Gå til innhold

Print program for DVD-R/RW plater

Wolverin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Canon iP5200 farve blekk skriver.

Med denne følger et program som heter CD-labelprint.

Med dette programmet kan jeg skrive ut bilde på den ikke brennbare siden av en CD plate, og dette fungerer utmerket.

Jeg lager en del DVD plater av filmsnutter fra bryllup og slikt, og her om dagen skulle jeg lage en "amatør proff" slik film for en kollega, men det viser seg at på DVD platene, så er det meningen å printe lengre inn på platen, mot senter.

Det blir slik at jeg ikke klarer å fylle helt inn med dette CD-labelprint programmet, så det blir en ganske stor hvit ring jeg ikke klarer å få skriveren til å legge farve på.

Bildet er laget slik at det skal dekke hele.

Jeg har vært i programmet å satt adjust circle size, og inner circle til det minste det går ann, men det holder ikke.

Er det noen som vet at et annet program som er egnet til dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket brennerprogram bruker du til DVD-platene dine da, ikke Nero vel?

Nero har i så fall en egen Cover-designer som kan lage CD-print også, burde funke mot din skriver.

Skrevet

Du kan vel bare endre innercircel til max 2mm +/-

MEN hvis du lager et nytt "ark" (layout heter det vel) Så kan du bestemme helt hvor liten inner diameteren er. Ytterste er vel max 118mm, mens platene er 119.

Jeg skriver ut ganske mange plater selv og får dekket platene helt inn. Velger ofte og sette 1mm mindre slik at jeg får "litt å gå på".

Den ytterste diameteren er programmet låst til 118mm.

Jeg har fått tips om å bruke Nero Label, da kan man få dekket platene helt ut til kanten også. Men dette er noe jeg selv ikke har prøvd enda.

Har en Pixma IP5000 selv...

Skrevet

Bruker selv cd labelprint sammen med en Canon Pixma IP4000, og det er ikke noe problemer.

Nå bruker jeg også Verbatim plater med print helt inn, og det er bare å justere instillingene i programmet, som Marzo har nevnt tidligere.

Skrevet

Det stemmer, kan bare endre til maks 2mm i begge rettninger.

Jeg er ganske så fersk på å bruke dette programmet, kan du si åssen jeg lager en ny "layout"?

MEN hvis du lager et nytt "ark" (layout heter det vel) Så kan du bestemme helt hvor liten inner diameteren er. Ytterste er vel max 118mm, mens platene er 119.

Jeg skriver ut ganske mange plater selv og får dekket platene helt inn. Velger ofte og sette 1mm mindre slik at jeg får "litt å gå på".

Jeg har fått tips om å bruke Nero Label, da kan man få dekket platene helt ut til kanten også. Men dette er noe jeg selv ikke har prøvd enda.

5477976[/snapback]

Skrevet

Jo, har nero også.

Platene brennes vanligvis med Pinnacle Studio DV 8 da, siden det er i det programmet jeg lager filmsnuttene om til DVD med menyer og slikt.

Men kan jo lagre VOB filer og brenne dem ved hjelp av nero.

Har nero 6.6

Hvilket brennerprogram bruker du til DVD-platene dine da, ikke Nero vel?

Nero har i så fall en egen Cover-designer som kan lage CD-print også, burde funke mot din skriver.

5477963[/snapback]

Skrevet

Er verbatim jeg også har.

Kjøpt på brenner.no, de heter Photo printable 16x DVD+R.

Jeg har justert på inner circle, men jeg får ikke endret mer enn 2 mm +/-

Det er ikke nok.

Åssen skal jeg klare å få til å få den til å skrive helt inn?

Bruker selv cd labelprint sammen med en Canon Pixma IP4000, og det er ikke noe problemer.

Nå bruker jeg også Verbatim plater med print helt inn, og det er bare å justere instillingene i programmet, som Marzo har nevnt tidligere.

5478512[/snapback]

Skrevet

Jeg legger med et bilde av settings for circle, slik det ser ut for meg.

5477976[/snapback]

post-18903-1137944412_thumb.jpg

Skrevet

Da fant jeg ut av det.

Man går på fil menyen, der velger man Select Paper.

Her kan man velge new, og skrive inn DVD plate f.eks.

Hva er målene for å få det helt inntill?

Jeg forsøkte med 119 og 30, men det dekket ikke helt.

Mener platene er 120 fra kant til kant, men det blir vel litt vel nært kanskje?

Hva skal den indre sirkelen være for å dekke helt?

5477976[/snapback]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...