskjed per mail om at ruteren var forsinket noen dager og at de skulle sende når den var klar.

 

Ettersom internett er superviktig for meg så skulle jeg gjerne hatt ting klart med en gang montør har vært her. Finnes det adsl2+ rutere som man kan få kjøpt på elkjøp, lefdal eller lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...