Gå til innhold

3700+ san diego eller 3500+ venice?


Sanux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så det du mener er at han merker forskjell i spill men ikke i idle? :S eller er det sånn at san diego'en er bedre til flere oppgaver på en gang eller var de venice?

 

EDIT:+ at da har iaff de 250,- på no anna ... :)

Endret av SaNux
Lenke til kommentar
San Diego er nyere kjerne, mere L2 Cache-minne, samt bedre overklokkingsegenskaper. Samme kjerne som i FX-57. Ulempen er at San Diego kanskje er en smule varmere enn Venice.

5507413[/snapback]

 

San Diego er ikke en nyere kjerne, forskjellen er kun cachen og den klokker minst like bra som venice.

Lenke til kommentar
så det du mener er at han merker forskjell i spill men ikke i idle? :S eller er det sånn at san  diego'en er bedre til flere oppgaver på en gang eller var de venice?

 

EDIT:+ at da har iaff de 250,- på no anna ... :)

5507366[/snapback]

 

 

Forskjellen er kun cachen, så de yter omtrent likt i alt bortsett fra spill og at 64bit windows vil sikkert like prosessorer med høyere lvl 2 cache.

 

Du kan ta en titt på denne: L2-størrelse på AMD = lite viktig

Lenke til kommentar
San Diego er nyere kjerne, mere L2 Cache-minne, samt bedre overklokkingsegenskaper. Samme kjerne som i FX-57. Ulempen er at San Diego kanskje er en smule varmere enn Venice.

5507413[/snapback]

 

san diego'n kan da ikke være spess varmere.. min 3700+ går på 33/36 grader ved idle/load.. :) chipsettet på a8n-sli premium'en min blir faktisk varmere enn cpu! :thumbup:

 

noen som veit om standard-kjølern til amd 3700+ blåser eller suger? eller, jeg veit den suger.. :p

Endret av Keltern
Lenke til kommentar
Den blåser ned på ribbene, om det var det du lurte på..

5508486[/snapback]

 

ja, var det jeg mente.. hehe! har et par vifter med litt størrelse på i døra, å tenkte jeg skulle koble til de, sånn at det ble litt bedre kjøling både for cpu å chipset.. åsså tenkte jeg ikke engang på å sjekke mens pc'en gikk! :blush:

 

tenkte kanskje d hadde vært best om de blåste samme vei i det minste.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...