Gå til innhold

Det norske flagget brenner!


Anbefalte innlegg

Frp har ikke "snudd sine prinsipper og uttalelser etter værhanens retning" i noen større grad enn andre partier gjør.

5645344[/snapback]

Og jeg som trodde at dette var grunnstenen partiet er tuftet på :tease:

5652254[/snapback]

 

Vel, da trodde du feil.

5652262[/snapback]

 

*Ikke overbevist*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frp har ikke "snudd sine prinsipper og uttalelser etter værhanens retning" i noen større grad enn andre partier gjør.

5645344[/snapback]

Og jeg som trodde at dette var grunnstenen partiet er tuftet på :tease:

5652254[/snapback]

Vel, da trodde du feil.

5652262[/snapback]

*Ikke overbevist*

5652412[/snapback]

 

"Fremskrittspartiets hovedmål er sterk nedsettelse av skatter, avgifter og offentlige inngrep. Det fundamentale i Fremskrittspartiets samfunnssyn er troen på og respekten for det enkelte menneskes egenart og retten til å bestemme over eget liv og økonomi." Men dette blir veldig OT, egentlig.

Lenke til kommentar

On-topic: Jeg støtter brenning av det norske flagg! (Flame me...)

 

Jeg mener det er en demokratisk rett for å uttrykke misnøye med en stat. Otto brente det amerikanske flagg, og ble anmeldt for det. Hvor mange sto da og snakka om nasjonalisme osv.? Tilogmed USA tillater flaggbrenning som en demokratisk ytring beskyttet av The Second(?) Amendment.

Lenke til kommentar

Decline, det er forskjell på å støtte flaggbrenning og å støtte folks demokratiske rett til å brenne flagg. På samme måte er det forskjell på å støtte utroskap og å støtte folks rett til å være utro.

 

Ja, det er en demokratisk rett å brenne flagg. Samtidig er det en fullstendig forkastelig handling som bør fordømmes moralsk.

Lenke til kommentar
Det er forkastelig fordi man ved å brenne det norske flagget tråkker på landets innbyggere og demokratiske, frihetlige verdier.

5659457[/snapback]

 

Javel? Jeg synes det er å tolke en brenning veldig mye, mener du at folk som brenner et flagg er uenig i alle våre verdier? Mener du at man automatisk er imot demokratiske verdier om man brenner et flagg?

 

AtW

Lenke til kommentar

De som brant flagget nå var motstandere av demokratiske verdier.

 

Uansett er det det inntrykket man får, hvis man følger litt med i media (annet enn Dagbla' og VG).

At media sprer løgnpropaganda er ikke uvanlig.

 

Det er vel ikke uten grunn at mange regner Frp og SV som landets to populistpartier.

Det betyr ikke at det er riktig.

Lenke til kommentar
Det er forkastelig fordi man ved å brenne det norske flagget tråkker på landets innbyggere og demokratiske, frihetlige verdier.

 

Hvordan tråkker man på deres demokratiske verdier ved å brenne et stats flagg? Er ikke det nettopp en demokratisk verdi i seg selv? Flagget er bare et symbol for staten, jeg ser ikke problemet med å brenne et par papirark med påtegnet farger tilsvarende et flagg.

Lenke til kommentar
On-topic: Jeg støtter brenning av det norske flagg! (Flame me...)

Loven som forbyr brenning av andre lands flagg forbyr ikke etter det jeg kan se å brenne det norske flagget. Jeg antar de som skrev loven ikke kunne se for seg at noen faktisk ville gjøre det.
Jeg mener det er en demokratisk rett for å uttrykke misnøye med en stat.
Brenner du et flagg er ikke det bare å uttrykke misnøye med en stat men også hele dets folk, dets land og deres kultur. Med andre ord er det å skjær alle over en kam. Det er en ganske sterk måte å uttrykke seg på.
Otto brente det amerikanske flagg, og ble anmeldt for det. Hvor mange sto da og snakka om nasjonalisme osv.? Tilogmed USA tillater flaggbrenning som en demokratisk ytring beskyttet av The Second(?) Amendment.

5659352[/snapback]

Det er en norsk lov som forbyr brenning av andre lands flagg, denne er tydeligvis ganske sovende. Anmeldelsen endte opp i ingenting.
Lenke til kommentar
Brenner du et flagg er ikke det bare å uttrykke misnøye med en stat men også hele dets folk, dets land og deres kultur. Med andre ord er det å skjær alle over en kam. Det er en ganske sterk måte å uttrykke seg på.

 

Det er din emning at det er det folk uttrykker, andre kan oppfatte det annerledes, mener du det bør være ulovlig å skjære alle over en kam? Eller uttrykke seg sterkt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg husker aldri brenning av det afghanske flagget, det saudi-arabiske flagget, osv, osv etter 9/11. whistle.gif

 

Selv om du ikke husker det så har det sikkert skjedd. I USA for eksempel så skjedde det verre ting enn flaggbrenning. En del muslim lignende personer ble drept. Når jeg sier muslim lignende så er det fordi ikke alle som ble drept var muslimer. Kan vel ikke forvente at en "hillbilly" skal være opplyst om forskjellene, men det at han dreper noen sier vel nok.

 

EDIT: skrivefeil

Endret av aleh
Lenke til kommentar
Selv om du ikke husker det så har det sikkert skjedd. I USA for eksempel så skjedde det verre ting en flaggbrenning. En del muslim lignende personer ble drept. Når jeg sier muslim lignende så er det fordi ikke alle som ble drept var muslimer. Kan vel ikke forvente at en "hillbilly" skal være opplyst om forskjellene, men det at han dreper noen sier vel nok.
OK, kan du oppgi kilde til dette? Jeg vet at en del amerikanere ble litt skeptiske til muslimer etter 9/11, men ikke at det skjedde noen drap pga det. Men så snakker vi også om forskjell mellom å drepe 3.000 amerikanere, og å publisere tegninger....

 

Hovedpoenget var vel at USA ikke hengte ut Afghanistan og Saudi Arabia som land for det som skjedde - kanskje mest fordi lederene i USA forklarte at det var terrorister som oppholdt seg eller kom fra disse landene som gjorde det, og ikke disse landene generelt. Slik informasjon fikk ikke muslimene i midtøsten om tegningene. Nærmere tvert imot, de ble fortalt av sine ledere at de skulle være sure på hele Danmark og Norge, og brenne danske flagg, og angripe ambassadene.

Lenke til kommentar
OK, kan du oppgi kilde til dette? Jeg vet at en del amerikanere ble litt skeptiske til muslimer etter 9/11, men ikke at det skjedde noen drap pga det. Men så snakker vi også om forskjell mellom å drepe 3.000 amerikanere, og å publisere tegninger....

5665150[/snapback]

"Skeptisk" blir vel noe eufemistisk i en sammenheng hvor det er snakk om drap og vold. Det stemmer for øvrig at det gikk mest over sikher grunnet den karakteristiske turbaen.

 

Det tar ikke veldig lang tid å oppdrive dokumentasjon på dette, her er ett eksempel:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/3154170.stm

 

"A man in the US has been convicted of murdering a Sikh man, whom he mistook for an Arab, in revenge for the 11 September attacks.

 

...

 

In 2000, the FBI received reports of 28 hate crimes against Muslims and Arabs in the US. In 2001, that number increased to 481."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...