Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT tilbud på ADSL2+ 499,- FOR 20/1.2


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg postet denne originalt på ngtforum.net, men siden det virker som om mange svært kyndige folk er aktive her også tenkte jeg det kunne være lurt å gjenta spørsmålene mine her.

 

Alle innspill mottas med stor takknemlighet!

 

Jeg prøvde å flashe min 546i i dag tidlig via denne wizarden, men prosessen ble avbrutt etter at filene ble overført til routeren.

 

Nå er selvsagt alle mine gamle instillinger borte og jeg har ikke fått oppgradert.

 

Noe av det første wizarden gjør er jo å ta backup av settings. Er det noen som vet hvordan jeg kan legge tilbake disse?

Og er det noen som vet hvorfor oppdatering feiler? Det var noe om at filene ikke var kompatible, men jeg måtte fly for å rekke toget så jeg skal ikke vedde sjela mi på det...

 

Alle svar mottas med stor takk!

6067754[/snapback]

 

Slet med det samme selv, men etter å lastet ned installasjonsprogrammet fra linken i denne tråden i stedet (http://www.speedtouch.nl/downloads/5x6_Upgrade_R6105.exe), funket alt mye bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk 20/1,2 mbit i går. Jeg ligger jevnt på over 20mbit ned og ca 1 opp er veldig fornøyd.(700m fra sentralen)

Fikk med Thomson 546i, men tenkte jeg skulle ha trådløst internet siden jeg får ny bærbar neste uke. Kan jeg bare kjøpe hvilken som helst trådløs ruter eller må jeg ha en spesiell? Noen som kan anbefale en god trådløs ruter?

Lenke til kommentar

Etter min mening så er NGT et useriøs firma. (kanskje det mest useriøse i bransjen). Jeg har bare vanlig ADSL, men NGT linje for alle type leveranser er det samme, nemlig => Bare ta imot bestillinger, hvis det gå bra å levere uten å gjøre noe tekniske endringer osv.. så er det greit, hvis ikke så er det DITT problem.

 

Prøver å bli kvitt NextPhonen som aldri funket. Mye prøving og telefoner til kundeserivce hjalp heller ikke. Ville si den opp i november, men ble oppfordret til å prøve med en ny adapter. Jeg betalte i 13-14 måneder i frykt for at de kan stenge ADSL linjen.

 

Hjelper ikke å klage, de svare deg ikke på kontakt skjema. I februar sendte jeg melding til alle avdelingene deres og sluttet å betale for den, og sendte tilbake alle adaptere. Men nå (4. mai) har de pent PLASSERT inkassovarseler på kundesiden, mens de i april lovte å se på saken. Det var tilfeldig at jeg så linken og trykte på den. Har problemer med ADSL-linjen siden nov/des. Har prøvd 4 rutere - ingenting hjelper. :mad: For over 2 uker siden falt forbindelsen helt ut. Må sitte i lange kundeservice kø'er bare for å vite når jeg kan få ADSL linjen tilbake. De gir ikke tilbakemelding på noenting.

 

Det beste er å ikke ha noe med dem å gjøre. Deres tilbud er bare et lokkemiddel. Når du først ha blitt kunde og få et problem med deres tjenester, så blir det nesten umulig å få det ordnet, hvis det trenges mere kompetanse enn å trykke på noen knapper på tastaturet. NGT's såkalt Seniorteknikkere er inkompetente eller har rett og slett ikke kapasitet til å takle alle problemer. Betal en 50 lapp eller 2 eller for den slags skyld enda mer ekstra i måneden og få en sikker og stabil linje, fra et seriøst firma. Det lønner seg i lengden.

Lenke til kommentar

Hei folkens!

 

Jeg postet denne originalt på ngtforum.net' date=' men siden det virker som om mange svært kyndige folk er aktive her også tenkte jeg det kunne være lurt å gjenta spørsmålene mine her.

 

Alle innspill mottas med stor takknemlighet!

 

Jeg prøvde å flashe min 546i i dag tidlig via denne wizarden, men prosessen ble avbrutt etter at filene ble overført til routeren.

 

Nå er selvsagt alle mine gamle instillinger borte og jeg har ikke fått oppgradert.

 

Noe av det første wizarden gjør er jo å ta backup av settings. Er det noen som vet hvordan jeg kan legge tilbake disse?

Og er det noen som vet hvorfor oppdatering feiler? Det var noe om at filene ikke var kompatible, men jeg måtte fly for å rekke toget så jeg skal ikke vedde sjela mi på det...

 

Alle svar mottas med stor takk![/quote']

6067754[/snapback]

 

Slet med det samme selv, men etter å lastet ned installasjonsprogrammet fra linken i denne tråden i stedet (http://www.speedtouch.nl/downloads/5x6_Upgrade_R6105.exe), funket alt mye bedre.

6092313[/snapback]

 

Ja, jeg fikk fikset det til slutt.

 

Problemet nå var at hastigheten var møkk (800/6000). Routeren hadde blitt stabil etter å ha slettet de unødvendige forbindelsene og oppdatert firmware, men hastigheten sank fra ca. 1600/16000 til 800/6000 etter et par timer.

 

Men jeg sendte en mail til NGT om problemet og de la en støyprofil på linja mi.

 

Nå er linja på 1400/14000. Det får jeg vel si meg fornøyd med.

Lenke til kommentar

Oppgraderte fra ADSL Free til ADSL2+ Megafree, og la merke til at jeg på min første faktura har fått 499,- + club gull (29,-) tilsammen 528,- - NGT annonserer jo med 499,- for både ADSL2+ og club gull.

 

Er de virkelig så frekke at dette tilbudet ikke gjelder for "gamle" kunder??

 

Hadde for øvrig club gull fra før (bindingsperiode utgår i juni en gang, men samtidig sa jeg opp denne avtalen for flere måneder siden fordi de endret vilkårene (fjernet bl.a. ekstra opphastighet samt noen andre justeringer). Dette mener jeg at jeg hadde rett til å gjøre siden de gikk vekk fra avtalen. Hele grunnen til at jeg tok Gull var den ekstra opphastigheten.

 

Har sendt mail to ganger til NGT men ikke fått svar. Ironisk nok ringte de meg i dag (hei, det er fra NextGenTel). Jeg ble SÅ gla, tenkte de ringte meg for å beklage. Men neida, de skulle selge meg IP-telefoni. Forklarte at jeg hadde Telio, og hadde ventet meg en haug med argumenter med hvorfor velge NGT Telefoni, men han sa bare "ok, da så" :p

 

Venter fortsatt svar fra kundeservice, men er det noen andre som har sjekket faktura ved oppgradering fra tidligere NGT abb til nytt?

Lenke til kommentar

Er det noen som Har NGT setupen til Speedtouch 546i ? oppgraderete firmware'n jeg men glemte og ta backup av innstilngene viste ikke at ting skulle forandre seg så mye.. Har fåt nettet opp og gå via PPPoE så alt fungere men hadde vært kjekt og hatt de NGT sin config til den routeren.. Send meg gjerne en pm eller legg ut fila her om det går..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...