Gå til innhold

Er tester på Mobile-review.net troverdige?


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en telefon som skal erstatte min Siemens S55. Har kikket litt rundt, og lest bl.a. noen såkalte "reviews" på mobile-review.net.

 

Her er konklusjonen på Sony Ericsson Z520i:

SonyEricsson Z520 is a beautiful phone to hold and use, and it's quickly won our hearts. The typical SonyEricsson design flair is present in abundance, with all the requisite consumer features to back it up.But love doesn't notice such little flaws.

:dribble:

 

Her er konklusjonen på LG F2300:

LG F2300 is a beautiful phone to hold and use, and it's quickly won our hearts. The typical LG design flair is present in abundance, with all the requisite consumer features to back it up.But love doesn't notice such little flaws.

:hmm:

 

Her er konklusjonen på Siemens ME75:

Siemens ME75 is a beautiful phone to hold and use, and it's quickly won our hearts. The typical Siemens design flair is present in abundance, with all the requisite consumer features to back it up.But love doesn't notice such little flaws.

:whistle:

 

Her er konklusjonen på Siemens CF75:

Siemens CF75 is a beautiful phone to hold and use, and it's quickly won our hearts. The typical Siemens design flair is present in abundance, with all the requisite consumer features to back it up.But love doesn't notice such little flaws.

:roll:

 

Troverdig?? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, ja, jeg har sett den (russisk, ikke sant?).

 

Joda, jeg leser stort sett amobil sine reviews, og de er jo kjempebra. Men det er ikke alle telefoner som er testet her. (Og det var ikke en klage!)

 

Fant ikke tester på Siemens ME75 (den er vel for ny, og dessuten er den vel kanskje en C75?) eller Sony Ericsson Z520i, så derfor var jeg ute og jaktet litt. :)

 

Amobil stoler jeg på, og mobile-review.com, også. Men ville bare advare mot .net-versjonen, for den var rimelig useriøs. ;)

Lenke til kommentar

Besøker mobile-review.com daglig.

 

De er meget tidlig ute med nye produkter. En del av disse finner aldri veien til Norge, men siden er jo russisk. Redaktøren, Eldar Murtarzin, får etter alt å dømme andre til å oversette til engelsk, og selv om oversettelsen til tider kan virke amatørmessig, holder det bra. Det er bra man tar seg tid til å oversette til engelsk, og dermed tjener man selv på det, i og med at sidene kommer til nytte på verdensbasis.

 

Man prøvde en tid også på fransk, men dette ble det i praksis ingenting nyttig ut av.

 

Testene er ganske grundige, og ledsages av mange bilder, både av telefonene, menyene og medfølgende utstyr, samt kamerabilder, videoopptak og ringetoner.

 

Anbefales!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Det der var morsomt =D

 

Ok, når det gjelder Mobile-review.net så liker jeg dem ikke så mye og leser dem egentlig ikke.

Når det kommer til mobile-review.com så liker jeg dem fra et interesse-synspunkt iogmed at de er tidlig ute med tester av mobiler. Testene i seg selv er ikke supre og konklusjonene ignorerer rett og slett (fordi jeg mener de er dårlige og som Molna antydet ovenfor så favoriserer de visse merker). Det positive er først og fremst at mobile-review.com gir deg et førsteinntrykk av nye telefoner uten å klå på telefonen selv og de er flinke med å legge med haugevis med bilder. Og så skjønner jeg litt russisk da ;)

Lenke til kommentar

:) Nei, jeg skjønte jo fort tegninga... ikke akkurat noe å støtte seg til!

 

Er enig med dere i mobile-review.com. Det er ganske mye objektiv informasjon å finne, og det er det som interesserer meg mest. Noen klarer å balansere sine egne følelser og gi en objektiv konklusjon, men et terningkast vil alltid kunne diskuteres. Kalde fakta, på den andre siden, er vanskelig å motbevise. De beste testene får man derfor når man kan vise til objektive funn, skjermbilder, osv.

 

Virker som om amobil klarer å balansere dette ganske bra, og kan i hvert fall bygge opp under sine konklusjoner med en del fakta.

 

For min del er det jo selvsagt synd at det ikke ligger noen test her på en av de to mobilene jeg har funnet ut kniver om min gunst! :D

Lenke til kommentar

Amobil.no leverer gode tester, men som ZeR0 ofte sier så har de litt problemer med det faktum at folk forlanger et terningkast... Det er litt for vanskelig å sette et terningkast på en telefon, særlig med så mange ulike kategorier! Da kan man ikke sammenligne en low-end til 101 kr og en monstermobil selv om begge har terningkast 5 her på amobil.

 

Mobilmania.cz er også en god mobilkilde - men desverre er disse testene på Tjekkisk, så de fleste her klarer ikke å lese dem.

 

[edit: mobilmania.cz ikke mobilemania.cz som arehei slo fast ;)]

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...