Gå til innhold

noen bra "zombie-filmer"?


3raz3r

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er angående "28 Days Later", som jeg personlig har problemer med å se på som en zombie film. Skal prøve å få fram hvorfor jeg mener dette

 

 

De "infiserte" i filmen er ikke levende døde, noe som man vel egentlig burde være for å kunne bli kalt en zombie. Det de blir infisert med er "sinne", og infeksjonen dreper dem ikke for så å vekke dem opp. De blir ikke zombier, bare en gjeng med skikkelig forbanna individer.

 

 

Derfor har jeg problemer med å se på den som en zombie film.

Lenke til kommentar
Du har jo absolutt rett, men likevel er det jo på en måte en zombie-film da. En zombie-grøsser er vel det nærmeste en kan komme når man prøver å kategorisere den filmen.

 

Selv om at "fiendene" teknisk sett ikke er zombier, vil jeg nå si at den absolutt er sammenlignbar filmer som Dawn Of The Dead (etc).

5528181[/snapback]

 

Skal være enig med at det er det nærmeste man kommer en zombie film, uten at det egentlig er det. Og jeg regner med når du sammeligner 28 Days Later med Dawn of the Dead, at du mener nyinnspillingen av Dawn of the Dead

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vampyrer og zombier er jo to forskjellige skapninger. Og sammenligner du Braindead med From Dusk Till Dawn? Eller misforstår jeg bare "Dette er ikke en zombie film, men det er nesten likt som Braindead"

5615019[/snapback]

 

du misforstod, det siste du skrev var det jeg mente ja!

Endret av Ljå
Lenke til kommentar
Undead er en tidig liten zombie-film.

5615214[/snapback]

Haha! Enda en som bruker ordet tidig. :) Vet ikke om det er så lurt å bruke det her, da dette vel er en lokal måte å uttrykke seg på. Jeg har i alle fall fått flere spørsmål om hva dette betyr fra folk med andre dialekter. ;)

 

Noen som har problemer med å skjønne det egentlig?:hm:

Endret av Deathie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...