Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

vanskelig å kjør automat?


ATI9550

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe Mercedes E-klasse 220 CDI 2000 modell med automat gir kasse, men så har jeg kjørt manuell i 2 år no circa så lurte på om jeg kom til å ha trøbbel med å kjør den :)

 

Men det ordner seg nok, tar meg sikkert 1 uke før jeg venner meg til det. Men en ting jeg lurer på, om du kjører en bil med automat gir og tråker inn bremse pedalen helt ned, blir bila kvelt?

Lenke til kommentar
Men det ordner seg nok, tar meg sikkert 1 uke før jeg venner meg til det. Men en ting jeg lurer på, om du kjører en bil med automat gir og tråker inn bremse pedalen helt ned, blir bila kvelt?

5594147[/snapback]

 

Nei, du kveler den ikke.

Tar ca 10 minutter og vende seg til automat.

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe Mercedes E-klasse 220 CDI 2000 modell med automat gir kasse, men så har jeg kjørt manuell i 2 år no circa så lurte på om jeg kom til å ha trøbbel med å kjør den :)

 

Men det ordner seg nok, tar meg sikkert 1 uke før jeg venner meg til det. Men en ting jeg lurer på, om du kjører en bil med automat gir og tråker inn bremse pedalen helt ned, blir bila kvelt?

5594147[/snapback]

Nei, korleis skulle du då fått stoppa i kryss?

 

Mor mi tok ikkje heilt den heller, så i lengre tid skifta ho frå D (drive) til P (park) kvar gang ho skulle stoppe bilen mens den var i gang. Kan tru eg lurte litt då ja, ei voldsom herjing :p

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Over i park i fart?

 

La venstrefoten vile,(vær bevist på dette) bruk kun høyre foten til gass og brems.

Du vil sikkert i begynnelsen ville trykke ned bremsen med venstre foten pga av vanen med kløtsj.

Da vil du få en fin bråstopp :D siden man tryker mye hardere med venstrefoten.

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Heheh okey, men hvordan er det med automatisk gir kasse? D-P ? Drive og Park? Om du setter den på D begynner den å kjør? og om du setter den på P står den still?

5594267[/snapback]

Ja, så sant du ikkje står i ein bakke, har på handbrekket eller har bremsen inne vil den gå.

Lenke til kommentar

Når du stopper for å forlate bilen setter du stanga i "P", en liten pinne i kassa låser drivverket så bilen ikke triller(bruk hån/fotbrekk også i bakker).

Når du skal ut å kjøre og har starta motoren trykker du bremsen inn og så stanga over i "D" eller "R" for å rygge, slipper så bremsen og trykker på gassen.

MB kassa er det vel sånn at bremsen må være inne før du får den ut av "P".

Lenke til kommentar
Når du stopper for å forlate bilen setter du stanga i "P", en liten pinne i kassa låser drivverket så bilen ikke triller(bruk hån/fotbrekk også i bakker).

Når du skal ut å kjøre og har starta motoren trykker du bremsen inn og så stanga over i "D" eller "R" for å rygge, slipper så bremsen og trykker på gassen.

MB kassa er det vel sånn at bremsen må være inne før du får den ut av "P".

5594323[/snapback]

 

 

Hørtes ikke så vanskelig ut alikevell :)

Lenke til kommentar

Automat er kjempefint. Har kjørt både manuell og automat mye. Automat har blant annet en fordel på vinterføre fordi man kan få til en mykere start enn man klarer med manuel som dermed reduserer spinning. Av egen erfaring så kan automatgir være bedre i glatte bakker enn antispinn. Det er overhodet ikke noen problemer og gå over til automat.

Lenke til kommentar
Hørtes ikke så vanskelig ut alikevell :)

5594438[/snapback]

Lettare enn å kjøre manuell synest eg. Er ikkje tilfeldig at dei dårligaste mopedførarane ofte kjører Scooter.

5594505[/snapback]

 

 

Vil si det var en litt drøy uttalese..

Lærte dama å kjøre gearmoped på en halv time og etter det kvælte hun den ikke :tease:

 

Alle kan lære det, men har selfølgelig litt med interesse og vilje til..

Skjønner godt at de som skal ha utrimma moped kjøper scooter, for det å gire 6 gear for å nå 45 km/t kan bli et svåre slit :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...