Hawkmoon Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 (endret) Da har jeg spilt i 2-3 timer, og jeg må si at der var en del ting som jeg håper de tar tak i til release. Spillet virket veldig tregt, og selv om utviklerne sier at de har jobbet for å få fram et "fast paced and quick game", så må jeg nok si meg uenig der. Likte heller ikke hvordan du bygger ut byen din, satt liksom med intrykket at jeg ikke hadde gjort noe når jeg var ferdig... kamera og kameravinkel var keitete og det var vanskelig å se enemy units rundtomkring, og generellt lite oversiktlig. Musikken og lyd hakket som bare faen, men det regner jeg med de fikser til release. Bare så unødvendig å ikke fikse det til betaen, mange vil få et rimelig slett førsteintrykk. Var flere skuffelser, men det er tross alt bare beta. Spillet er allerede forhåndsbestilt, og jeg gleder meg til det ferdige resultatet - spillet viste stort potensiale tross litt slett førsteintrykk. Men jeg tror ikke dette spillet vil fenge like mange som de tidligere spilla, er ikke like enkelt gameplay til å sjarmere et så vidt spekter som trossalt elsker de tidligere heroes spillene. leif Endret 27. januar 2006 av Hawkmoon
H4ngm4N Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Hvordan starter man et game? Funker hverken når jeg joiner eller når jeg hoster game. Finner ikke noe "ready" knapp. Og når jeg har joinet et game så får jeg ikke valgt start-borg eller noe!
Hawkmoon Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Hvordan starter man et game? Funker hverken når jeg joiner eller når jeg hoster game. Finner ikke noe "ready" knapp. Og når jeg har joinet et game så får jeg ikke valgt start-borg eller noe! 5509074[/snapback] jeg hadde det problemet når jeg prøvde og joine, men det funka fint når jeg laget selv. Hørte at der va en del bugs, og at routers kunne vere et problem... Men ting gikk ikke akkurat på skinner der inne nei
Saddlefall Skrevet 27. januar 2006 Skrevet 27. januar 2006 Veldig enig med Hawkmoon der altså.. Har selv spillt i et par timer, og det er mye som kunne ha blitt forbedret på.. Håper de klarer å fikse det så mye som mulig, evt. få en utsettelse så det ikke blir en total flopp...
Xoduz Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Spillet hadde gått "raskere" om en hadde mulighet til å planlegge hvor heltene skulle flytte seg, hva en skulle bygge, osv - mens det var andre spillere sin tur. Så når det ble ens egen tur kunne man sette ut i verk alt som en hadde planlagt på forhånd.
H4ngm4N Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Hele heroes konspeptet er ikke egnet for multiplayer (untatt Hotseat da), synes det er litt rart at man ikke har noen singelplayermuligheter, da det er dette som fasinerte meg mest med spillet. Men dette spillet har virkelig potensiale. Jeg elsket grafikken og stemningen jeg fikk. Kommer nok til å anskaffe dette når det kommer.
Zeph Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Hele heroes konspeptet er ikke egnet for multiplayer (untatt Hotseat da), synes det er litt rart at man ikke har noen singelplayermuligheter, da det er dette som fasinerte meg mest med spillet. Men dette spillet har virkelig potensiale. Jeg elsket grafikken og stemningen jeg fikk. Kommer nok til å anskaffe dette når det kommer. 5512077[/snapback] Samme tenkte eg på. Kvifor berre multiplayer-versjon? HOMM-serien har jo primært vore eit SP-spel.
whom Skrevet 28. januar 2006 Skrevet 28. januar 2006 Ser at det er potenisale til å bli veldig bra! Men blir ikke noe kjøp dersom det ikke blir mer fart i det. Kampene er alt for treige. Ville heller spilt med svarte\hvite sjakkbrikker enn å måtte vente 10 s. for at treet flyttes og angriper med en masse effekter.
