Gå til innhold

Bilde av din filmsamling (les side en i tråden først.)


Deathie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min samling har også blitt mindere nå. Har flyttet til en ny leilighet nå og hadde ikke plass til alle filmene mine så nå har jeg bare blu-ray filmene mine og noen spesielle dvder framme. Alle de andre dvdene mine star i kasser hos pappa. Skal se om jeg kan få tatt et par bilder selv og, men det er ikke mye å skryte av nå.

Endret av Exclusive
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Thoo, over et 1 år siden sist update?? Jeg skulle gjerne kommet med en ny, men nå ligger samlingen min i esker... :( Nåværende situasjon er litt kaotisk.

 

Artig og titte igjennom de gamle bildene her i tråden..^^ Da spesielt min samling, som bare har blitt mindre, og mindre. Det kommer vel mest av at dvd er byttet ut med blu-ray.

Endret av spetwols
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 6 år senere...
  • 1 år senere...

Har økt samlingen betraktelig siden sist, har dog ikke veldig gode bilder av samlingen. Her er en liten oppdatering alikevel.

Hovedhyllen + usorterte filmer, som nå er plassert i boden (Harde bud med samboer): 

20210520_165621.thumb.jpg.2f3b9f8268dc058f68a71dfa7c1592a1.jpg

20210520_165543.thumb.jpg.743de32bbe5f16f9748af98e4abea520.jpg

VHS og DVD-samlingen som står i mitt feriehus så bildene er over 2 år gamle og ufullstendige, men gir et brukbart bilde av samlingen:

20190302_111008.thumb.jpg.c11cc3ed12d8fd3e2279cd8c3d96c0ce.jpg

 

20190302_111011.thumb.jpg.b204f0218f9c486cfe21aa6e430cc0b5.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Jonas2k skrev (4 timer siden):

Har økt samlingen betraktelig siden sist, har dog ikke veldig gode bilder av samlingen. Her er en liten oppdatering alikevel.

Hovedhyllen + usorterte filmer, som nå er plassert i boden (Harde bud med samboer): 

Det der er jo en alledeles nydelig samling med film. To Ray Jackson tomler, skyhøyt opp. 😎

giphy-87.gif?w=354&h=197

Ser også at du har nytt godt, av å ha en ekstra film bod. Slikt kommer jo godt med, når en begynner å få litt trangt om plassen i leilighet/stua.

Ser du har litt av det samme systemet, da med å oppbevare diverse filmbokser, VHS kassetter, stående øverst på filmhyllene, og føler at det er jo et logisk valg, da de skal jo vises frem, i all sin prakt, hvert fall de som er litt ekstra spesielle. 

Av bildene med VHS, så ser jeg utrolig mye tøffe og spennende titler, enkelte jeg har selv, enten på VHS eller DVD/Blu-ray, mens andre skulle jeg så gjerne hatt, helst da i VHS formatet. 

Favoritt bildet mitt, var helt klart det hvor du har omkranset de nydelige Blu-ray boksene til Snow White, Gone With the Wind og Sound of Music, med solide mengder av kult-filmer og klassikere, og dæven, tok ikke lange tiden før jeg fant meg frem til Basket Case, og den må jeg si jeg misunner deg, å ha på videokassett. Er den forresten ukutta/skandinavisk? 

Får helt klart den herlige nostalgiske videosjappe stemningen, over å se alle disse filmene, på rekke og rad. Moro å se at det finnes stadig de som setter pris på den slags, og ikke har pælma/kvitte seg med alt, selv om jeg selv må innrømme at man en gang i tid, gjorde noe lignende, vel, erstattet er vel mer riktig. Men savner likevel en del av VHSene, men vill aldri fått plass til å ta vare på alt. Men har da fortsatt noe igjen, og det morsomme er at det lukter fortsatt videoutleie butikk, av flere av coverne, selv nesten 15-20 år senere. 

Kanskje vurdere å gjøre god butikk, av å selge gamle og tidligere videocover, inkludert nostalgisk duft, for ekstra høy pris.

Nei, tusen takk for de flotte  bildene du delte, og en meget solid og tøff samling med film. Jeg ville nok blitt vanskelig å fjerne, om jeg først hadde fått begynt å snoke litt i samlinga di.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (På 20.5.2021 den 22.03):

Ser du har litt av det samme systemet, da med å oppbevare diverse filmbokser, VHS kassetter, stående øverst på filmhyllene, og føler at det er jo et logisk valg, da de skal jo vises frem, i all sin prakt, hvert fall de som er litt ekstra spesielle. 

Helt klart, coverene på de gamle utleiefilmen er kunst! Og kunst må stilles ut. 

