Gå til innhold

Diskuter Nokia 6233 her!


Anbefalte innlegg

Hvordan er batteritiden i praksis på denne? Å lade telefonen hver natt utgår, jeg vil ha en som holder noen dager ihvertfall... Det står mellom 6233 og K800 for min del.

6357718[/snapback]

 

Nå gikk akkurat telefonen tom for strøm etter ganske nøyaktig 36 timer.

 

I disse timene er:

 

1 time med samtaler.

Ca. 1 time med datakommunikasjon (EDGE og 3g).

Litt over 1 time med radio.

Bluetooth på hele tiden.

1-2 timer med datakommunikasjon over bluetooth.

12 medlinger sendt og mottatt.

Mye leking og sjekking i menyer, spilling av musikk osv.

 

Hvis batteriet blir litt bedre med noen flere ladinger (dette var første lading og det blir vel litt bedre etter hvert?) så virker det veldig bra, men det kan se ut som om den bør lades hver natt dersom man snakker veldig mye...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte min igår på Papyrus i Oslo for 1298,- med Netcom Active talk abb. Har bare fått testet den litt idag, og telefonen virker veldig bra på det jeg har fått prøvd ut. Noe som irriterer meg grønn er at det er litt slark i batterilokket på ene siden. Dvs. at når jeg skal skrive meldinger så "klikker" det i telefonen (mot pekefingeren) hele tiden. Har du samme problemet, sinsen?

Lenke til kommentar
Kjøpte min igår på Papyrus i Oslo for 1298,- med Netcom Active talk abb. Har bare fått testet den litt idag, og telefonen virker veldig bra på det jeg har fått prøvd ut. Noe som irriterer meg grønn er at det er litt slark i batterilokket på ene siden. Dvs. at når jeg skal skrive meldinger så "klikker" det i telefonen (mot pekefingeren) hele tiden. Har du samme problemet, sinsen?

6362405[/snapback]

 

Ja, faktisk, jeg hører så vidt en liten knirkelyd fra batterilokket når jeg bruker de øverste knappene i midten.

 

Med litt flaks blir det kanskje borte når plasten blir slitt bort litt... men det er dumt med sånne ting, mer irriterende enn det burde være.

Lenke til kommentar

Tenkte på det me tiden på SMS, ja.

 

6280 sliter med at den slår seg av under

MP3 avspilling.

Tror det gjelder film avspilling også.

 

Har dere funnet annen feil dah? (med software'n tenker jeg på)

 

Var sikker på at hele telefonen var utført i stål, jeg.

Men det er vel typisk Nokia å "lure" forbrukere

 

Kan vel ikke forvente å få en telefon i stål for ca 2500,-

Lenke til kommentar
Tenkte på det me tiden på SMS, ja.

 

6280 sliter med at den slår seg av under

MP3 avspilling.

Tror det gjelder film avspilling også.

 

Har dere funnet annen feil dah? (med software'n tenker jeg på)

 

Var sikker på at hele telefonen var utført i stål, jeg.

Men det er vel typisk Nokia å "lure" forbrukere

 

Kan vel ikke forvente å få en telefon i stål for ca 2500,-

6362443[/snapback]

 

Det står vel faktisk "detaljer i stål" eller noe, men litt håpløs marketsføring uansett ja.

 

Det eneste andre problemet jeg har funnet var at den medfølgende nettleseren var helt håpløs, så jeg anbefaler å installere Opera Mini eller noe i stedet.

Lenke til kommentar
Ja, vet.. Men er kanskje et nokia-problem. Ville aldri ha kjøpt noe annet, men har intrykk av at S.Ericsson er bedre "skrudd sammen" på den måten. Får se hvor lenge jeg gidder å irritere meg. Andre med samme erfaring, pls. post.

6362426[/snapback]

 

Merker ikke noe til den slarken foreløpig.

 

 

btw. noen som har prøvd å konvertere mp3 filer til aac format i pc suite?

jeg for ikke hørt de låtene påmobilen:(

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Ja, vet.. Men er kanskje et nokia-problem. Ville aldri ha kjøpt noe annet, men har intrykk av at S.Ericsson er bedre "skrudd sammen" på den måten. Får se hvor lenge jeg gidder å irritere meg. Andre med samme erfaring, pls. post.

6362426[/snapback]

 

Merker ikke noe til den slarken foreløpig.

