Gå til innhold

Diskuter Nokia 6233 her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dato sier 22. juni på gsm.no, tjommien jeg prata med der kunne ikke si hverken opp eller ned om de trodde de faktisk ville få den da eller ei.. noen som vet mer?

6343434[/snapback]

Noen dager siden mobilen begynte å bli sendt fra Nokia, så ingen grunn til å tro det der ikke stemmer :)

Lenke til kommentar
Dato sier 22. juni på gsm.no, tjommien jeg prata med der kunne ikke si hverken opp eller ned om de trodde de faktisk ville få den da eller ei.. noen som vet mer?

6343434[/snapback]

 

Jeg har sjekket med gsm.no, de sa de skulle få inn plenty den 22. Så rart dersom de har sagt noe annet til deg.

 

EDIT: Jeg har bestilt fra gsm.no selv, så litt ivrig etter å få den...

Endret av _Spook_
Lenke til kommentar

Var i forrige uke dette her, så de har vel fått litt mer oversikten nå...

 

Ikke at jeg er så ivrig, men lite info om denne telefonen rundt omkring.. noen som hr noen linker til hva man kan finne på med en slik telefon eller tilsvarende? Regner ikk emed man kan hooke opp hverken gps eller tv-opplegg på den.. Skal forresten ikke gjøre stort mer enn å skjemme meg ut med tvilsomme telefonsamtaler og sms i helgene etter 0200 likevel. Kommer vel ikke med promillesperre?

Lenke til kommentar
Var i forrige uke dette her, så de har vel fått litt mer oversikten nå...

 

Ikke at jeg er så ivrig, men lite info om denne telefonen rundt omkring.. noen som hr noen linker til hva man kan finne på med en slik telefon eller tilsvarende? Regner ikk emed man kan hooke opp hverken gps eller tv-opplegg på den.. Skal forresten ikke gjøre stort mer enn å skjemme meg ut med tvilsomme telefonsamtaler og sms i helgene etter 0200 likevel. Kommer vel ikke med promillesperre?

6344468[/snapback]

 

Hehe...6233 er ganske lik 6280 i forhold til egenskaper. Men den mangler kamera i front, så får ikke benyttet seg av videosamtaler i fylla.

 

Ligger en liten kjapp test av en preview-modell her på amobil, søk etter 6233 i artikkelsøk.

Lenke til kommentar

Hei, nå har jeg akkurat kjøpt en 6233 på Telekiosken på OsloCity, 1800 kroner bundet til Telenor Bedrift.

 

På selgeren virket det som om det kunne ta litt tid før veldig mange flere kom ut, da det skulle komme ett eller anna kampanjetilbud på denne om ikke så lenge.

 

Førsteinntrykket er utmerket. Den er bra skrudd sammen og føles solid, skjermen er selvsagt klar og stor og fin, og menyene er veldig raske.

 

Bare kom med spørsmål dersom det er noe dere lurer på, så skal jeg gjøre mitt beste for å svare, men det tar vel litt tid før jeg får satt opp nettilgang osv. på den.

 

Høyttalerene virker svært bra, og gir faktisk en viss stereoeffekt.

 

Mikrofonen og selve telefonhøyttaleren virker også bra.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar
Hei, nå har jeg akkurat kjøpt en 6233 på Telekiosken på OsloCity, 1800 kroner bundet til Telenor Bedrift.

 

På selgeren virket det som om det kunne ta litt tid før veldig mange flere kom ut, da det skulle komme ett eller anna kampanjetilbud på denne om ikke så lenge.

 

Førsteinntrykket er utmerket. Den er bra skrudd sammen og føles solid, skjermen er selvsagt klar og stor og fin, og menyene er veldig raske.

 

Bare kom med spørsmål dersom det er noe dere lurer på, så skal jeg gjøre mitt beste for å svare, men det tar vel litt tid før jeg får satt opp nettilgang osv. på den.

 

Høyttalerene virker svært bra, og gir faktisk en viss stereoeffekt.

 

Mikrofonen og selve telefonhøyttaleren virker også bra.

6346527[/snapback]

 

Hvordan er kamera ¨på denne, har den autofokus ? dersom ikke er den uaktuell for meg i hvertfall. Legg igjen noen bildr da vel.

Lenke til kommentar

Neida, er nok ikke autofokus, og innendørsbilder blir så dårlige som forventa med Nokia... jeg skal ta noen utendørs og legge ut når den er lada.

 

Video er overraskende bra... vent litt så skal jeg se hva jeg får fiksa.

