Gå til innhold

DK-21M øyemusling i Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg er fristet til å prøve DK-21M øyemusling med 1.17x forstørring til min D70. Det skal vistnok være en smal sak å få den til å passe, men jeg finner den ikke hos noen av "the usual suspects" (ddmr, fotovideo, fotomagasinet).

 

Forslag? Gjerne butikk i Oslo-området.

 

(ddmr har dk-21, men det er uten forstørring)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hørt med Interfoto, eller evt. ringe Nikon Norge for å få vite status?

 

Kan også anbefale Boca Photo og B&H, de har kjempegod service og er raske på levering. Har spesielt gode erfaringer med mindre ting jeg har bestilt fra Boca Photo (korteste leveringstid har vært 3 dager fra bestilling).

 

http://www.bocaphoto.com/products/new/nikon/nikonacc.htm (du finner den ca midt på sida)

 

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller...e.x=7&image.y=5

 

...mrk...ser at DK-21M ikke er på lager noen av stedene for tiden.

 

mvh. Peter

Lenke til kommentar
Jada interfoto er blitt vanlig nikon forhandler den siste tida :-)

Men de utøver en viss tyngde med tanke på at de i en årrekke var Norsk Nikon Importør. Selv om de ikke har den listet på websida så er det ofte lurt å ta en tlf likevel ;-)

5551940[/snapback]

 

Ettersom Interfoto måtte gi hele sitt lager vidre til nikon norge tviler jeg på de har mer enn de lister, alt overskudd, utstilligsvarer ol. ble solgt ut i oktober/november. Det er Nikon Norge man må ta kontakt med, hvis ingen forhandlere fører varen.

Endret av Mikkle
Lenke til kommentar
Hva med dette?

5552054[/snapback]

 

Fy !#@&%!

 

633 spenn for noe som koster $25 ho B&H!? Sinnsykt. Jeg hadde en stygg følelse av at det kom til å være noe sånt tull. På basis av varenummeret fra Stretto fant jeg den hos PC Express til 759! Det blir helt utelukket å kjøpe i Norge.

 

For referanse, så anbefaler Nikon en pris på €30 i følge denne.

 

Edit: Bristol Camera i UK tilbyr den for £18. £20.5 inklusive porto, pixmania i Sverige skal ha 362 svenske...

Endret av Anew
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg handlet til slutt denne fra HK Supplies på ebay. $21, så ingen toll $33 (ca. 230 kroner) alt i alt, og levert over natten fra Hong Kong! Det går altså fortere å handle fra Hong Kong enn fra Komplett... :)

 

DK-21M er imidlertid litt skuffende. Søkerbildet er nok litt større, men fordi jeg bruker briller har jeg problemer med å se alt. Jeg må jobbe for å se eksponeringsdata i søkeren, noe som er litt klønete.

 

Edit: Etter å ha sittet med øyet plantet i søkeren litt, så begynner jeg å venne meg til dette, og klarer fint å få med meg eksponeringsdata... Jeg merker også stor forskjell om jeg tar øyemuslingen av - det er helt uaktuelt - så det er tydeligvis fint med 0.9x forstørrelse i stedet for 0.75... :) Til denne prisen anbefales det definitivt å prøve.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

For ordens skyld er her bilder knipset gjennom søkeren hhv. med og uten DK-21M. Bildene er beskåret fra 640x480, hvor alt rundt var sort. Bildet med DK-21M er ganske nøyaktig 30 pixels bredere, hvilket samsvarer godt med et ca. 20% større bilde i søkeren:

 

Med DK-21M:

84166229-O.jpg

 

Uten DK-21M:

84166230-O.jpg

Endret av Anew
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Søkerbildet blir ikke så mye mørkere at man tenker over det. Kanskje 1/3 trinn?

 

Det er lenge siden jeg har hatt DK-21'en av kameraet, men for moro skyld prøvde jeg faktisk i helgen - det var helt forferdelig. Jeg har mao. kommet over den umiddelbare skuffelsen over at det ikke ble like bra som feks. Canon 20D eller D80, og tar den aldri av.

 

Hvis du har øyemusling på kameraet ditt (DK-16 er standard på D70), så må du ta av denne. DK-21M sklir da pent på plass i et spor på søkeren, og sitter akkurat passe godt fast (sklir ikke av utilsiktet, men kan greit fjernes)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Gammel tråd, men finnes det en øyemusling til Canon som er like bra, når jeg søkte DK-21 kom det bare opp Nikon produkter, så regner med den bare er for Nikon, right?

Hva heter den til Canon i så fall, noen som har en link?

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...