Gå til innhold

Diskuter Nokia 6233 her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6346692[/snapback]

 

Hva er prisen uten abb hos Telebutikken?

6348361[/snapback]

 

 

Vil tro den ligger på ca. 3000 uten abo.

 

En ting jeg selv har reagert litt på er at jeg får opp at jeg har for lite minne når jeg prøver å laste ned en mp3 fra web med denne telefonen. Er ikke alle 70mb dynamisk?

 

Andreas

Lenke til kommentar
En ting jeg selv har reagert litt på er at jeg får opp at jeg har for lite minne når jeg prøver å laste ned en mp3 fra web med denne telefonen. Er ikke alle 70mb dynamisk?

 

Andreas

6349548[/snapback]

 

Det fungerer fint over bluetooth for meg i alle fall... har du et eksempel på en side jeg kan teste, så kan jeg sjekke om det er sånn for meg også...

Lenke til kommentar
En ting jeg selv har reagert litt på er at jeg får opp at jeg har for lite minne når jeg prøver å laste ned en mp3 fra web med denne telefonen. Er ikke alle 70mb dynamisk?

 

Andreas

6349548[/snapback]

 

Det fungerer fint over bluetooth for meg i alle fall... har du et eksempel på en side jeg kan teste, så kan jeg sjekke om det er sånn for meg også...

6350236[/snapback]

 

Fungerte da jeg satt i minnekortet, men før jeg gjorde det, klaget den over lite minne så snart jeg skulle laste ned mp3 nummer 2 til telefonen. Minnestatus viser bare 4,7mb ledig i telefonen når ingenting annet enn standard grafikk og lyder ligger inne.

 

Laster ned fra en privat side. Jobber med å få lagt ut all musikken min på en webserver hjemme, så jeg får tilgang til den uansett hvor jeg er.

 

Andreas

Lenke til kommentar
Ja, det er noe sånt her også... det virker som om Nokia, når de sier at den har 70 meg minne, mener 6 i telefonen + 64 på det medfølgende kortet.

6350383[/snapback]

 

 

Hvis det er tilfelle, høres det ikke bra ut.

 

En av grunnene til at jeg vil bytte mob, er at min nåværende (N6630) gir meg beskjed om fullt minne hele tiden...

Lenke til kommentar

Hvis det er tilfelle, høres det ikke bra ut.

 

En av grunnene til at jeg vil bytte mob, er at min nåværende (N6630) gir meg beskjed om fullt minne hele tiden...

6350726[/snapback]

 

Fordelen med denne fremfor f.eks 6280 er at den lagrer rett til minnekortet når du laster ned store filer som det ikke er plass til i internminnet. Så det fungerer hvert fall til mitt bruk (mp3 nedlasting hvor enn jeg er).

 

 

Andreas

Lenke til kommentar
Hvordan er batteritiden i praksis på denne? Å lade telefonen hver natt utgår, jeg vil ha en som holder noen dager ihvertfall... Det står mellom 6233 og K800 for min del.

6357718[/snapback]

 

Den har i alle fall holdt ett døgn nå med unormal bruk, en god del 3g, edge. Bluetooth på hele tiden, mye kommunikasjon med laptop, generell leking osv.

 

Batteriindikatoren sier nå litt under halvfull.

 

Dette er på første ladingen, så det skal bli bedre etter hvert antar jeg.

Lenke til kommentar

Fikk sett på et eksemplar i går (Nokia Byporten).

 

Fikk litt plast-følelse av mobilen, særlig av tastene. Men dette ble jo selvfølgelig forsterka av at mobilen ikke hadde batteri i seg, og derfor veide null komma niks.

(Har N6630 fra før, og den er veldig metall-aktig, så det kan jo være derfor den virket mer plastikk også)

 

Hvordan er inntrykket ditt av mobilen av den typen uspesifiserbare ting:

- Virker den solid generelt sett? Tåler en støyt?

- Synes du tastene er gode, eller litt for myk plastikk?

- Åpner programmer seg kjapt? Ordbok funker kjapt og lett?

 

Setter stor pris på at du gir inntrykkene dine her, Sinsen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk sett på et eksemplar i går (Nokia Byporten).

 

Hvordan er inntrykket ditt av mobilen av den typen uspesifiserbare ting:

- Virker den solid generelt sett? Tåler en støyt?

- Synes du tastene er gode, eller litt for myk plastikk?

- Åpner programmer seg kjapt? Ordbok funker kjapt og lett?

 

Setter stor pris på at du gir inntrykkene dine her, Sinsen!  :thumbup:

6358971[/snapback]

 

Den virker solid, da den er godt skrudd sammen, ingen knirking eller slark... men, jeg tror nok ikke det er en telefon jeg hadde satsa på å miste så mye i bakken. Jeg tror kanskje den pyntelisten rundt ikke tåler all verden. I tillegg så ser designen ut til å kunne forhindre støv bak skjermen.

 

Tastene er veldig gode, og jeg tror mye av den plastikkfølelsen, som du sa, kom av at batteriet ikke var i.

 

Jeg har ikke så mye å sammenligne med når det gjelder åpning av programmer (den forrige telefonen min var en series 60), men jeg reagerer aldri på at det tar for lang tid. For eksempel det å gå inn i menyene for å skrive en medling går umiddelbart, oppstart av kamera tar kanskje 1,5 sekund. Det å ta et bilder er litt treigere, det tar kanskje 5 sekunder fra jeg trykker inn "ta bilde knappen", til bildet er lagret.

 

Ordboken fungerer helt utmerket.

 

I tillegg er jeg veldig imponert over stemmegjenkjenningen, og følsomheten på mikrofonen i det medfølgende handsfree-settet. Jeg aner ikke hvor normalt dette er i dag, men alle kontakter jeg legger inn får en syntetisk stemme koblet til seg, sånn at jeg slipper å legge inn en talekommando for hver enkelt kontakt.

 

Hvis det er noe konkret du lurer på, noe jeg skal ta tiden på e.l. så bare si ifra.

Lenke til kommentar
Flott, Sinsen! Takk for svar.

 

Et spørsmål:

Er det mulig å veksle mellom meldinger og kalender, eller må du lukke et program helt for å gå inn i det neste?

 

Er greit hvis du skal sjekke kalenderen mens du skriver meldinger, f.eks.

6359060[/snapback]

 

Bare hyggelig :)

 

Så vidt jeg kan se er ikke dette mulig, du må vel ha en series 60 for å få til noe særlig multitasking (men det kan jo hende det finnes noen hurtigtaster jeg ikke kjenner til).

 

Det eneste som fungerer i bakgrunnen er radio og musikkavspilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...