Gå til innhold

Hva er en Øyemusling ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er litt off-topic, men morsomt. Utdrag fra vår lille "bruktbok" på jobben (som egentlig inneholder morsomme kundehistorier fra virkeligheten) har vært populært før.

 

Øyemusling kalles av mange kunder for "Øyemuskel". En av de hadde til og med klart å sette denne "muskelen" på feil vei, og den satt da så godt at den måtte skjæres av :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Er litt off-topic, men morsomt. Utdrag fra vår lille "bruktbok" på jobben (som egentlig inneholder morsomme kundehistorier fra virkeligheten) har vært populært før.

 

Øyemusling kalles av mange kunder for "Øyemuskel". En av de hadde til og med klart å sette denne "muskelen" på feil vei, og den satt da så godt at den måtte skjæres av :)

6973934[/snapback]

 

 

HAHAHA!! :D

 

 

Men seriøst - jeg spør her i stedet for å lage en ny tråd:

 

En slik øyemusling som forstørrer søkerbildet 1,36 på en 400D - vil det fungere godt? Ser man hele søkerbildet forstørret? Altså som om man legger et forstørrelsesglass over, liksom? :blush: Noen som vet/har erfaring? :thumbup:

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg lurer fortsatt veldig på dette:

 

http://www.fotovideo.no/aspx/login.aspx?Re...6343&plid=66343

 

En slik øyemusling som forstørrer søkerbildet 1,35 på en 400D - vil det fungere godt? Ser man hele søkerbildet forstørret? Altså som om man legger et forstørrelsesglass over, liksom? :blush: Noen som vet/har erfaring? :thumbup:

 

Er det vrient å sette den på kameraet? :cry:

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar

@ Anew & PMnormal:

 

Tusen takk for svar! =)

 

Den jeg linket til har jo 1,35 x forstørrelse, så det vil jo gi litt mer effekt enn din x 1,17, Anew.

 

Jeg gjør et forsøk! Så får jeg heller komme tilbake med flere spørsmål ang. montering om jeg ikke får det til... ;)

 

Rock on! =)

Lenke til kommentar

Hvis du klarer å sette sammen en lekebil med Lego Duplo, så klarer du det. Bare husk at den skal tres på motsatt vei av den veien du tok av den originale, dvs ovenfra og ned. Den originale trekker du opp når du skal ta den av. Mens du venter på muslingen kan du øve deg med den som står på nå.

Av, og på. Av, og på. Bare ikke gjør det så mange ganger at du sliter ut festet.

Lenke til kommentar
Mens du venter på muslingen kan du øve deg med den som står på nå.

Av, og på. Av, og på. Bare ikke gjør det så mange ganger at du sliter ut festet.

8917531[/snapback]

 

 

HAHAHAHA :D

 

Når kjæresten spør hva jeg driver med skal jeg svare at jeg øver meg! Da får`n beviset for at det har klikka heeeelt, lissom... :thumbup: :!:

Lenke til kommentar
Den jeg linket til har jo 1,35 x forstørrelse, så det vil jo gi litt mer effekt enn din x 1,17, Anew.

8917459[/snapback]

Det er ikke nødvendigvis bare positivt. Jeg prøvde DK-21M på D200'en min, som i utgangspunktet har et betydelig større søkerbilde enn 400D og D70 (som vel er omtrent like), og det ble ikke bra i det hele tatt - hjørnene ble rett og slett beskåret. Større forstørrelse vil også medføre større lystap, slik at en i utgangspunktet relativt mørk søker (etter hva jeg har lest) blir enda mørkere. Om du ikke har en stor og lys søker som referanse, så er det imidlertid ikke sikkert det vil plage deg.

 

Jeg er tilfreds med DK-21M på D70 og ville aldri drømme om å ta den av, men jeg ville heller ikke vurdert å sette den på D200. Om du får denne øyemuslingen til en anstendig pris, så er det vel verdt å prøve.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk også skikkelig lyst på en slik en når jeg leste den testen, det eneste negative var jo hvis man bruker briller, noe jeg ikke gjør...

og prisen da, men den veit vi jo om, så det er jo ikke noe negativ overaskelse.

 

Det er ikke nødvendigvis bare positivt. Jeg prøvde DK-21M på D200'en min, som i utgangspunktet har et betydelig større søkerbilde enn 400D og D70 (som vel er omtrent like), og det ble ikke bra i det hele tatt - hjørnene ble rett og slett beskåret. Større forstørrelse vil også medføre større lystap, slik at en i utgangspunktet relativt mørk søker (etter hva jeg har lest) blir enda mørkere.

8919024[/snapback]

Men på KPS'en så tror jeg ikke dette vil skje, de garanterer i alle fall at det ikke vil være noe lystap, og jeg tror heller ikke hjørnene vil bli kuttet på større søkerbilder, slik som 1D serien. Virker i alle fall ikke slik i den testen, men jeg er ikke sikker, noe som veit dette bedre?

Det hadde jo vært optimalt hvis man kunne oppgradere kamera seinere også få en enormt stor søker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...