Gå til innhold

Den lille rogue-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil anbefale 11/0/40 spec dersom du har mye agility og attack power, da raper du damage meter :)

 

Hos meg hitter hemo for i snitt 379,9 skade, mens sinister treffer for i snitt 380.5 skade.

7684346[/snapback]

Hemorrhage er vel og bra, men glem ikke at 50-60 % av en rogue's damage i raids er "white damage". Da kommer Precision og Dual Wield specialization meget godt med, går man i tillegg for Fist Specialization er det 5 % extra crit - som man absolutt ikke skal kimse i lys av det nye crit-rating systemet. (Sword specialization er ikke dårlig heller, men stilles i skyggen av Fist Spec).

 

Edit: Mulig dette forandrer seg med høyere attack power i The Burning Crusade, men foreløpig ikke sett noen 2.9s våpen som ville vært til fordel for Hemorrhage, Serrated Blades, Deadlyness osv har ikke kunnet stå imot heavy combat fram til nå ihvertfall.

Endret av Gnurk
Lenke til kommentar
--------------------------------------------------------------------------------

- World of Warcraft Client Patch 2.0.3

--------------------------------------------------------------------------------

 

The latest patch notes can always be found at

http://www.wow-europe.com/en/info/underdev/implemented/ 

 

Rogues

 

-  Due to various talent changes, Rogues will have all talent

   points refunded.

-  "Evasion" (Rank 2) now reduces the chance that ranged attacks will

   hit the Rogue by 25%, reduced from 50%. It is now available at level

   50.

-  The "Cloak of Shadows" cooldown has been reduced to 1 min, from

   2 min. Now a trainable ability at level 66.

-  "Shadowstep" (New Subtlety Talent) attempts to step through the

   shadows and reappear behind your enemy. Your next "Ambush",

   "Backstab" or "Garrote" ability is increased by 20% and lasts 10

   sec. This is only usable while stealthed.

-  "Premeditation" (Subtlety Talent) has had its range increased to 30 yards.

-  "Preparation" now only resets the cooldown of the "Evasion",

   "Sprint", "Vanish", "Cold Blood", "Adrenaline Rush" and

   "Premeditation" abilities.

-  "Wound Poison" now causes damage and reduces all healing by 10%,

   stacks up to 5 times.

-  The Cooldown for "Blind" has been reduced to 3 min, from 5 min.

-  There is no longer a random chance the effect of "Sap" will end

   (i.e. removed the heartbeat resist check). The effect will still

   end early when the target is damaged.

-  Each rank of "Weapon Expertise"now provides 5 weapon skill.

-  "Surprise Attacks" now increases the damage from "Sinister Strike",

   "Backstab", "Shiv" and "Gouge" by 10% instead of 8%.

-  Resisted spells will no longer break "Stealth"/"Vanish".

-  Combo points added to a target should not be reset until you add a

   combo point to a different target.

 

Som en total noob på Level 20, hvor skal en stakar sette disse talents poenga nå da?

Bruker 2 sverd, og har fulgt tipsene i denne tråden, om de første 10 poenga.

Men nå blir jeg bare enda mer forvira, om mulig :/

 

Men totalt ser dette bra ut for Rouge syns jeg :)

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Pfff, Cloak of Shadows er den nye skillcoil. Noen som joiner boikotting av CoS? :p

7688108[/snapback]

Ny Death Coil? Hva har jeg gått glipp av?

7688134[/snapback]

Imo, CoS er like op some death coil. Noe som jeg synes ødelegger rogue klassen. Jeg liker utfordringer i pvp og CoS blir rett å slett altfor lett. De kan i det minste gi en lengre cooldown ;_;

Lenke til kommentar
Pfff, Cloak of Shadows er den nye skillcoil. Noen som joiner boikotting av CoS? :p

7688108[/snapback]

 

vi trenger den Trust me ^^ nå har vi bare 25% dodge noe som suger, :S

og prep blir fucket med :S

 

og de klarer enda ikke og gjøre Blind powder til regrent noe som den burde være,

fucking blizz

Lenke til kommentar
Pfff, Cloak of Shadows er den nye skillcoil. Noen som joiner boikotting av CoS? :p

7688108[/snapback]

Ny Death Coil? Hva har jeg gått glipp av?

7688134[/snapback]

Imo, CoS er like op some death coil. Noe som jeg synes ødelegger rogue klassen. Jeg liker utfordringer i pvp og CoS blir rett å slett altfor lett. De kan i det minste gi en lengre cooldown ;_;

7688154[/snapback]

Og Vanish er ikke (Selv om den er lett å bryte.)

 

"Zomg, teh rouge dissappeared!"