6362830[/snapback]

 

Det er vel mer et lite knirk enn slark :)

 

Men, bra, kanskje jeg var litt uforsiktig når jeg satte på plass lokket første gang eller noe.

Lenke til kommentar
Ja, vet.. Men er kanskje et nokia-problem. Ville aldri ha kjøpt noe annet, men har intrykk av at S.Ericsson er bedre "skrudd sammen" på den måten. Får se hvor lenge jeg gidder å irritere meg. Andre med samme erfaring, pls. post.

6362426[/snapback]

 

Merker ikke noe til den slarken foreløpig.

6362830[/snapback]

 

Det er vel mer et lite knirk enn slark :)

 

Men, bra, kanskje jeg var litt uforsiktig når jeg satte på plass lokket første gang eller noe.

6362839[/snapback]

 

Har tidligere hatt T610 og K700 og K750 særlig k700 var en versting på det med batterilokket. Merker ikke noe sånt heldigvis på denne:)

Lenke til kommentar
Ja, vet.. Men er kanskje et nokia-problem. Ville aldri ha kjøpt noe annet, men har intrykk av at S.Ericsson er bedre "skrudd sammen" på den måten. Får se hvor lenge jeg gidder å irritere meg. Andre med samme erfaring, pls. post.

6362426[/snapback]

 

Merker ikke noe til den slarken foreløpig.

6362830[/snapback]

 

Det er vel mer et lite knirk enn slark :)

 

Men, bra, kanskje jeg var litt uforsiktig når jeg satte på plass lokket første gang eller noe.

6362839[/snapback]

 

Knirking eller klikking er nok riktigere. Lokket sitter som det skal, er bare ikke helt "tight" på ene siden.

Lenke til kommentar
Ja, vet.. Men er kanskje et nokia-problem. Ville aldri ha kjøpt noe annet, men har intrykk av at S.Ericsson er bedre "skrudd sammen" på den måten. Får se hvor lenge jeg gidder å irritere meg. Andre med samme erfaring, pls. post.

6362426[/snapback]

 

Merker ikke noe til den slarken foreløpig.

6362830[/snapback]

 

Det er vel mer et lite knirk enn slark :)

 

Men, bra, kanskje jeg var litt uforsiktig når jeg satte på plass lokket første gang eller noe.

6362839[/snapback]

 

Knirking eller klikking er nok riktigere. Lokket sitter som det skal, er bare ikke helt "tight" på ene siden.

6362985[/snapback]

 

 

Kjør på en syltynn stripe silikon, så burde nok knirkingen stoppe. Den er lett å fjerne igjen, dersom du trenger det.

Lenke til kommentar
Hvordan er den å ringe med i fylla? ^^

6359230[/snapback]

 

Det har jeg ikke rukket å teste ennå, men jeg tror det er lett å si mange tøysete ting inn i mikrofonen :(

6359307[/snapback]

Man får ikke sagt noen tøysete ting i mikrofonen hvis man er så full at man bommer på knappene... ;)

6359691[/snapback]

 

Joda, med talegjenkjenning så.

 

Men, for å være litt mer seriøs. Den gummiaktige plasten gir et godt nok grep til at den skal være grei å bruke i fylla også tenker jeg. Knappene bør også være store nok.

6359703[/snapback]

 

Hva med å heller starte en egen tråd på det? "Hvordan bruke mobilen i fylla" :)

Lenke til kommentar
Kjøpte min igår på Papyrus i Oslo for 1298,- med Netcom Active talk abb. Har bare fått testet den litt idag, og telefonen virker veldig bra på det jeg har fått prøvd ut. Noe som irriterer meg grønn er at det er litt slark i batterilokket på ene siden. Dvs. at når jeg skal skrive meldinger så "klikker" det i telefonen (mot pekefingeren) hele tiden. Har du samme problemet, sinsen?

6362405[/snapback]

 

Hei, jeg tok av lokket, trykket veldig, veldig forsiktig på den lille tappen som låser det, og satte det på igjen. Da er knirkelyden så godt som borte.

 

(yay!)

Lenke til kommentar
Begynner for alvor å merke feilen som det er med klokkeslettet på sms meldinger jeg for:(

 

Vet noen om dette ble fikset på en nyere firmware på 6280 eller

er den der fortsatt? Kan dette være noe med mld sentralen til operatørene å gjøre?

