Gå til innhold

Når kommer P990?


Anbefalte innlegg

Dessverre kun 15 fps i QVGA (320x240), derimot er det 380 Kbit/s bitrate. I QCIF (176x144) er det 30 fps, 256 Kbit/s. Sjekket med mpegable player.

6707585[/snapback]

Hmm, altså med andre ord ganske dårlig, men så er vel ikke dette hovedpoenget til mobilen.

 

Gjør meg ikke så veldig mye, kjøper den nok uansett, men hadde vært fint med et videokamera omtrent på 6280'nivå, men er kanskje bare bortskjemt :)

 

edit: endret litt ordvalg, det er jo ikke elendig, bare ganske dårlig :)

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har oppdaget noe negativt med videoen. Den tar opp i 3GGP format og ikke MPEG-4. Så vidt jeg har forstått er det dårligere (?). Får ikke byttet format.  Vet noen hvordan/om det kan byttes innspillingsformat? :)

 

 

Jornan

6707906[/snapback]

3GPP er bare en container av MP4 om jeg har det riktig, slik som h.263 og h.264. 3GPP er en standard som brukes blant mobile enheter for å sikre kompitabilitet. Den krever 176x144 pixler, max 192 kbits og 15 fps tror jeg og maks størrelse 2mb for nedlastning.

 

Men mente at den tok 320x240 i 30 fps. Virket sånn fra SonyEricsson sin side, men sikkert bare et PR-triks.

 

Edit: Bare jeg som har problemer med AgileMessenger etter software-update?

Endret av F-r-e-d-r-i-k
Lenke til kommentar
Hei!

Fikk min p990i igår...lurte bare på wlan funksjonen...er på nett og...men det kommer opp en mld at "minne er for lite", samt at sidene er så svære at jeg må bla til høyre og venstre og opp og ned for å lese alt...kan man ikke tilpasse sidene til skjermen? hva med minne, hva er gærnt?

 

Plzz svar meg på det...

6707128[/snapback]

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Hei!

Fikk min p990i igår...lurte bare på wlan funksjonen...er på nett og...men det kommer opp en mld at "minne er for lite", samt at sidene er så svære at jeg må bla til høyre og venstre og opp og ned for å lese alt...kan man ikke tilpasse sidene til skjermen? hva med minne, hva er gærnt?

 

Plzz svar meg på det...

6707128[/snapback]

 

Noen som vet?

6710023[/snapback]

Du kan justere zoomen ved å gå på innstillinger i nettleseren. For lite minne vil si at det er ikke er nok ram, tror det kan fikses ved å zoome ut.

Lenke til kommentar
Hvor er lommelykta, slik som K750i har?

6702373[/snapback]

 

Den har ikke en dedikert meny for lommelykt som K750 har, men du kan starte kameraet, velge bildemodus, settings, skru på light og bruke shutter-knappen for å skru på og av lyset. Det er temmelig sterkt lys og om jeg ikke husker feil så er det littegrann sterkere enn K750.

Lenke til kommentar
Den har ikke en dedikert meny for lommelykt som K750 har, men du kan starte kameraet, velge bildemodus, settings, skru på light og bruke shutter-knappen for å skru på og av lyset. Det er temmelig sterkt lys og om jeg ikke husker feil så er det littegrann sterkere enn K750.

6711253[/snapback]

Det merkelige er at da prototypen ble testet, leste at jeg du kunne bare holde nede kameraknappen for å aktivere lommelykten. Synd dette ikke går ann på den ordentlige versjonen. Forhåpentligvis vil SonyEricsson fortsette å utvide funksjonaliteten ved kommende oppdateringer.

Lenke til kommentar

En kommentar til oppdateringen.

 

Jeg har selv kjørt igjennom oppdateringen nå. Den feilet hos meg. Ble bedt om å kjøre den en gang til. Det ble gjort. Oppdateringen gikk men stoppet uten noe mer. Telefonen startet og jeg hadde bare engelsk språk. i tillegg var alle menyene i oppstarten stygge, hadde ingen texture. Tastet inn pin og telefonen rebootet. Fikk melding om at telefonen var startet om for bedre ytelse.. dette skjedde 5 ganger. Tok ut batteriet i 1 min, tok med meg docking og telefon til maskina til dama og gjorde det samme. Fulførte oppdatteringen fint og har nå fått norsk språk igjen. Synes dette virker litt skummelt og amatørmessig.....

 

hadde:

Telefon R4B001

PDA: R2A04

BT: R4F01

CDA: R2A01

 

Bugs/feil/mangler jeg har funnet ved telefonen er:

 

Opera går ofte ut i feilmodus.

Når man skal velge en "kontakt" ved f.eks. sms skriving blir første bokstav i søkefeltet et tall.

1881 sin programvare funker ikke på telefonen.

Ellers henger den noe og rebooter av og til.

I tillegg, når jeg legger den i orginalveska til P800 så blir den tullete hvis jeg legger den inn med MS siden ned. Når det området kommer i nærheten av magneten som holder klaffen på veska sammen flimrer hele telefonen!

En annen ting som irriterer er at telefonen ikke søker på fritekst i kontakter.. hvorfor ikke? Hvis jeg vil finne noen som heter geir i mine kontakter må jeg finne han ved å gå på etternavn siden det står først. Både Qtek'en min og nokian min har denne funksjonen men ikke P990i... skuffende

Batteriet er også tragisk. Hatt telefonen i 4 dager nå og er ladet 4 ganger og er tom nå! :no:

 

Men telefonen ser veldig lekker ut, er lekker og har alt jeg vil ha. Så vi får tro softwaren blir bare bedre og bedre.

