Gå til innhold

Omtale av Dead or Alive 4 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid likt gamer.no - og for det meste vært enig i de fleste anmeldelsene. Men denne her sjokkerte meg litt.

 

Må si meg sterkt uenig i mange av poengene du tar frem, og lener meg heller tilbake på IGN som gav DOA4 9/10 - OUTSTANDING.

 

Closing Comments

DOA4 is a move in the right direction for the series in the long run, even if, in the short run, the changes to the counter system, blocks, throws and the ground game are a little annoying at first. The fighting is now deeper and more sophisticated, and while it may not seem so at first, there is a solution to every attack. For instance, if you see the warthog driving toward you in Gambler's Paradise, you can jump it. You can still counter nearly everything, and the ground game and the use of the environment is much greater. DOA4's online mode is also a tremendous improvement, giving the series another layer of play that should take off and breathe new life into the series. The game is also incredibly funny, too. The breadth of game endings is vast, and some are incredibly hilarious (Zack and Kasumi for starters).

9.0 Presentation

Very nicely done. A ton of modes and the online set-up is especially well done.

 

9.0 Graphics

Everything looks excellent, the characters, the backgrounds, the special effects -- everything.

 

8.5 Sound

Kicking guitar riffs and rocking tunes are complemented by high action sound effects and nicely separated sound.

 

9.0 Gameplay

Subtlety is the name of this game, which, for this series, is a big change. DOA3 fans will need to re-adjust their fighting style a bit.

 

9.0 Lasting Appeal

There are tons of unlockables in DOA4, from fourth and fifth costumes to weird hats and face masks. The online mode is rich with options and it's technically sound, making for a great experience.

 

9.0

Outstanding OVERALL

(out of 10 / not an average)

 

 

 

EDIT: Ryu Hayabusa er verdens kuleste ;)

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Stusset også litt over denne anmeldelsen jeg også. Har hatt spillet i snart i måned nå og må si at f.eks countring delen er mye dypere enn DoA4, det liker jeg. Story moden syns jeg er helt grei for å være et figtingspill. :)

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

6 av 10 ? jaha, tror ikke vi har spilt helt samme spill, eller kanskje fokusert på samme greier, det at dere legger mer vekt i hvordan puppene beveger seg enn hvordan selve sloss systemet fungerer, er litt dumt. Har selv spilt spillet i noen uker nå og syns det er noe av det beste, digger counter systemet. Spillet er raskt og man kan ikke bare "buttonsmashe", man må ha taktikk eller vill mann fort kjenne hvordan det er å bli countra. Grafikken er også veldig fin. Har egentlig så langt vært enig i de fleste av omtalene her på gamer.no men denne syns jeg ikke så veldig om. Føler liksom at dere ikke var helt så seriøst å omtale det som slosspill. men heller bare det det som er på utsiden. Kanskje bare jeg som syns det, jaja :p

Syns spillet fortjener minst en 8.

Lenke til kommentar
Har alltid likt gamer.no - og for det meste vært enig i de fleste anmeldelsene. Men denne her sjokkerte meg litt.

 

Må si meg sterkt uenig i mange av poengene du tar frem, og lener meg heller tilbake på IGN som gav DOA4 9/10 - OUTSTANDING.

 

Closing Comments

DOA4 is a move in the right direction for the series in the long run, even if, in the short run, the changes to the counter system, blocks, throws and the ground game are a little annoying at first. The fighting is now deeper and more sophisticated, and while it may not seem so at first, there is a solution to every attack. For instance, if you see the warthog driving toward you in Gambler's Paradise, you can jump it. You can still counter nearly everything, and the ground game and the use of the environment is much greater. DOA4's online mode is also a tremendous improvement, giving the series another layer of play that should take off and breathe new life into the series. The game is also incredibly funny, too. The breadth of game endings is vast, and some are incredibly hilarious (Zack and Kasumi for starters).

5505695[/snapback]

Nå skal det vel sies at IGN er totalt blottet for kritikk. De gir jo aldri dårlig tilbakemeldinger til spill.

http://xbox.ign.com/articles/665/665685p1.html <- 3,4. Det er vel den dårligste karakteren IGN har delt ut noen gang.

 

Stusset også litt over denne anmeldelsen jeg også. Har hatt spillet i snart i måned nå og må si at f.eks countring delen er mye dypere enn DoA4, det liker jeg. Story moden syns jeg er helt grei for å være et figtingspill.

Dette er DoA4 D:

Lenke til kommentar

Elsker alle som er her og beskytte spillet de har kjøpt. Det er så dumt å lese, særlig når dere drar fram andre anmeldelser. DOA 4 er nok et slåssepill. Det finnes 23634 slike spill. Hva skal gjøre dette til et supert next gen spill. Grafikk er ikke alt! Folk med 360 klarer ikke innse det enda.

Endret av Starscream1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Personlig ser det ut som dukker som slåss :whistle:

Såklart ser det jo ikke realistisk ut. DoA sin "anime" stil gjør at det ikke ser realistisk ut. Selv så elsker jeg stilen.

Lenke til kommentar
Elsker alle som er her og beskytte spillet de har kjøpt. Det er så dumt å lese, særlig når dere drar fram andre anmeldelser. DOA 4 er nok et slåssepill. Det finnes 23634 slike spill. Hva skal gjøre dette til et supert next gen spill. Grafikk er ikke alt! Folk med 360 klarer ikke innse det enda.

5505978[/snapback]

 

Hva er et "supert next gen spill" om du skreller bort grafikken?

Lenke til kommentar

skjønner anmeldelsen godt jeg. slåss-spill trenger å fjerne den liv grafen og bli litt mer nyskapende. er ikke skjedd så mye siden street fighter...

såklart er det jo bedre grafikk, men har du spilt noen av de andre doa spilla har du ikke gått glipp av så veldig mye.

tenk dere om 5 år, så har det sikkert ikke skjedd så mye. tekken 8 har noen nye folk, en ny modus og bedre grafikk.... begynner snart å bli som en sims tilleggspakke :p

Lenke til kommentar

Jeg ser på Ign og gamespot som de beste anmelderne på nettet.

Og når det gjelder xbox spill, er jeg alltid innom teamxbox.com også.

 

Tecmo's long-running fighting game series hits the Xbox 360 with its best installment to date, complete with plenty of complex and interesting characters, outstandingly good visuals, and great online play.

 

It's simple: If you like fighting games, DOA4 is for you. Between its great selection of powerful fighters, its terrific action, and its addictive online mode, there's an awful lot to sink your teeth into, learn, and master in this latest and greatest installment in the series. That the whole thing looks so good certainly doesn't hurt, either. Any subsequent fighting games for the Xbox 360 now have a very tough contender to beat.

http://www.gamespot.com/xbox360/action/dea...iew.html?page=1

 

The Bottom Line

Put simply, Dead or Alive 4 is the best fighter Team Ninja has ever put together and it is easily the best looking game to play on the Xbox 360 in it’s early stages. If this game is any indication of what’s to come, we are in for some mind blowing experiences in the coming year. Anyone who considers themselves a fan of the fighter genre must pick up a copy of Dead or Alive 4. The story mode is well worth checking out to unlock each character’s ending sequence, and fighting through the game’s offline modes will enable players to gain access to six unlockable characters. The online gameplay is fierce and sure to give players countless hours of combat action. Dead or Alive 4 continues to be the standard for which all future fighters will compete against.

teamxbox.jpg

http://reviews.teamxbox.com/xbox-360/1107/...-or-Alive-4/p1/

 

Vel, for informasjon, så har jeg ikke spillet selv. Jeg har bare prøvd det noen timer. Så jeg forsvarer ikke et kjøp. Jeg tar bare opp kritikkverdige punkt i gamer.no sin anmeldelse.

Lenke til kommentar

Mine tanker:

 

Jeg har sett lenge at spillet har høstet nesten perfecte scores rundt om på nettet, og jeg har derfor gledet meg ekstra mye til jeg fikk det i posten.

 

Desverre må jeg nok si meg mer enig med gamer som gir det 6/10 og ikke 9/10 som mange andre sider.

Hovedsakelig rett og slett fordi DOA4 tar ikke denne sjangeren noe videre, ei heller tilføyer noe betydelig forbedret nytt samt at det er alt for vanskelig.... for en nybegynner.

 

Altså, når det gjelder det visuelle i DOA4 så har de fått en meget pen feeling på enkelte av brettene. MEN i et spill som fokuserer 90% på karakterene så synes jeg de er alt for dårlig gjennomført med heller dårlig teksturering(mtp next-gen). Sammenliknet med feks FightNight så ligger DOA4 mange hakk bak. Faktisk så synes jeg ikke det er stor forskjell på DOA4 character-modellene fra DOAX eller Ultimate. Altså ja det er selvfølgelig en forskjell og fler polygoner, men ingen NEXT-GEN feeling over det i det hele tatt.

Så grafikkmessig så får DOA4 6/10 - grunnet et par fine brett og omgivelser.

(kanskje jeg bare har blitt bortskjemt med 7800GTX kortet i PCn)

 

Gameplay-messig så synes jeg alt fungerer fint utenom en ting, for det første så finnes ikke vanskelighetsgraden "easy", nå har man kun normal, hard og very hard.

"normal" er omtrent så vanskelig "hard" pleide å være før, og iom at jeg alltid har spillt på easy så er dette nesten umulig for meg. Til tider kan man bli så frustrert at man biter i den aldri så fine kontrollen og banner høyt - rett og slett fordi computeren finner ut at han skal counter-attacke alt du gjør og dra sammenhengende komboer som varer halve livet ditt ut. Noen DOA fans synes sikkert dette bare er gøy, og endelig mer utfordring enn den hjernedøde AI`en som satt i Kasumi og jentene før. Men for oss dødelige så er spillet generellt til tider alt for vansklig.

 

Morsom onlinemodus-greie der man skaper en chibi lignendes sak og henger rundt i diverse spille-lobbye`r. Men som alltid når jeg spiller online så klarer jeg ikke å fokusere på noe annet en den rævdårlige kvaliteten på lyden av de andre som snakker.

 

Min konklusjon er at DOA4 ikke er noe Next Gen spill men det gir deg riktig nok en tøff og pen spilleopplevelse. 7/10 fra meg.

 

Irritasjonen over vansklighetsgrad og dårlig tekstur på modellene frika ut meg.

btw, animasjonsfilmene i spillet er noe av det bedre jeg har sett........ noen sinne.

Endret av talgmar
Lenke til kommentar

Jeg kan egentlig ikke uttale med ennå siden jeg begynte å spille igår. Ikke har jeg spilt DOA før heller.

 

På meg virker det som om fokuset i omtalen er litt feil. Var det forventet at dette skulle revolusjonere genren? Isåfall var det et merkelig ståsted. Så kort tid etter en konsoll-release kommer ingen revolusjonerende spill. Oblivion er en kandidat, men jeg tror også det vil skuffe mange som tror at det blir en revolusjon. Men omtalen var godt skrevet da, men jeg ville gått for "Godt".

 

At IGN og andre gir spillet nesten 10 på grafikk er veldig merkelig. Hva skal bilspillet som kommer i 2007 får da? 15....25?

Lenke til kommentar
At IGN og andre gir spillet nesten 10 på grafikk er veldig merkelig. Hva skal bilspillet som kommer i 2007 får da? 15....25?

 

dette er jo bare dumt å si. en karakter gis ut fra kvalitetene et spill har per i dag, enten det gjelder grafikk eller andre elemeneter. å ta høyde for fremtidige spill, og ikke gi full pott av den grunn, er helt meningsløst. det kommer alltid noe bedre i fremtiden. mener du at det er ingen spill ever som fortjener 6/6 eller 10/10 fordi det kommer noe bedre om fem eller ti år?

Lenke til kommentar

Se på et spill som Fight Night 3 som kommer om litt. Hva vil IGN gi det på grafikksiden? Vil tro at den grafikken fortjener mer enn 0.9 mer søyle enn DOA4.

 

Nei jeg mener ikke at man skal anmelde nåtidens spill mot alt som kommer i fremtiden, men man skal ha det i bakhodet siden utviklingen går så fort.

Lenke til kommentar

La meg dra et eksempel på et type slåssespill som ikke er nevnt ovenfor.

 

Et spill uten hitpoint-strek og uten 20-hit-kill-komboer.

Et spill hvor karakterene har en kondisjonsmåler, som ser ut som den klssiske liv-streken, men er grønn, den viser hvor sliten karakteren din er.

Har du for lite stamina kan du ikke løpe, eller utføre tunge løft uten å svime av.

Skademåleren derimot er en sisse av kroppendin, med forskjellig fargekoder, blå er uskadd, gult er lettere skadd, orange er hardt skadd og rød er maksimum.

Det geniale er at hvis du klarer å ungå kade lenge nok vil de feltene av kroppen din (hode, armer, overkropp og bein) som var la oss si røde, bli orange igjen osv.

 

Noe annet smart er at det er et hav av forskjellige manøvre du kan tildele karakteren din, det finnes ferdige karakterer, men du kan designe din egen også.

Manøvrene er avhengig av hvor motstanderen din befinder seg (på bakken, stående, i et hjørne osv.) og hvor du står i forhold til ham (bak, foran, oppe på noe).

 

Noen av dere hr sikkert gjettet på at det er et Smackdown spill jeg snakker om. (WWE SmackDown! VS. Raw, faktisk)

 

Spillet følger wrestling-regler, og jeg vil nesten påstå at det er barnevennlig da ingen bli drept.

Man kan bli diskvalifisert, man kan tvinge motstanderen til å gi opp, eller gjøre det som er mest vanlig for å vinne, skade motstanderen nok til at du kan holde skuldrene hans i bakken mens dommeren teller 1-2-3!

 

Storyline'n er som på TV og følger bryternes små konflikter i ringen og i garderoben.

 

Og for å runde av med det som vel egentlig er temaet i denne annmeldelsen så har Diva'ene realtivt godt animerte pupper ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...