Gå til innhold

1900xt - xtx ytelse oc tråden.

simalarion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har eg instalert den ATI toolen som ein person viste meg her i denne tråden, og den viser 500/600 mhz! i 2d modus då

Men når tar slideren opp og trykker på set clock så forsvinner alt!

Korleis skal eg få klokka maskina mi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Har disabla ATI smart og ATI hotkey. må eg disable fleire?

7262375[/snapback]

:yes:

Steng begge Ati2evxx.exe prosessene

Endret av Rajcapone
Skrevet
Har disabla ATI smart og ATI hotkey. må eg disable fleire?

7262375[/snapback]

:yes:

Steng begge Ati2evxx.exe prosessene

7265175[/snapback]

Finner ikkje dei i oppgave behandlinga...

Skrevet

Kanskje et litt OT spørsmål her, hvor varmt blir minnet egentlig ? Holder det med vanlige minneblokker eller trengs det mer ?

Har følelsen av at de blir ganske varme, men dette kan jo være kjernen varmer opp hele blokka (kjører med stock vifte).

Skrevet

Nå har eg endeleg klart å overklokke til 650 mhz på kjernen som er stock og 850 mhz på minnet som er under stock. bruka rivatuner for å klokke og for å endre volt bruka eg ATI tool. I rivatuner kan eg ikkje flytte på slideren til meir enn 900 mhz. er det nokon som kan hjelpe meg slik at eg klokke minnet høgare?

Skrevet (endret)

Prøvde å klokke med CCC, men når eg går inn på ATI Overdrive så ser eg berre dette.

Korleis skal få klokka skjermkortet mitt?

Det er så utruleg irriterande å ikkje få det til :wallbash: ... Har disabla Hotkey poller og ATI smart, eit eller anna og ati2evxx. exe(eller ka det heiter) Er også avslutta, eg finner ikkje den i oppgavebehandlinga...

post-97393-1163356323_thumb.jpg

Endret av tharshan
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Nå har eg endeleg klart å overklokke til 650 mhz på kjernen som er stock og 850 mhz på minnet som er under stock. bruka rivatuner for å klokke og for å endre volt bruka eg ATI tool. I rivatuner kan eg ikkje flytte på slideren til meir enn 900 mhz. er det nokon som kan hjelpe meg slik at eg klokke minnet høgare?

7267898[/snapback]

850 er over stock!

850 x2 = 1700mhz ddr.....

Endret av Rajcapone
Skrevet

7267898[/snapback]

850 er over stock!

850 x2 = 1700mhz ddr.....

7348803[/snapback]

Nei, ikkje på X1950XTX, Stock på det kortet er 1000mhz * 2=2000mhz.....

foreløpig har eg klokka kortet til 750/2200 mhz

• 4 uker senere...
Skrevet
Fikk ett brukt 1900XTX fra Connect3D idag. Saken er at det ikke greier å gjennomføre 3dmark03. Krasjer midt uti. Får forøverig 11646 i 05.

Any1 know?

7531949[/snapback]

I hvilken test krasjer det?

Skrevet
hmm.. Glemte seff det :p

Skal sjekke imorgen men nå er det natta. Tror det var der CPU testene begynner. Prøvd med stock og OC på CPU. Samme feil.

7532471[/snapback]

Du trykker på esc knappen når første CPU test skal til å begynne, du får score fordeom testen ikke kjører ferdig ;)

Jeg har aldri fått noen CPU tester i 3dmark03 til å fungere uansett.

Skrevet
Resultat av 3dmark05 & 06 (standard test) score med kozekassa mi  :blush:

Skrapdongen består av :

Asus P5W DH Deluxe

E6600 2.4 @ 3.5 ghz  FSB -389 x9  Vcore 1.435

:)              2x x1900xt 512 CF uklokket              :) 

2x 1Gb A-data CL5 667

630W Raidmax Power Viking

Alt er Luftkjølt....  :hrm:

Sånn funka det :    ;)

3dmark05 score :  19000

3dmark06 score :  10450

:whistle:

Feedback plz?  :)

Får av en eller anna merkelig grunn ikke til og få filvedlegg til å laste opp screenshot av scorene....  :ermm:    any idea?

7255430[/snapback]

Pen 05 score ;) eneste er at denne er mye mer bundet til CPU enn skjermkort. Jeg kjører selv 8800GTS i SLI med en E6600 som går på # Ghz ;) (standard kjøler, så vil ikke klokke langt... enda) og jeg får ca. 21000 i 05 og 14500-15000 i 3dmark06 ;) er med overklokka da, men tjente ikke mange poeng på å bare overklokke GPUene, siden det ble så varmt, og kunne ikke klokke CPU lengre :( Men snart kommer det på vann :D det skal bli gøy ;) (trippel radiator, og etterhveret ny pumpe som takler high-flow og med blokker som yter bra med vann som beveger seg raskt :p

• 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...