6365555[/snapback]

 

Jeg sendte en mail til Noka nå, jeg aner ikke hvor flinke de er til å svare, men jeg prøver å ringe support om jeg ikke hører noe fra dem i dag.

 

Men, man skulle jo tro det er noe med det du sier, en slags mismatch mellom de ulike SMS-serverne...

Lenke til kommentar
Begynner for alvor å merke feilen som det er med klokkeslettet på sms meldinger jeg for:(

 

Vet noen om dette ble fikset på en nyere firmware på 6280 eller

er den der fortsatt? Kan dette være noe med mld sentralen til operatørene å gjøre?

6365555[/snapback]

 

Jeg sendte en mail til Noka nå, jeg aner ikke hvor flinke de er til å svare, men jeg prøver å ringe support om jeg ikke hører noe fra dem i dag.

 

Men, man skulle jo tro det er noe med det du sier, en slags mismatch mellom de ulike SMS-serverne...

6365576[/snapback]

 

(Raskt) svar fra Nokia:

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

 

Nyere mobiltelefoner har en software i telefonen som gjør at de henter ned klokkeslettet ifra meldingssentralene. Intil meldingssentralene er oppdatert for å sende ut riktig klokkeslett eller timestamp på meldingene. Vil du få feil tid på meldingene dine.

 

 

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

 

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

Lenke til kommentar
Begynner for alvor å merke feilen som det er med klokkeslettet på sms meldinger jeg for:(

 

Vet noen om dette ble fikset på en nyere firmware på 6280 eller

er den der fortsatt? Kan dette være noe med mld sentralen til operatørene å gjøre?

6365555[/snapback]

 

Jeg sendte en mail til Noka nå, jeg aner ikke hvor flinke de er til å svare, men jeg prøver å ringe support om jeg ikke hører noe fra dem i dag.

 

Men, man skulle jo tro det er noe med det du sier, en slags mismatch mellom de ulike SMS-serverne...

6365576[/snapback]

 

(Raskt) svar fra Nokia:

 

Takk for at du kontaktet Nokia Care kundeservice.

 

 

Nyere mobiltelefoner har en software i telefonen som gjør at de henter ned klokkeslettet ifra meldingssentralene. Intil meldingssentralene er oppdatert for å sende ut riktig klokkeslett eller timestamp på meldingene. Vil du få feil tid på meldingene dine.

 

 

 

Skulle du ha flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss.

 

Vennlig hilsen,

 

 

Nokia Service Professional

Norwegian Team

Nokia Care

6365653[/snapback]

 

Så det er operatørene som er den skyldige parten her:P

Tok kontakt med Netcom, skulle ringe meg opp igjen.

Lenke til kommentar
Kjøpte min igår på Papyrus i Oslo for 1298,- med Netcom Active talk abb. Har bare fått testet den litt idag, og telefonen virker veldig bra på det jeg har fått prøvd ut. Noe som irriterer meg grønn er at det er litt slark i batterilokket på ene siden. Dvs. at når jeg skal skrive meldinger så "klikker" det i telefonen (mot pekefingeren) hele tiden. Har du samme problemet, sinsen?

6362405[/snapback]

 

Hei, jeg tok av lokket, trykket veldig, veldig forsiktig på den lille tappen som låser det, og satte det på igjen. Da er knirkelyden så godt som borte.

 

(yay!)

6365549[/snapback]

 

Har trykket både hardt og løst overalt, og knirkingen blir midlertidig borte, men kommer tilbake igjen etter en stund. Har løst problemet med å legge en liten tøybit mellom lokket og batteriet, og nå virker det greit.

Lenke til kommentar
Tenkte på det me tiden på SMS, ja.

 

6280 sliter med at den slår seg av under

MP3 avspilling.

Tror det gjelder film avspilling også.

 

Har dere funnet annen feil dah? (med software'n tenker jeg på)

 

Var sikker på at hele telefonen var utført i stål, jeg.

Men det er vel typisk Nokia å "lure" forbrukere

 

Kan vel ikke forvente å få en telefon i stål for ca 2500,-

6362443[/snapback]

 

 

Minnkort: Har du prøvd å formatere minnekortet først (i telefonen)?

 

Stål-utførelse: Det ser ut som det kun er den brede pyntelisten som er av stål. Resten er plast. OK, de aller fleste mobiler er av plast, så det er ikke noe unormalt.

 

Fikk min 6233 i dag, og den ser flott ut.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...