Gå til innhold

Hva betyr "gg" i online spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det betyr at man er for lat til å skrive setninger samt at de har en IQ på 30 da de blander både norsk og engelsk.

5587366[/snapback]

 

 

Good Game er en blanding av norsk og engelsk?

Jaok...

5587716[/snapback]

 

Når de er norsk og skriver på engelsk på norske servere ja ! Fy flate join hvilken som helst norsk server idag så vil du garantert se nordmenn som bruker bare engelske utttrykk, irriterer meg grenseløst. Men det gjør også ordet du kom med "jaok" . Virker så arrogant når man sier jaok.

Lenke til kommentar
Det betyr at man er for lat til å skrive setninger samt at de har en IQ på 30 da de blander både norsk og engelsk.

5587366[/snapback]

 

 

Good Game er en blanding av norsk og engelsk?

Jaok...

5587716[/snapback]

 

Når de er norsk og skriver på engelsk på norske servere ja ! Fy flate join hvilken som helst norsk server idag så vil du garantert se nordmenn som bruker bare engelske utttrykk, irriterer meg grenseløst. Men det gjør også ordet du kom med "jaok" . Virker så arrogant når man sier jaok.

5593755[/snapback]

Ikkje noko poeng i å lage ein drøss med norske uttrykk for bruk på norsk servere vel? BK - Bra kamp. LUH - Ler ut høyt. RPGL - Ruller På Gulvet og Ler. LT - Lykke Til.

 

Alle navn og uttrykk i spela er jo stort sett på engelsk, so kvifor ikkje resten og?

Lenke til kommentar

Hmm... mulig posten var mest rettet til online FPS spill.. men men.

 

Jeg has sett gg, ellet *gg* ofte blitt brukt som noe annet også. I SWG og WoW, stort sett blant tyskere I alle fall, uten at jeg vet om det har noe å si. I alle fall.

 

Begynte med /grin

Forkortelsen /g

Som 'emote' *grin

forkortet til *g evt *g*

Sånn som "Ok" ble til "k" og deretter til "kk", gikk *g* videre til *gg*

 

:)

 

 

 

Og l33tspeak er faktisk utrolig praktiskt til tider. Har noen tyske venner som fikk meg til å spille WoW på deres tyske server. 0 problem når de er på, engelsken går flytende.. men tysken min er elendig, og det virker som om den gjennomsnittlige tysker er like dårlig i engelsk. Men med mer eller mindre standardiserte utrykk fra leet-'språket' er det utrolig hvor mye man kan få sakt selv om man egentlig ikke snakker samme språk i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Er ikke så mange som gjør det, regnes jo som bad manner. Er ganske populært blant russere har jeg erfart.

 

Ingenting er så deilig som å komme tilbake å slå en som sier GG fordi han tror han har vunnet. :)

5595690[/snapback]

Den "leave=thx" ble lagt til mest for morsomt skyld. Men uansett, som du sier, er utrolig deilig å komme sterkt tilbake på slutten av et game og vinne etter utallige "gg"'er fra motstanderen som trodde han skulle vinne.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...