Gå til innhold

AMD justerer prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bra å la harddisken stå i slike temperaturer? 2-3 grader som nevnt tidligere.

5472559[/snapback]

Det er neppe bra å starte en kald harddisk på den temperaturen pga treg olje i oljelagret. Spesifikasjonene til harddisker oppgir ofte 5'C som laveste driftstemperatur. Men etter noen minutter så kommer nok harddisken opp i mer behagelige temperaturer for den. Hvis disken står på døgnet rundt så tror jeg temperaturen ikke skal være noe som helst problem.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

ikke akkurat meningen å kapre denne tråden, men jeg sitter her og grubler på hvilken prosessor jeg skal kjøpe meg.

 

det jeg har i tankene er enten en opteron 175 for 4278,- hos shg.no eller en 2x4400+ som koster 3969,- hos databutikken.com. siden prisene er såpass like så det egentlige store spørsmålet, skal jeg gidde å vente til opteron prosessorene dukker opp på lager igjen i begynnelsen av februar eller skal jeg bare bestille en 2x4400 nå?

 

er det verdt ventingen på opteron, er den virkelig så jævla bra på overklokking sett i forhold mot desktop-markedets variant som er 2x4400+?

Lenke til kommentar
Er det bra å la harddisken stå i slike temperaturer? 2-3 grader som nevnt tidligere.

5472559[/snapback]

Det er neppe bra å starte en kald harddisk på den temperaturen pga treg olje i oljelagret. Spesifikasjonene til harddisker oppgir ofte 5'C som laveste driftstemperatur. Men etter noen minutter så kommer nok harddisken opp i mer behagelige temperaturer for den. Hvis disken står på døgnet rundt så tror jeg temperaturen ikke skal være noe som helst problem.

5472601[/snapback]

 

Eventuellt kan han retningsbestemme luften som kommer fra cpukjøleren og rette den mot hardisken. Da vil den få en litt høyere temp. Men i oppstarten vil den uansett slite ja.

Lenke til kommentar
Opteron er ikke så mye bedre teknisk sett hvis man tester dem mot hverandre, men opteron er suveren når det kommer til overklokking  :thumbup:

 

Jeg har 2 opteron cpu'er. Min 148 kjører på 3ghz i min shuttle, hehe. Ikke særlig varm heller.

5470411[/snapback]

 

hva slags benchmarks resultater får du?... fikk veldig lyst til å hoppe vekk fra 754 ;)

Lenke til kommentar
Opteron er ikke så mye bedre teknisk sett hvis man tester dem mot hverandre, men opteron er suveren når det kommer til overklokking  :thumbup:

 

Jeg har 2 opteron cpu'er. Min 148 kjører på 3ghz i min shuttle, hehe. Ikke særlig varm heller.

5470411[/snapback]

 

hva slags benchmarks resultater får du?... fikk veldig lyst til å hoppe vekk fra 754 ;)

5478356[/snapback]

Snakker du om dual eller single core cpu'er? Min opty 148 @3ghz fikk nesten 400 poeng i cpumark99. Du kan teste din nå værende cpu i det, så kan du ta en sammenligning. En dual core vil klare det dobbelte, fordi man kan kjøre 2 cpumark99 samtidig. Men en dual core cpu lar seg ikke overklokke like bra som en single core. Ha det i baktanken.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...