 

Frank.N.Steen skrev (På 20.5.2021 den 22.03):

Favoritt bildet mitt, var helt klart det hvor du har omkranset de nydelige Blu-ray boksene til Snow White, Gone With the Wind og Sound of Music, med solide mengder av kult-filmer og klassikere, og dæven, tok ikke lange tiden før jeg fant meg frem til Basket Case, og den må jeg si jeg misunner deg, å ha på videokassett. Er den forresten ukutta/skandinavisk? 

  Det er jeg faktisk ikke helt sikker på, tror kanske det er en britisk utgave. 

 

Frank.N.Steen skrev (På 20.5.2021 den 22.03):

Får helt klart den herlige nostalgiske videosjappe stemningen, over å se alle disse filmene, på rekke og rad. Moro å se at det finnes stadig de som setter pris på den slags, og ikke har pælma/kvitte seg med alt, selv om jeg selv må innrømme at man en gang i tid, gjorde noe lignende, vel, erstattet er vel mer riktig. Men savner likevel en del av VHSene, men vill aldri fått plass til å ta vare på alt. Men har da fortsatt noe igjen, og det morsomme er at det lukter fortsatt videoutleie butikk, av flere av coverne, selv nesten 15-20 år senere. 

Kanskje vurdere å gjøre god butikk, av å selge gamle og tidligere videocover, inkludert nostalgisk duft, for ekstra høy pris.

Nei, tusen takk for de flotte  bildene du delte, og en meget solid og tøff samling med film. Jeg ville nok blitt vanskelig å fjerne, om jeg først hadde fått begynt å snoke litt i samlinga di.

Får litt den nostalgiske følelsen selv, det hjelper også at over halvparten av Big Box VHS'ene er kjøpt fra den lokale utleiesjappa i hjembygda. Mange flotter minner der fra en svunnen tid og helt riktig som du sier; lukta sitter enda i. 

Om du har de gamle store utleiecoverene så er det absolutt god butikk å gjøre på enkelte filmer, er selv medlem i flere facebook-grupper som er ganske aktive. 

Takk selv for alle fine ord, varmer et samlehjerte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Comedy, Western, Sci/Fi, Horror, Martial Art. Litt smått med Martial arts, men 2x3 dvd av Bruce Lee og Jackie Chan hjelper litt. Wheels on Meals er en film jeg skulle hatt i tillegg, pluss noen eldre Jackie filmer.

25C82940-68E0-45AB-B981-D3CF2D95C48D.thumb.jpeg.4a2ced0b470a48af174b128f7167e6fe.jpeg

 

Litt mix, Arnold, delt inn noen regissører, Tarantino, Rodriguez. Litt tilfeldige valg ellers.FEB91CA4-B8A5-4002-BF59-53D4D9AA4BDC.thumb.jpeg.d99fe4f0d823501c6eee4db359e57168.jpeg

 

Norsk, Lynch, Scorsese, Kubrick, Batman.  Ikke noe er komplett, innkjøp av nye dvder er lite. Noen dvder står i bod. Men er fornøyd med kjernen av filmer.

C98BE492-8366-49A5-B710-3DA83232D317.thumb.jpeg.c225850486abebf11213f68ca7ce0be4.jpeg

Har gått vekk fra Benny hyller fra Ikea, da jeg har fått mulighet til å prøve noe nytt. Da står de ikke nødvendigvis fremme hele tiden. Ellers skulle jeg gjerne fylt på med noen filmer jeg har sett de siste 3-4 årene, som er litt mindre mainstream. Men det må nok vente en stund. 

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (9 timer siden):

Det er jo kommet 4 bokser med Jackie Chan. Meals on wheels er i boks 1 eller 2.

Platekompaniet har en blueray med 8 filmer, for 159,50 kr. Ingen av de jeg har fra før, Twinkle Twinkle Lucky Stars, Winners and Sinners, My Lucky Stars. Jeg får kikke litt til, å se om noe annet dukker opp. Det var veldig lenge siden jeg har kjøpt filmer på nettbutikk. Samlebokser er egentlig genialt til nettopp dette. Mulig jeg må sette opp en prioriteringsliste, når det først skal investeres.

Lenke til kommentar
ClarkGable skrev (15 timer siden):

Platekompaniet har en blueray med 8 filmer, for 159,50 kr. Ingen av de jeg har fra før, Twinkle Twinkle Lucky Stars, Winners and Sinners, My Lucky Stars. Jeg får kikke litt til, å se om noe annet dukker opp. Det var veldig lenge siden jeg har kjøpt filmer på nettbutikk. Samlebokser er egentlig genialt til nettopp dette. Mulig jeg må sette opp en prioriteringsliste, når det først skal investeres.

Jeg kjøpte de 4 nevnte boksene for ca en hundrelapp pr stk. Kjøper du de på black friday/week/month..får du de kanskje for under hundrelappen. Så faktisk en Chan film på kino på midten av 80 tallet, men han slo vel igjennom for alvor i norge med kinosuksessen rumble in the bronx.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...