 

Edit:

 

Slik, et innendørsbilde, satser på at det blir en god del bedre i skikkelig lys:

 

post-74733-1150826530_thumb.jpg

 

Edit:

 

Et par utsiktsbilder, greie nok, men med standard, Nokia, overprosessering (eller hva man skal kalle det)... blir kanskje bedre i fullt dagslys. Også et skikkelig festelig videoklipp, det er utrolig hvor lite som beveger seg rundt deg når man trenger det...

 

 

post-74733-1150828651_thumb.jpg

 

post-74733-1150828674_thumb.jpg

 

(hmm... her skulle det vært et videoklipp, fungerer det ikke å legge det til som vedlegg på samme måte som bilder?)

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar
Sinsen: Har du hatt 6230/6230i? Hvordan er hastigheten i forhold til disse i menyen? Merket noe bugs? Hvilken firmware versjon har du?

 

Jeg vil også ha min...hehe. Men hva gjør man ikke for å spare litt penger. 2200,- på gsm.no uten binding...

6347391[/snapback]

 

Hei, forrige telefonen min var en 6260, som ble stjålet stakar, og 6233 er selvsagt raskere... jeg kan desverre ikke sammenligne med 6230.

 

Bugs hittil er samme som på N80, for lite minne på for eksempel vg.no. (Men med Opera mini installert fungerer vg.no fint.)

 

Firmwareversjon er (*#0000# ikke sant?): V 03.70 15-05-06

 

Jøss, 2200 uten binding var da billig... menmen, har levd med en utslitt gammel Siemens alt for lenge nå.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Nettleseren er forøvrig helt forjævlig, all teksten, på for eksempel hardware.no, blir klemt sammen i venstre side og strekt nedover... sjekka etter en anna nettleser hos opera, men det er ingen mini-utgave til denne telefonene ennå... noen forslag til løsning?

 

(Det kan jo være noe med den nye layouten på HW, og Amobil da, det ser ille ut i IE7 beta også.)

 

Edit:

 

Opera mini til 6131 fungerte flott, og da ser alt så meget bedre ut.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Høres bra ut. Litt lei min 6230 nå kan man si. Så ser frem til en ny. Selv om jeg syntes kameraet på denne og 6280 gir alt for skarpe bilder. Men bruker kameraet veldig lite.

 

Hvordan er tastene forresten? Testet noe minnekort? Har 1GB liggende klart for min når den kommer...

Lenke til kommentar

Jeg har bare brukt det 64 megs kortet som fulgte med, og det fungerte selvsagt fint.

 

Tastene er flotte til mine fingre, de reagerer ved passe hardt trykk, og er ikke for lette å trykke ned, det eneste er, at på grunn av skjermens størrelse er de flyttet litt langt ned, slik at det kanskje kan bli slitsomt å taste mye over tid.

 

Kameraknappen er ganske hard å trykke ned, noe som vel er greit for å unngå å ta flotte bilder av lommer.

 

Volumtastene er litt hardere enn hva jeg hadde likt.

 

Jeg tror det skal gå bra for de med store fingre å bruke telefonen også, da det er grei separasjon mellom tastene av de sølvfargede båndene som ligger mellom knapperadene.

 

Da har jeg også fått lasta opp videoen hos Photobucket, kvaliteten blir litt dårligere her ser jeg, så bare send meg en PM, så kan jeg sende orginalen på mail. (Prøv å se bort fra vinglinga, den skyldes bare mine evner til å holde telefonen rolig.)

 

th_Video0003gp.jpg

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar

Da har jeg en bug!

 

Vibrering ser ikke ut til å fungere, med mindre jeg har oversett noe helt grunnleggende... det skal da vel bare være å slå det på i profilen som er aktiv?

 

Edit:

 

Hehe, hvorfor er det alltid slik, pønsker på et problem i en time, og finner svaret fem sekunder etter at jeg sutrer her.

 

Vibrering fungerer ikke når laderen er kobla i, noe som sikkert er lurt (og som burde stått i manualen) da det skåner den puslete lille laderpluggen.

Endret av Sinsen
Lenke til kommentar
Da har jeg en bug!

 

Vibrering ser ikke ut til å fungere, med mindre jeg har oversett noe helt grunnleggende... det skal da vel bare være å slå det på i profilen som er aktiv?

 

Edit:

 

Hehe, hvorfor er det alltid slik, pønsker på et problem i en time, og finner svaret fem sekunder etter at jeg sutrer her.

 

Vibrering fungerer ikke når laderen er kobla i, noe som sikkert er lurt (og som burde stått i manualen) da det skåner den puslete lille laderpluggen.

6348682[/snapback]

 

Hva kosta den uten abb der du kjøpte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...