dapre Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Det finnes en "oppskrift" (se link nedenfor) som forklarer hvordan man aktiverer Singelplayer og LAN på BETA utgaven. Selve "oppskriften" stammer fra en tjekkisk side, og er tilsvarende uforståelig... Hvis noen kan oversette, ville det vært en fordel. Det er en kort diskusjon om MOD'en her : http://www.forumplanet.com/hmmv/topic.asp?...063&tid=1836883 Singelplayer "oppskrift" : http://www.heroes-centrum.com/site.php?loc=menumod&game=h5 Mvh, Dan
Deadringer Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 det beste med heroes har alltid vært hotseat og singleplayer. tullete at ingen av disse var med på betaen
Deadringer Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Aien er ikke klar derofor! 5516474[/snapback] og derfor kunne ikke hotseat være med? 1 vs 1 er bedre enn det jallet her over internett
dapre Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Man KAN spille alene, uten å være tilkoblet nettet. Riktignok kan man bare spille mot monstrene i villmarka, og ikke mot noen AI hero motstander. Fint å kunne ta seg den tiden man føler for, og undersøke alle (?) deler av spillet i fred og ro. Sjekk ut den diskusjonssiden jeg nevnte. Der står nå oppskriften på engelsk. Benytter annledningen til å spørre om det er noen som har hatt problemer med lyden / musikken i spillet ? Hos meg sprekker lyden / musikken opp, og høres helt fæl ut. Noen som har samme problem, og har funnet en løsning ? Det er mulig å fjerne musikkfilene manualt fra en av mappene, men da forsvinner naturlig nok musikken helt Er det også noen som vet om det er mulig å fjerne den BETA logoen som sitter på skjermbildet til en hver tid ? Mvh, Danny
eught Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Jeg og en kamerat testet det litt på kartet for fire spillere og vi hadde to AI med. Vi spilte ikke lenge dog, ettersom det ble ekstremt kjedelig å vente på den andre sin tur. I begynnelsen ble jeg veldig skuffet. Det virket som de hadde ofret den "koselige" HoMM-stemningen og prøvd å gjøre det mer realistisk. For eksempel er den Necropolis-borgen ganske ekkel nå. Tidligere var den "skummel", men langt fra det samme. Vanskelig å forklare med ord egentlig. Jeg har aldri prøvd HoMM 1, men jeg har sett at fra toeren og videre har det gått i denne retningen, fra tegneserieaktig til mer og mer "realistisk". Det har nok sammenheng med at folk krever bedre grafikk, men jeg vil likevel påstå at man kunne ha klart å bevare stemininge bedre. Musikken i Necropolis-borgen var for så vidt ganske bra, om man tar stemningen de legger opp til i betraktning. Jeg kan ikke si at jeg har hørt noe musikk på kartet, men musikken i kampene synes jeg rett og slett er fryktelig. Jeg synes at de burde heller tatt utgangspunkt i stilen til tidligere kampmusikk og holde seg unna de heslige, skrikende trompetene (eller hva det er). Skurringen i lyden har vært et veldig irriterende moment, men det er mulig å spille det likevel. Har testet litt single player og jeg synes det ble bedre etter hvert. Dog håper jeg at de får fikset en del på det før release, og spesielt litt tweaking slik at det ikke går så tregt (jeg vet at det har med maskinen å gjøre, men de kan da ikke lage et HoMM-spill som bare de med high end-maskiner kan kose seg med).
Zeph Skrevet 29. januar 2006 Skrevet 29. januar 2006 Som ein stor HOMM-fan venter eg til fullversjonen kjem ut. Vil ikkje ødelegge morroa med bugs og anna tull.
SirGalrim Skrevet 30. januar 2006 Forfatter Skrevet 30. januar 2006 (endret) Ja betaen er ikke åpen for nye deltagere lengere. Kanskje fordi det er over dobelt så mange som tester enn det Ubi hadde regnet med. Uansett så kungjorde executive producer en "glad" melding i dag. Spillet blir utsatt! Ja her er det helt omvendt. Som regel blir folk drit sure, men i Heroes "community'en" feires det. Og produsenten kom med lovord om et community som bryr seg så mye. Ja jeg er ganske imponert både over "community'en" og over UbiSoft. Og til de som skreik at det ikke nytter og påsto at gamers har null forbrukermakt.. IN YOUR FACE! Endret 30. januar 2006 av SirGalrim
HetrTiXc Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Når vil det komme en oppdatert versjon av betaen? Den er rimelig full av bugs...
Terrasque Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Etter det jeg har forstått vil det ikke komme noen oppdatering av betaen. Og, vel, HOMM V bruker starforce.. http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc.../7031018114/p/1 Det er en forumtråd som diskuterer nettop starforce. Personlig tror jeg jeg venter til enten en versjon uten starforce kommer i salg, eller til noen har cracket spillet og fjernet starforce, whichever comes first. Det drittet er ikke noe jeg vil ha på min pc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå