Gå til innhold

Hvor Bra Er Skjermkortet Mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et ATI Mobility Radeon 9600\9700 series med 512 mb ram. På utsiden av esken som dataen kom i står det at det har 256+256 memory hva betyr dette? Jeg bare lurer den yngste av de to storbrødrene mine er mye bedre når det gjelder data enn meg ;) .

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har et ATI Mobility Radeon 9600\9700 series med 512 mb ram. På utsiden av esken som dataen kom i står det at det har 256+256 memory hva betyr dette? Jeg bare lurer den yngste av de to storbrødrene mine er mye bedre når det gjelder data enn meg ;) .

5503507[/snapback]

256 +256 er systemminne(RAM) ikke minne til skjermkortet...

Skrevet

PC-en min er en 1.7GHZ Toshiba Satellite med det nevnte skjermkortet 60GB harddisk\4200RPPM, DVD Super Multi Drive, 15" WCSV TFT Screen. Den sistnevnte skjermen er veldig bra klarer 1280X800. Forresten klarer den greit og kjøre Rome:Total War.

Skrevet

Legg av noen kroner nå og da, og for bare en drøy tusenlapp bør du kunne få noe som er adskillig bedre. Om det er noen trøst, er de fleste flotte spillene i dag innholdsløse, en masse tant og fjas for grafikkhorer som ikke kan få nok av superpen grafikk som krever et monster av en maskin. Mange av de aller beste spillene er faktisk ganske gamle.. :)

Skrevet
Legg av noen kroner nå og da, og for bare en drøy tusenlapp bør du kunne få noe som er adskillig bedre. Om det er noen trøst, er de fleste flotte spillene i dag innholdsløse, en masse tant og fjas for grafikkhorer som ikke kan få nok av superpen grafikk som krever et monster av en maskin. Mange av de aller beste spillene er faktisk ganske gamle.. :)

5505243[/snapback]

Jeg sier meg vel enig i dette har ikke tenkt og kjøpe ny PC på en stund ;) , har heller tenkt å kjøpe meg en Playstion3 :dribble: .

Skrevet

5505243[/snapback]

Jeg sier meg vel enig i dette har ikke tenkt og kjøpe ny PC på en stund ;) , har heller tenkt å kjøpe meg en Playstion3 :dribble: .

5506547[/snapback]

La oss bare innse det: Nå for tiden slår konsoll knockout på alt som heter PC! ;)

I tillegg slipper man å ha det nyeste "ATI Radeon 9999 GTLX 1337gold über-haxx0r"-kortet (som koster mer enn en XBOX 360...) for å spille de nyeste spillene. Som om ikke det er nok slipper man å legge dobbelt så mye i "ATI Radeon 9999,5 GTLX 2K 111 über1337goldz0r haxx0r 2.00 special edition" neste måned for å spille spillene som kommer da.

Skrevet

5505243[/snapback]

Det er jammen sant...Sundiver den vise :hmm:

<------------------gammelt og gammelt...men iafall det beste spillet jeg har spilt..

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

5505243[/snapback]

5506547[/snapback]

La oss bare innse det: Nå for tiden slår konsoll knockout på alt som heter PC! ;)

I tillegg slipper man å ha det nyeste "ATI Radeon 9999 GTLX 1337gold über-haxx0r"-kortet (som koster mer enn en XBOX 360...) for å spille de nyeste spillene. Som om ikke det er nok slipper man å legge dobbelt så mye i "ATI Radeon 9999,5 GTLX 2K 111 über1337goldz0r haxx0r 2.00 special edition" neste måned for å spille spillene som kommer da.

5507380[/snapback]

ja, du slipper å oppgradere fordi spilla er tilpassa konsollen, men se på nfsu2 hakker som et helvete på dritdårlig oppløsning på ps2, men er veldig pent på en mid-end pc.

vi kan boikotte spillindustrien til de lager spill som ikke krever mer, men hvem straffer det egentlig? syns det er et helt latterlig argument du kommer med fordi spill på pc er for de som krever mer enn det en konsoll kan tilby, og er villig til å betale for det. teknisk vil en pc være overlegen enten allerede da konsollen blir lansert eller kort tid etter. nå for tiden sier du, regner med at det er xbox 360 du snakker om, jeg blei SKUFFA da jeg prøvde det på elkjøp, det dere har venta såååå lenge på er ikke no mer enn hva et 6600gt klarer å levere

edit: synes 12000kr annethvert år er billig for hvor mange timer spilling jeg får, og i tillegg alle de andre funksjonen en data har, diskutere på hw.no for eksempel

Endret av -Bassaddict-
Skrevet

Hvis 9600/9700 mobility radeon er tilsvarendes mitt radeon 9600 pro på stasjonær pc, så kan du også kjøre battlefield 2, men ikke i alt for god oppløsning. World of warcraft er heller ikke noe problem.

Skrevet

Synes det virker som et bunnsolid kort til stasjonær i hvert fall ;)

Alle prater om hvor gammelt det er, men det drar battlefield (for meg), på mid-high settings (ikke aa&af tror jeg, eller, den ene er på lav), ganske bra: 40fps.

AoE3 går fint på maks her.

Men da du har bærbar, vet jeg ikke om kortet er identisk, og i tillegg så er ofte resten av maskinen ikke like god i en bærbar vs stasjonær.

• 3 uker senere...
Skrevet

Alle prater om hvor gammelt det er, men det drar battlefield (for meg), på mid-high settings (ikke aa&af tror jeg, eller, den ene er på lav), ganske bra: 40fps.

Men da du har bærbar, vet jeg ikke om kortet er identisk, og i tillegg så er ofte resten av maskinen ikke like god i en bærbar vs stasjonær.

5568000[/snapback]

Hmm, er ikke sikker på om det bare var meg som fucka opp lit forrige gang jeg prøvde, men slet da litt i AOE3 Med 2*6800U og 2048mb ram og en singelcore 4300+ (overclocket). Synes det krevde noe sinnsykt forrige gang, og da kunne jeg drømme om 40 fps. Her snaskker vi om en maskin som kjører Fear laggfritt med ALT på fullt, og får 10 700 poeng i 3Dmark 05, hvis det betyr noe. :dontgetit:

Skrevet

5568000[/snapback]

Seriøst?? Har 1024mb ram så mye å si? Mitt XT ligger på rundt 20-25 fps på max i 1024*768...

Hmm, er ikke sikker på om det bare var meg som fucka opp lit forrige gang jeg prøvde, men slet da litt i AOE3 Med 2*6800U og 2048mb ram og en singelcore 4300+ (overclocket). Synes det krevde noe sinnsykt forrige gang, og da kunne jeg drømme om 40 fps. Her snaskker vi om en maskin som kjører Fear laggfritt med ALT på fullt, og får 10 700 poeng i 3Dmark 05, hvis det betyr noe. 

Max grafikken til 9600 og 6800 er ikke helt det samme da... Masse 9600 ikke støtter f.eks... Shader går maks til High, og er vel Very High eller noe sånt til deg? Hvert fall er den sinnsvakt tung :D 30-40 fps forskjell fra bare med. til high her... Men ser jo helt latterlig ut på medium.. Så gidder ikke å spille før jeg får mekka nytt kort... Men det har jeg jo sagt i 1 år nå :p

Heldigvis redda 7800GS HK og CPU ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...