Gå til innhold

WD leverer 500 GB-disk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det blårussen eller ingeniørene som har skylden for stagneringen av diskutviklingen da? For meg virker det som begge deler, teknologisk begynner harddiskene å krype mot en grense for hva som er mulig med dagens forutsetninger og økonomisk ønsker vel produsentene å selge flest mulig lavere spesifiserte disker før bedre modeller slippes..

5512027[/snapback]

blårussen har ALLTID skylden... uansett! :)

 

Når det er sagt gikk det veldig fort fremover en stund og veldig mange disker som ble sluppet bråkte, upålitelige, varme etc. Jeg tror selskapene har brukt litt tid på å fikse dette, men nå er forhåpentligvis tiden inne for større disker. Vi får bare håe at Opticom klarer å fikse plasten sin etterhvert.

Lenke til kommentar
Når det er sagt gikk det veldig fort fremover en stund og veldig mange disker som ble sluppet bråkte, upålitelige, varme etc. Jeg tror selskapene har brukt litt tid på å fikse dette, men nå er forhåpentligvis tiden inne for større disker. Vi får bare håe at Opticom klarer å fikse plasten sin etterhvert.

5515718[/snapback]

 

Opticon er en ballong som venter på å sprekke. Antall utsettelser, lovnader og hyping gjør dette til et skikkelig Jesusprosjekt, noe alle har hørt om, noe alle snakker om, men som ingen har sett...

Lenke til kommentar
Opticon er en ballong som venter på å sprekke. Antall utsettelser, lovnader og hyping gjør dette til et skikkelig Jesusprosjekt, noe alle har hørt om, noe alle snakker om, men som ingen har sett...

5515928[/snapback]

:) Ja, av en eller annen grunn har ikke investorene forstått dette enda, men jeg antar de kan leve greit på FAST(som vel er eneste salgbare Opticom product i overskuelig fremtid). Dog hadde neppe Stordalen og Co vært like ivrige dersom de hadde forstått det, evnt. så vet de noe resten av oss ikke vet :ermm:

Lenke til kommentar
Når det er sagt gikk det veldig fort fremover en stund og veldig mange disker som ble sluppet bråkte, upålitelige, varme etc. Jeg tror selskapene har brukt litt tid på å fikse dette, men nå er forhåpentligvis tiden inne for større disker. Vi får bare håe at Opticom klarer å fikse plasten sin etterhvert.

5515718[/snapback]

Opticon er en ballong som venter på å sprekke. Antall utsettelser, lovnader og hyping gjør dette til et skikkelig Jesusprosjekt, noe alle har hørt om, noe alle snakker om, men som ingen har sett...

5515928[/snapback]

Jeg ryddet her og kom over en artikkel om at Optikom var klare og lansering var rett rundt hjørnet. Avisen var datert 1998, og jeg ryddet til en papirinnsamling.

 

Såvidt jeg har hørt har de ting som fungerer i labben, men de greier ikke å masseprodusere. Nå er vel selskapsstrukturen noe over gjennomsnittlig komplisert, men jeg tror det var Thin Film Electronics som var de som faktisk skulle lage tingene.

Lenke til kommentar
Dog hadde neppe Stordalen og Co vært like ivrige dersom de hadde forstått det, evnt. så vet de noe resten av oss ikke vet  :ermm:

5516127[/snapback]

Stordalen & Co har hatt skremmende mye oppkjøt til 'riktig' tid siste årene. Skulle likt å visst hvor de henter info fra og ikke minst hvor de egentlige grensene for insidehandel går. De virker noe i overkant diffuse til tider ;)

Lenke til kommentar
Dog hadde neppe Stordalen og Co vært like ivrige dersom de hadde forstått det, evnt. så vet de noe resten av oss ikke vet  :ermm:

5516127[/snapback]

Stordalen & Co har hatt skremmende mye oppkjøt til 'riktig' tid siste årene. Skulle likt å visst hvor de henter info fra og ikke minst hvor de egentlige grensene for insidehandel går. De virker noe i overkant diffuse til tider ;)

5520863[/snapback]

 

Ja, og dette er vel uansett snakk om oppkjøp for å få kortsiktig profitt, ikke nødvendigvis for å støtte en gid ide?

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, og dette er vel uansett snakk om oppkjøp for å få kortsiktig profitt, ikke nødvendigvis for å støtte en gid ide?

Det er mitt inntrykk også, dvs at verdien i enkelte selskaper blir blåst opp for at noen skal tjene noen raske kroner kortsiktig eller ett håp om at større selskaper skal kjøpe dem opp til overpris. Mange av de nye oljeselskapene havner nok i den siste kategorien, dvs håp om å bli kjøpt opp til "overpris" uten at de faktiske verdiene i selskapet nødvendigvis kan forsvare dette. Når det er sagt er det veldig hyggelig for dem som tjener penger på dette, men mindre hyggelig for dem som taper... og ikke sjelden er det småaksjonærer og folk som har investert i fond eller liknende. Dog merker man det kanskje ikke på fond'et pga pengene er såpass spredd ut at tapet ikke blir merkbart for de som eier fondene.

 

hmm, dette ble litt "off-topic", men vi er hvertfall enige i at "plasten" til Opticom neppe blir redningen :) Tror nok vi må akseptere at vi må bruke mekaniske disker i overskuelig fremtid, hvertfall for lagring. Mulig disker basert på minnebrikker kan brukes til OS etc etterhvert som prisen blir akseptabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...