Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import av ny Corolla fra Danmark


tommysk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men husk at den norske SOL-versjonen har Automatisk klimaanlegg . Mens den danske har manuell .

 

Det er den eneste forskjellen på ustyrslista .

 

Jeg driver selv og leker med tanken om å kjøpe meg den nye GOLF 6 1.4 TSI/122hk med DSG til den nette sum av 250 000 kr. Og da fra dinbilpartner.no

 

Så det er nok en god del å spare uansett .

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Ser det er flere som lurer på hvordan det har gått med bilkjøpet så her er en tilbakemelding, har også fått noen private meldinger som her utkvitteres:

 

Ja, jeg har spart 35 000 ved å kjøpe bil i Danmark. I tilleg fulgte det med aluminiumsfelger og ebersprecher oljefyr til en samlet omtrentlig verdi på 15 000.

 

Nei, det er ingen forskjeller på norske biler og danske. Toyota produserer ikke biler tilpasset det norske markedet (ikke stort nok marked) men for et samlet nordisk marked. Så det er både lyktespylere og rompevarme i bilen, det er akkurat det samme utstyret som om bilen skulle vært kjøpt i Norge. Varmeapperatet har jeg ikke noe å utsette på, og oljefyren fungerer glimrende. Bilen har totalt sett veldig bra varmekapasitet!

 

Og Nei, det var ikke vanskelig å importere fra dette firmaet. Bunn seriøst er mitt inntrykk og har spesialisert seg på å importere til Norge. Masse forundersøkelser for å bli trygg, noen få eposter til firmaet. Etter 4 mnd. bestillingstid fikk jeg bilen på kaia, så gjennom tollen og så på biltilsynet for skilt. I alt tok dette omtrent tre timer...

 

Og så det viktigste, nei, jeg har ikke fått problemer med service i ettertid! Har nå vært igjennom en del servicer, og alt har vært normalt. Har vært på flere ulike verksteder og ingen har bemerket at det er en dansk bil. Samme pris, samme kundeservice!

 

Og ja dette har vært uproblematisk, overraskende uproblematisk. Men før du gjør det samme, gjør grundige kalkulasjoner på pris, og sørg for at du har tillit til forhandleren. Lykke til!

 

Så deilig å endelig få bekreftelse. Går med planer om å kjøpe en Avensis fra samme firma, og ingen innen Toyota ser ut til å ville si noe om det. Min lokale forhandler sier ikke kjøp fra danmark, for de er ikke utstyrt likt, og Toyota Danmark spiller dumme og sier de ikke vet. Iflg han som selger i Danmark, vil ikke Toyota ha handel over grensen, men må forholde seg til EU regler og kan ikke nekte.

 

Nå som sannheten endelig har kommet på bordet ser jeg ingen grunn å la være å kjøpe bil fra Danmark. Sparer jo masse penger! Dessuten virker han veldig seriøs, og i tillegg kan du fortelle om positiv erfaring.

 

Edit: Forsøkte nok en gang å be Toyota Danmark om å fortelle meg om de visste om det var forskjeller på en norsk og en dansk Avensis. Jeg spurte da om de kunne være så snille å undersøke for meg, og her er svaret:

 

Hej igen

 

Vi beklager, men vi er altså ikke i stand til at give dig et svar. Vi kan hverken be- eller afkræfte de oplysninger du har fået af den norske importør og det er desværre ikke vores politik at undersøge disse ting for kunderne.

 

Med venlig hilsen

Toyota Danmark A/S

 

De er ikke i stand til å gi meg et svar? Det er ikke deres POLITIKK å undersøke disse ting for kundene?? Hva er det da kundeservice har politikk på å gjøre?? Dette er skikkelig dårlig kundeservice synes jeg. De må da skjønne at på en eller annen måte kommer jeg til bunns i saken, og alt de har oppnådd er en sur kunde

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Kjøper man diesel skal man passe på at det er med dieselvarmer, dette koster endel å få ettermontert (mener det koster rundt 15 000kr). Det er den typiske fella å gå i, dessuten må du huske at du har 5 års reklamasjonsrett i Norge.

 

Danmark er som noen nevnte tidligere ett land det er smart å kjøpe nye biler fra da de har høye bilavgifter som gjør at bilprodusentene gir rabatter til Danmark for å holde bilsalget gående.

 

Mitt forslag til dere som vurderer å kjøpe import bil er rett og slett å få pris på importbilen med dieselvarmer og gå til forhandler i Norge og høre om de kan matche dette (eller i nærheten). Kommer de i nærheten så kjøp bilen i Norge, de to ekstra årene med reklamasjonsrett er verd en god del tusen. Det er ikke umulig at de vil matche dette, noen kroner ekstra inn i kassa er bedre enn ingenting

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Eg har no bestilt meg Toyota Avensis 2,0 D-4D DPF T3 (Executive)

med ekstra utstyr:

Besk.plaate i stål til bakstøtfanger

Skvettlapper for og bak

Vendbar bagasjeromsmatte

DAB tunerkit

Udbygning av oliefyr til park.varmer

Fjernkontrol R+ til park.varmer

Komplet understellsbehandling

Gummimatter

 

Tilsammen vert de ca 340.000kr

Ser på dette som eit godt tilbud?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...