Gå til innhold

Diskuter Nokia 6233 her!


Anbefalte innlegg

Hvordan er den svarte overflaten med tanke på fingeravtrykk, riper osv?

Er det "pianolakk" hvor fingeravtrykk synes veldig godt?

 

Og vet du om man kan oppdatere firmware på egenhånd på denne, eller må den på verksted for å få det gjort?

6359114[/snapback]

 

På baksiden er det en slags gummiaktig plasttype som det ikke blir fingermerker på, resten av telefonen, samt kameraområdet har en blankere type, men heller ikke her synes jeg at fingermerker synes særlig godt. Pyntelisten derimot blir lett litt fettete.

 

Jeg kan ikke svare på om man kan oppdatere firmware selv... men jeg kan vel ikke egentlig tenke meg at Nokia plutselig har gitt oss denne muligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man har slått på aktiv ventemodus, kan man da ikke få den til å vise skjermsparer(digital klokke) sliter med å få det til?

6359111[/snapback]

 

Hva tenker du på, med aktiv ventemodus på så ser du jo klokka oppe i høyre hjørne?

 

Det se også ut til at det fungerer med klokkeskjermsparer dersom jeg slår av slumremodus og strømsparing.

Lenke til kommentar
Hvis man har slått på aktiv ventemodus, kan man da ikke få den til å vise skjermsparer(digital klokke) sliter med å få det til?

6359111[/snapback]

 

Hva tenker du på, med aktiv ventemodus på så ser du jo klokka oppe i høyre hjørne?

 

Det se også ut til at det fungerer med klokkeskjermsparer dersom jeg slår av slumremodus og strømsparing.

6359214[/snapback]

 

Det jeg mener er at displayet må slå seg helt av og kun viser klokken som skjermsparer. Fikk det til igår, men etter å ha rotet litt intillinger for jeg det ikke til:(

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Prøv:

 

Innstillinger->Display->Skjermasparer->Skjermsparere->Digital klokke.

 

Innstillinger->Display->Strømsparing->Av

 

Innstillinger->Display->Slumremodus->Av

 

Funker det?

6359305[/snapback]

 

Har prøvd dette.

 

Skjer ingenting ser fortsatt det samme, virker som om jeg ikke

for skjermspareren til å virke.

 

 

Nå er dette bilde unde fra en SE tlf, men sånn skjermsparer er det jeg vil ha, fikk det til igår:(

 

http://www.mobile-review.com/review/image/.../k610/pic05.jpg

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Prøv:

 

Innstillinger->Display->Skjermasparer->Skjermsparere->Digital klokke.

 

Innstillinger->Display->Strømsparing->Av

 

Innstillinger->Display->Slumremodus->Av

 

Funker det?

6359305[/snapback]

 

Har prøvd dette.

 

Skjer ingenting ser fortsatt det samme, virker som om jeg ikke

for skjermspareren til å virke.

 

 

Nå er dette bilde unde fra en SE tlf, men sånn skjermsparer er det jeg vil ha, fikk det til igår:(

 

http://www.mobile-review.com/review/image/.../k610/pic05.jpg

6359377[/snapback]

 

Merkelig, jeg har akkurat den skjermspareren dersom jeg utfører det jeg skrev over... hva skjer for deg? Ser du bare en mørk skjerm, eller holder den seg i ventemodus?

Lenke til kommentar
Prøv:

 

Innstillinger->Display->Skjermasparer->Skjermsparere->Digital klokke.

 

Innstillinger->Display->Strømsparing->Av

 

Innstillinger->Display->Slumremodus->Av

 

Funker det?

6359305[/snapback]

 

Har prøvd dette.

 

Skjer ingenting ser fortsatt det samme, virker som om jeg ikke

for skjermspareren til å virke.

 

 

Nå er dette bilde unde fra en SE tlf, men sånn skjermsparer er det jeg vil ha, fikk det til igår:(

 

http://www.mobile-review.com/review/image/.../k610/pic05.jpg

6359377[/snapback]

 

Merkelig, jeg har akkurat den skjermspareren dersom jeg utfører det jeg skrev over... hva skjer for deg? Ser du bare en mørk skjerm, eller holder den seg i ventemodus?

6359426[/snapback]

 

Det som skjer er at display lyset skrur seg og forblir sånt

(kan se ventemodusen hele tida)

 

 

EDIT: Fikk det til, måtte slå tlf av og på:)

(klokken er i noe sinnsykt liten skrift:P)

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Hvordan er den å ringe med i fylla? ^^

6359230[/snapback]

 

Det har jeg ikke rukket å teste ennå, men jeg tror det er lett å si mange tøysete ting inn i mikrofonen :(

6359307[/snapback]

Man får ikke sagt noen tøysete ting i mikrofonen hvis man er så full at man bommer på knappene... ;)

Lenke til kommentar
Hvordan er den å ringe med i fylla? ^^

6359230[/snapback]

 

Det har jeg ikke rukket å teste ennå, men jeg tror det er lett å si mange tøysete ting inn i mikrofonen :(

6359307[/snapback]

Man får ikke sagt noen tøysete ting i mikrofonen hvis man er så full at man bommer på knappene... ;)

6359691[/snapback]

 

Joda, med talegjenkjenning så.

 

Men, for å være litt mer seriøs. Den gummiaktige plasten gir et godt nok grep til at den skal være grei å bruke i fylla også tenker jeg. Knappene bør også være store nok.

