Gå til innhold

noen bra "zombie-filmer"?


3raz3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
28 days later = komedie? Du mener en ufrivillig komedie?

 

Synes jeg absolutt ikke at den er. En ganske så bra film (kult at de faktisk valgte å bruke MiniDV-cams for å få en mer realistisk feel).

 

Ellers må vel Land Of The Dead nevnes?

5523519[/snapback]

Land of the dead er notert ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

kan sitere en av mine poster i filmprattråden:

 

- Zombie 2

- The living dead at Manchester Morgue (Non si deve profanare il sonno dei morti)

- Zeder: Voices from the beyond

- Nightmare City

- Braindead

- Dellamorte Dellamore (en av mine favorittfilmer)

- Requiem Der Teufel (ikke kjempgod, men underholdende)

- Premutos: Lord of the Living Dead (zombier varer ikke lenge mot tungt artilleri..)

 

Noen av de siste jeg har sett, mye gøy å hente i Zombiesjangeren.

 

Oj, en til som jeg ikke har sett, men som skal være verdt å ta en titt på:

 

- Das Komabrutale Duell ("utterly worthless - extremely, extremely violent" - Jamie Russel, en av de få anmelderene jeg stoler på)

 

Kommer en snart som jeg har sett fram til i en god stund nå (i hvertfall to år):

 

- The Worst Case Scenario

 

Ah, jeg elsker denne sjangeren :love:

 

EDIT: Kan nevne at jeg har hørt rykter om at de holder på å lage "28 weeks later" i dette øyeblikk!

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
- Zombie 2

- The living dead at Manchester Morgue (Non si deve profanare il sonno dei morti)

- Zeder: Voices from the beyond

- Nightmare City

- Braindead

- Dellamorte Dellamore (en av mine favorittfilmer)

- Requiem Der Teufel (ikke kjempgod, men underholdende)

- Premutos: Lord of the Living Dead (zombier varer ikke lenge mot tungt artilleri..)

5523532[/snapback]

Disse er notert

;) takk

Lenke til kommentar
Oj, en til som jeg ikke har sett, men som skal være verdt å ta en titt på:

 

- Das Komabrutale Duell ("utterly worthless - extremely, extremely violent" - Jamie Russel, en av de få anmelderene jeg stoler på)

Hvordan klarer du å få 'Utterly worthless' til å bli 'verdt å ta en titt på'?

 

Selv klarte jeg bare og se 15-20 minutt av Das Komabrutale Duell (betalte heldigvis ikke de ca. 400-500 kr filmen hadde kostet å kjøpe). Det er enkelt og greit noe av det verste pisset jeg har vært borti. Selv om det kanskje var 3-4 litt morsomme voldsscener, så var det ca. 30 som fikk meg til å lukke øynene i skam. Hver gang blodmengden gikk over 1 liter, byttet de til brunt blod som minnet mer om vann og jord enn ekte blod :thumbdown:

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Hvordan klarer du å få 'Utterly worthless' til å bli 'verdt å ta en titt på'?

 

Selv klarte jeg bare og se 15-20 minutt av Das Komabrutale Duell (betalte heldigvis ikke de ca. 400-500 kr filmen hadde kostet å kjøpe). Det er enkelt og greit noe av det verste pisset jeg har vært borti. Selv om det kanskje var 3-4 litt morsomme voldsscener, så var det ca. 30 som fikk meg til å lukke øynene i skam. Hver gang blodmengden gikk over 1 liter, byttet de til brunt blod som minnet mer om vann og jord enn ekte blod :thumbdown:

5523704[/snapback]

 

jeg tenkte mer på delen extremely, extremely violent jeg da. Men etter hva du fortalte hørtes det ut som om filmen ikke er verdt å ta en titt på alikevel." Utterly worthless" og liknende beskrivelser, kan jo være positivt hvis det betyr at filmen er festelig på grunn av dårlig gjennomførelse (b-filmfaktoren). Kombinasjonen voldelig og dårlig har jo vært gøy før!

 

Kan ikke noe for det, men foretrekker en skikkelig b-film framfor en komedie :blush:

Lenke til kommentar

Man kan ikke si "ikke før 1990". Da utelater man jo en av tidenes største filmer. Nemlig Evil Dead II. Den blir litt annerledes enn mange andre som er nevnt her fordi det ikke er horder med zombier, men den er et must.

 

Da kan vi jo Nevne Evil Dead I og Army of Darkness (Evil Dead 3) med det samme.

 

Dessuten er jo den originale Dawn of The Dead fra 78, men jeg regner med at du mente nyversjonen.

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
28 days later = komedie? Du mener en ufrivillig komedie?

 

Synes jeg absolutt ikke at den er. En ganske så bra film (kult at de faktisk valgte å bruke MiniDV-cams for å få en mer realistisk feel).

 

Ellers må vel Land Of The Dead nevnes?

5523519[/snapback]

 

Tror det er en skrivefeil, JacEr skrev at Shaun of the dead er en komdie. Men 3raz3r skrev 28 Days Later. Tror nok det var en feil. Men Shaun of the dead er kul da. Morsom...

Lenke til kommentar

Greide å legge inn "28 days later" på begge plasser. Meta][ic skrev det før jeg fikk rettet det opp. Sånt skjer ;).

 

Hvorvidt jeg syns om filmen er ufrivellig komisk, må jeg svare nei. Jeg syns filmen er kjempebra, en av de beste fra sin sjanger. Men så har jeg også en tendens til å like britiske filmer litt bedre enn de kanskje fortjener å bli likt...

(Shallow grave <3)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...