 

Har nå R5A006 på telefonen. Skal teste den i kveld. :w00t:

Endret av tdipower
Lenke til kommentar
Den har ikke en dedikert meny for lommelykt som K750 har, men du kan starte kameraet, velge bildemodus, settings, skru på light og bruke shutter-knappen for å skru på og av lyset. Det er temmelig sterkt lys og om jeg ikke husker feil så er det littegrann sterkere enn K750.

6711253[/snapback]

Det merkelige er at da prototypen ble testet, leste at jeg du kunne bare holde nede kameraknappen for å aktivere lommelykten. Synd dette ikke går ann på den ordentlige versjonen. Forhåpentligvis vil SonyEricsson fortsette å utvide funksjonaliteten ved kommende oppdateringer.

6711810[/snapback]

Da har jeg en prototype. Det kan da vel ikke være sant? Når jeg holder inne kameraknappen kommer lyste på. Når jeg trykker knappen enda hardere inn tar den bilde. Men jeg må skur på lyset i instillingene da. Men selve lyset kommer ikke på før jeg trykker på knappen.

 

Når jeg kobler den til PCen kobler telefonen seg til internett og mRouter. Skal det være slik? Håper ikke jeg får stor telefonregning på internett :cry:

Lenke til kommentar
Da har jeg en prototype. Det kan da vel ikke være sant? Når jeg holder inne kameraknappen kommer lyste på. Når jeg trykker knappen enda hardere inn tar den bilde. Men jeg må skur på lyset i instillingene da. Men selve lyset kommer ikke på før jeg trykker på knappen.

 

Når jeg kobler den til PCen kobler telefonen seg til internett og mRouter. Skal det være slik? Håper ikke jeg får stor telefonregning på internett :cry:

6713196[/snapback]

Mens man bruker kamera ja :p . Jeg mener helt ute uten noen programmer startet ;) . Det at knappen er todelt er noe som har vært vanlig på fotoapparater i minst 10 år. Det er for å fokusere og sjekke motivet som ble presisert i tråden tidligere.

 

Virker som telefonen kobler til det nettet som er enklest. Om du har på WLAN og har lagt til et oppsett på telefonen vil den først prøve den, så 3G/UMTS/GPRS.

 

Håper inderlig SonyEricsson kommer med en skikkelig software-fiks. Har fortsatt mange bugs.

Lenke til kommentar
Nå har jeg telefonversjon R5A006, og den virker bedre egentlig. En del av grafikken har blitt tydeligere, og lettere å se.

6703709[/snapback]

Jeg har ikke flipover på mobilen. Skal jeg holde på C-bokstav når jeg kobler den til USB og starte programmet?? Kan du (eller andre) gi meg tips på dette punktet.

EDIT: Angreknapp var det ;)

Endret av jojo1717
Lenke til kommentar

TDIpower - jeg venter i spenning på din test av nye oppdateringen. Jeg sliter litt selv med de samme idiotiske tingene - i tillegg til at sorteringen på kontaktregisteret ikke ser forskjell på A, Aa og Å. Litt teit at Andersen og Ås kommer rett etterhverandre!

 

En annen ting jeg lurer på ved slik update, kan du ta backup/restore før og etter updaten? Eller vil den da overskrive firmware'n? Jeg tenker jo på alt av innstillinger for Wlan, ActiveSynk, mail osv osv osv osv. Liten lysten på å gjøre alt det ved hver eneste update...

 

Alt i alt så synes jeg mobilen virker bra da! Har jo alt... :) (nesten da!)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+109384

Det er jo bare å stille telefonen inn på å sortere lista etter fornavn. Min søker i fritekst i kontakter. Backup funker veldig fint.

Endret av Slettet+109384
Lenke til kommentar
Hvordan sletter jeg flere SMS i en operasjon? På p910i kunne jeg bare huke av så mange jeg ville og velge delete.

 

p990i kan vel gjøre tilsvarende? Men hvordan...

 

På forhånd takk!

6714499[/snapback]

Veldig utmerket og enkel! Bare å merke av de SMS du ønsker å slette.. :-) Mulig samme som p910i som jeg ikke har noe erfaring med.

Lenke til kommentar
Noen andre som synest dekselet til batteriet sitter jevli hardt på? redd for å knekke d når eg ska ta d av, om ikke knekke mobilen:P

6715059[/snapback]

 

 

Ja, det sitter fryktelig hardt, men ser egentlig på det som en positiv ting. for litt mindre knirke-plastikk-feeling.

 

SE har etter min mening den beste byggekvaliteten.

Lenke til kommentar

Nå har jeg også R5A006-versjonen. Kjørte oppdateringen i morres.

 

Tok backup først, og så restore for å få beholde alt oppsett. Det funka bra det.

 

Men litt usikker på hva oppgraderingen inneholder, har prøvd å søke litt rundt for å finne ut av det - uten hell sålangt. Feilen med å sortere navn på Å og Aa sammen med A er der fremdeles, men buggen med finne kontakter er rettet (den der du trykker 4 for å søke frem de på G, så ble det tidligere skrevet inn tallet 4 først! Dette har de i det minste rettet).

 

Andre som har oppdaget andre ting?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...