Gå til innhold

Hvorfor lager de sjeldent spill fra bøker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er jo laga Wheel of Time spill, og en god del D&D spill som er basert på bøker.

Alien vs. Predator er jo det bøker av, så kom spillett for deretter å få filmen, men er jo litt tvilsom siden både predator og alien hadde film før spillet.. :-/

Alien 1 er forøvrig en av de mest spennende filmene som er laget :)

Endret av KongRudi
Skrevet (endret)

Det er laget spill etter flere andre bøker som Midekemia bøkene til Fiest, var det et spill og jeg tror det har vært noe etter Dragonriders of Pern, mulig det bare ble med snakk om det. Ingen av disse spillene har vært noe særlig populære.

Så har det vørt flere spill etter bøkene om Dune, med Dune 1, Dune 2, Dune 2000 og Dune Emperor. Dune 2 var vel det første warcaft lignende spillet som kom ut så vidt jeg vet og var ganske populært tror jeg den gang det kom.

Edit la til link

Endret av pertm
Skrevet

Som nevnt, ble det laget minst 5 spill over LOTR/Hobbiten på 80- og tidlig 90-tall.

The Color of Magic, av Pratchett ble det laget et adventurespill av.

Det kom også et Dragonriders of Pern spill på 80-tallet, husker jeg hadde det til min C-64.

Skrevet

Ja, det kom faktisk 3 Discworld-spill fra bokserien med samme navn. Greide å sette meg fast i 2'ern, og det ble aldri til at jeg prøvde 3'ern.

(Har lest mye Pratchett. Meget morsom mann det)

Skrevet

Hovedgrunnen er nok at utgiverne mener majoriteten av de som spiller dataspill er for dumme til å gidde å lese bøker. Dessuten er det ikke et stort markedsføringsapparat bak bøker som spillene kan surfe på. Når det gis ut spill basert på f.eks. Harry Potter-filmene, så kommer de samtidig med filmen, og nyter godt av den massive hypen og reklamekampanjen som følger filmen.

Produsenten av det siste Harry Potter-spillet sa i et foredrag at mens de prøvde å basere de første HP-spillene på bøkene til J.K. Rowling og utformet grafikk og landskap og bygninger slik de var beskrevet i bøkene, var tilbakemeldingen fra ungene som spilte spillene at de ville at spillene skulle ligne mest mulig på filmene. Så fantasien hos dagens barn er nok dessverre ikke hva den var...

Skrevet

Eg har spelt eit spel basert på Bibelen! Hugsar det endå, Exodus heitte det, og patetisk til tusen.

Du spelte Moses, som gjekk rundt og skaut hedningar med heilage ord (skota var forma som W, som i word). Du kunne oppgradere dei heilage orda dine og greier og greier. Imellom bretta var der og spørsmål frå Bibelen du skulle svare på.

Nokon andre her som har spelt det? Det er VELDIG gammalt.

Skrevet

Det er jo flere spill der det har blitt skrevet bøker etter spillet for å si det slik. Da mener jeg ikke slike spilleguider. Noen jeg kan huske er starcraft, og Alpha Centauri, sannsynligvis drøssevis av andre.

Skrevet
Eg har spelt eit spel basert på Bibelen! Hugsar det endå, Exodus heitte det, og patetisk til tusen.

Du spelte Moses, som gjekk rundt og skaut hedningar med heilage ord (skota var forma som W, som i word). Du kunne oppgradere dei heilage orda dine og greier og greier. Imellom bretta var der og spørsmål frå Bibelen du skulle svare på.

Nokon andre her som har spelt det? Det er VELDIG gammalt.

5583604[/snapback]

Det spillet blir gjort narr av i en episode av Simpsons :D

Skrevet
Kanskje ikke mange som vet det men spillene half life og half life2 stammer fra bøker.

5536998[/snapback]

Hvor har du dette fra? :)

5611059[/snapback]

Tror han tar heeelt feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...