Gå til innhold

Dataspill som passer for ekstrem nybegynner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i ferd med å anskaffe en rimelig snasen dualcore bærbar PC - men med et ikke så heftig grafikkort - Nvidia Go 7400.

Jeg har ikke spilt dataspill på nærmere 15 år, og trenger noen morsomme, ganske enkle spill, gjerne med litt kul grafikk, men som ikke trenger alt for mye rå kraft...

Spilleferdighetene mine ligger på Space Invaders-nivå, så spill(ene) må være enkle å styre... Men skyting, slåssing, kjøring osv ser jo litt morsomt ut.

Er det noen som har noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Need for speed: most wanted er et veldig morsomt bilspill. Veldig enkelt å styre, mye action og biljakter. Forutsetter at du klarer se gjennom den ufattelig harry presentasjonen.

330969328.jpg

Eller så er jo Halflife 2 i mine øyne et fantastisk flott spill. Dette er et skytespill som ikke er så altfor vanskelig å spille igjennom, om du spiller på litt lavere vanskelighetsnivå. Dette er en oppfølger, men man trenger ikke ha spillt orginalen for å få noe ut av det.

e3expo2004_halflife2.jpg

Far Cry er et annet spill i samme sjanger som Halflife2. Far Cry har en nydelig grafikk, godt gameplay men en ganske så syltynn historie.

far-cry-2.jpg

EDIT:

Kjenner ikke til grafikkortet ditt, men alt dette er spill som viser flott grafikk uten å kreve ekstremt godt skjermkort.

Endret av rulleguru
Skrevet

Takk for tipsene! Ser ut som akkurat det jeg trenger for å få kommet i gang... (Jeg har en sønn som blir i spilleglad alder om ikke alt for lenge. Da er det greit å ha trent litt selv... :huh: )

Da skal jeg bare ut og se hvor jeg finner de billigste spillene ;-)

Skrevet (endret)

Glimrende! Det bare må jeg prøve! Takk for tipset!

Forresten: Noen tips om bra spill av de mer barnslige, tegneserieaktige, humorpregede spillene?

Endret av kvalvik
Skrevet
Glimrende! Det bare må jeg prøve! Takk for tipset!

Forresten: Noen tips om bra spill av de mer barnslige, tegneserieaktige, humorpregede spillene?

5508753[/snapback]

Kunne anbefalt mange bra spill av denne typen til Nintendo, men til PC har det vært heller dårlig med slike spill.. Eneste jeg kan tenke meg er Psychonauts som kommer til norge 10.feb som har fått veldig bra kritikk. Dette er et plattformspill med en gutt som skal løpe rundt i tankene til folk (Jo sykere folka er i hodet, jo sykere er brettene :))

Psychonauts-top.jpg

Skrevet

Det så jo ut som en genial ide - litt sånn Being John Malkovich. Det må jeg jo bare teste når det kommer. Skal ikke se bort fra at det blir spilledilla her etter hvert...

Skrevet (endret)

Er du helt nybegynner vil jeg anbefale Madagaskar.

Sønnen min på 3 og kona som aldri har spilt før koser seg med det.

Treåringen sliter litt når det blir vanskelig da men det er en begynnelse.

Lettdrevet er det også.

EDIT: Oppdatert feil link.

Endret av perpyro
Skrevet

Veldig bra, Perpyro! I tillegg til at jeg vil spille selv, så vil jeg jo finne fram til spill som passer for Mini! Takk for linken!

Skrevet

Da har nok jeg spilletid i mange uker ;-) Jeg tuller ikke, har ikke spilt på 15 år, men egentlig har jeg vel ikke spilt siden jeg skrev inn spillene på min Vic 20 en gang for leeeenge siden...

Skrevet

Når jeg skrev at det var noen timer med gameplay var det en stooor underdrivelse.

Brukte en hel kveld på første oppdraget, så du har nok måneder med gøy forran deg plus at småtten og kona ikke slipper deg til når de er bitt av basillen.

Happy gaming! :thumbs:

Skrevet (endret)

Guild Wars er er morsomt online rollespill.. Eg tror ikke du spurte etter det, men anbefaler deg å bare se bittelitt på det!

www.guildwars.com

Er nok litt for avansert for unger uten engelsk kunnskaper, men nevøen min storkoser seg med det når han bare får springe litt rundt!

Ville heller satt spillet til deg da!

Linker:

Gamer.no omtale

http://gamer.no/product.php?productId=17486

Cdon.no (300-, for COLLECTORS BOX)

http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&na...e483a636b742c88

Hjemmeside 1.

http://www.guildwars.com/

Hjemmeside 2 (produsent)

http://www.arena.net/

Endret av jalla`n
Skrevet
Spilleferdighetene mine ligger på Space Invaders-nivå, så spill(ene) må være enkle å styre... Men skyting, slåssing, kjøring osv ser jo litt morsomt ut.

5508602[/snapback]

Nå er vel Space Invaders strengt tatt vanskeligere enn det meste som kommer ut i dag... :p

Skrevet
Liker du fotball så anbefales FM 06:

Football Manager 2006

Her er du sikret mange timer med moro  :thumbup:

5511902[/snapback]

Vel... Har en bror som er hekta, men det virker ufattelig kjedelig, mener nå jeg. Men så er jeg vel ikke såååå fotballinteressert. :-)

Skrevet

Av bilspill kan jeg anbefale Need For Speed Underground 2. Ikke så veldig vanskelig, og ganske artig.

Hvis du har internett, eller spiller LAN, vil jeg anbefale Wolfenstein - Enemy Territory. Det er gratis, og du kan laste det ned her.

Counter-Strike er jo et spill man lærer fort, og krever veldig lite maskinvare, siden det er et gammelt spill. Det er likevel et av de mest spilte spillene online.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...