Lenke til kommentar
Da har gsm.no fått inn 6233 i svart. Regner med de får sendt min avgårde i dag :) Gleder meg til å bli kvitt 6230 gitt...

6360122[/snapback]

 

Hva sier du til de gsm.no folka for å få skikkelige svar??

 

fikk bare sånn "njaaa, njeeei kanskje den kommer idag" svar.. og på spørsmålet om den ville bli sendt i dag hvis den kom, klarte de heller ikke svare skikkelig. Blir vel sendt som brev, også har Gunther på pakkesentralen fått seg ny telefon i morgen regner jeg med...

Lenke til kommentar
Da har gsm.no fått inn 6233 i svart. Regner med de får sendt min avgårde i dag :) Gleder meg til å bli kvitt 6230 gitt...

6360122[/snapback]

 

Hva sier du til de gsm.no folka for å få skikkelige svar??

 

fikk bare sånn "njaaa, njeeei kanskje den kommer idag" svar.. og på spørsmålet om den ville bli sendt i dag hvis den kom, klarte de heller ikke svare skikkelig. Blir vel sendt som brev, også har Gunther på pakkesentralen fått seg ny telefon i morgen regner jeg med...

6360234[/snapback]

 

Jeg spurte de bare om jeg ville få tilsendt av første batch når de mottok den (hjalp kanskje at jeg sendte fra jobbmailen...hehe). Ikke noe annet i grunn. Sender de den som brev og den ikke kommer frem skal de få høre fra meg i allefall.

 

EDIT: står forresten at min telefon er "sendt til pakking"

Endret av _Spook_
Lenke til kommentar
Jeg spurte de bare om jeg ville få tilsendt av første batch når de mottok den (hjalp kanskje at jeg sendte fra jobbmailen...hehe). Ikke noe annet i grunn. Sender de den som brev og den ikke kommer frem skal de få høre fra meg i allefall.

 

EDIT: står forresten at min telefon er "sendt til pakking"

6360271[/snapback]

 

Sendt til pakking står det sannelig her også... Aja da skal den bare på norgesturne før det skjer noe da.. Nekter å tro posten får den fra bergen til det glade nordvestland før helga.

Lenke til kommentar
Fikk sett på et eksemplar i går (Nokia Byporten).

 

Fikk litt plast-følelse av mobilen, særlig av tastene. Men dette ble jo selvfølgelig forsterka av at mobilen ikke hadde batteri i seg, og derfor veide null komma niks.

(Har N6630 fra før, og den er veldig metall-aktig, så det kan jo være derfor den virket mer plastikk også)

 

Hvordan er inntrykket ditt av mobilen av den typen uspesifiserbare ting:

- Virker den solid generelt sett? Tåler en støyt?

- Synes du tastene er gode, eller litt for myk plastikk?

- Åpner programmer seg kjapt? Ordbok funker kjapt og lett?

 

Setter stor pris på at du gir inntrykkene dine her, Sinsen!  :thumbup:

6358971[/snapback]

 

Plastikk?

 

I følge siden på Nokia.no er telefonen utført i rustfritt stål.

Noe som er langt ifra plastikk :yes:

 

Det er en av grunnene til at jeg nettopp skal ha denne telefonen.

 

 

Noen som kan svare på om 6233 sliter med de samme problemene

som 6280?

 

MP3 avspilling

Tid på innkomende SMS

osv

Lenke til kommentar
Plastikk?

 

I følge siden på Nokia.no er telefonen utført i rustfritt stål.

Noe som er langt ifra plastikk  :yes:

 

Det er en av grunnene til at jeg nettopp skal ha denne telefonen.

 

 

Noen som kan svare på om 6233 sliter med de samme problemene

som 6280?

 

MP3 avspilling

Tid på innkomende SMS

osv

6360751[/snapback]

 

Jøss, trodde det var plast selv jeg, kan ikke helt se hva som skal være rustfritt stål på denne...

 

Hvordan er det 6280 sliter? MP3-avspilling fungerer i alle fall greit, og tiden på SMS må man, som med de fleste Nokia modeller, inn på meldingsdetaljer for å se.

 

Edit:

 

Heh, ja, på nokia.no står det stål gitt... kanskje det er pynteringen som er av stål?

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Det er kun rammen rundt telefonen på forsiden som er av stål

(er litt stål mellom knappene)

Baksiden er av(et matriale som føles og ser ut som gummi) bortsett

fra området rundt kameraet.

 

Den har ikke problemer mpe spiller(usikker på åssen prob du sikter til)

 

Mens tiden på sms som også jeg har lest om på 6280 er der fortsatt fikk en mld kl 17 går jeg inn i meldingsdetaljer så viser den motatt kl 21.

 

Edit. Nå viser den i time bak i tid som kl slett.

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Det er kun rammen rundt telefonen på forsiden som er av stål

(er litt stål mellom knappene)

Baksiden er av(et matriale som føles og ser ut som gummi) bortsett

fra området rundt kameraet.

 

Den har ikke problemer mpe spiller(usikker på åssen prob du sikter til)

 

Mens tiden på sms som også jeg har lest om på 6280 er der fortsatt fikk en mld kl 17 går jeg inn i meldingsdetaljer så viser den motatt kl 21.

6362178[/snapback]

 

Ja, det har du rett i, tidspunktene er helt rare... det varierer også litt om de er riktige eller ikke, avhengig av hvem som har sendt dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...