Lenke til kommentar
Uten CloS er rogues free HK for locks, hunters, mages, shadow priests.. Ser ingen grunn til at machohister som VIL være i en 90% tap 10% vinn situasjon skal avgjøre dette.. ;)

7689092[/snapback]

 

Tja, om du har phat gear er det ikke så vanskelig å ta hunters (selv om de får første skuddet), og mages til tider om du timer vanish riktig. Men shadowpriests og locks... Om locken ikke har pvp-gear og en milliard HP kan jeg kanskje ta han før jeg dør av dots, sett at han jumpa meg. Men om jeg blir chainfeara rundt, eller at det er en orc, blir jeg eid somoftest.

Lenke til kommentar
Uten CloS er rogues free HK for locks, hunters, mages, shadow priests.. Ser ingen grunn til at machohister som VIL være i en 90% tap 10% vinn situasjon skal avgjøre dette.. ;)

7689092[/snapback]

Yay, se på meg jeg spiller data og er macho >_O Atm. Greier jeg å ta alle classene du nevnte der, eneste som kan være tricky er frost mages. Siden de har OP survivability. Men skal bli spennende å se hvordan det blir på lvl 70 med nerfen på Renatiki's Charm of Trickery.

 

Sorry pat, men jeg synes CoS er op. med 1 min cooldown. Kunne ihvertfall ha hatt 3. 5 er det som passer best etter min mening.

Lenke til kommentar
Uten CloS er rogues free HK for locks, hunters, mages, shadow priests.. Ser ingen grunn til at machohister som VIL være i en 90% tap 10% vinn situasjon skal avgjøre dette.. ;)

7689092[/snapback]

Yay, se på meg jeg spiller data og er macho >_O Atm. Greier jeg å ta alle classene du nevnte der, eneste som kan være tricky er frost mages. Siden de har OP survivability. Men skal bli spennende å se hvordan det blir på lvl 70 med nerfen på Renatiki's Charm of Trickery.

 

Sorry pat, men jeg synes CoS er op. med 1 min cooldown. Kunne ihvertfall ha hatt 3. 5 er det som passer best etter min mening.

7689727[/snapback]

 

"Yay, se på meg jeg spiller data og er macho >_O Atm. ".. riktig, kutt ned på syren er du snill..

 

Jeg og GREIER Å TA alle disse klassene, men ser man på et snitt, vil locks, hunters, mages og shadow priests ta rogues jenvt over, grunnet ting som "oi, lag i stunlock, da er jeg død", "uheldig ambush.. ooops.. dau"..

Lenke til kommentar

Jeg liker daggers og jeg liker hemo.

Jeg lurer på om noen tror denne builden vil fungere

http://www.wowhead.com/?talent=fMxcZZE0McMGRsxot

 

Her har du mulighet til å kjøre daggers når du har lyst til det og hemo når du ønsker det uten å miste noen veldig essentielle talents (Bortsett fra Lethality ofc, men den mister du jo uansett build dersom du går dypt nok i subt for shadowstep).

 

De talentene du mister for å putte i imp ambush og oppurtunity(som også booster garrote dmg når du hemo'er :p) synes jeg ikke er så stort tap. f.eks. raskere stealth walk er jo ikke sååå nødvendig med shadowstep og derfor er det overlevbart å smelle talents i imp ambush istedenfor raskere walk..

 

Hva mener dere? Er combi build å gimpe seg selv helt?

Lenke til kommentar

Hva syns dere om shadowstep? speccet det idag og må si jeg er positivt overrasket etter alt det negative jeg har hørt om talentet. kan kanskje si meg enig at det kan ha sine begrensninger i 1v1 og duels, men i AV rocker det vilt. glimrende å teleportere seg bak fiendens meatshield og ta ut healere/mages/huntere etc, med 20% +dmg så ryker fleste cloth users med ambush-backstab. + at man kan teleportere seg oppover og nedover. litt artig at man feks kan stå utenfor en bunker, og så teleportere seg opp bak bueskytterne.

Lenke til kommentar
Hva syns dere om shadowstep? speccet det idag og må si jeg er positivt overrasket etter alt det negative jeg har hørt om talentet. kan kanskje si meg enig at det kan ha sine begrensninger i 1v1 og duels, men i AV rocker det vilt. glimrende å teleportere seg bak fiendens meatshield og ta ut healere/mages/huntere etc, med 20% +dmg så ryker fleste cloth users med ambush-backstab. + at man kan teleportere seg oppover og nedover. litt artig at man feks kan stå utenfor en bunker, og så teleportere seg opp bak bueskytterne.

7693799[/snapback]

 

Jau, snappa opp beserkerkista og smacka ned en 3548 ambush på en warlock. Kunne sikkert boosta det mer om jeg hadde buffs osv. Men syntes det i grunn var utrolig kjedelig, så jeg skal nok specce tilbake til mutilate. Samtidig har jeg liksom ikke lyst til å gi meg før jeg har klart en 4k ambush, siden det er fullt mulig med litt flaks og buffs :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...