Gå til innhold

Konica Minolta trekker seg


Anbefalte innlegg

Men vil Sony også ta over garanti ansvaret for de som nylig har kjøpt et kamera?

5467537[/snapback]

 

 

Jeg har sendt epost til Stian Normann som er ansvarlig for kameradelen i Sony Norge, og til Ola Gustafsson i Konica-Minolta

 

Til fotoansvarlige i Sony og Konica-Minolta

 

Jeg har nettopp kjøpt Konica-Minolta Dynax 5D.

 

Med tanke på at Sony skal satse på SLR kameraer har Konica-Minolta og Sony

inngått en avtale hvor Konica-Minolta legger ned sin produksjon, og

overfører sin kompetanse til Sony. Sony på tar seg i tillegg å overta

service og support for Konica-Minolta kameraer fom 1. april 2006. ref

pressemeldinger fra Konica-Minolta.

 

http://konicaminolta.com/releases/2006/0119_03_01.html

http://konicaminolta.com/releases/2006/0119_02_01.html

 

Pressemeldingen er veldig rundt formulert, derfor lurer jeg som fersk

Konica-Minolta Dynax 5D hva som vil skje dersom jeg er uheldig med mitt

kamera, vil Sony dekke garanti? vil Sony dekke reklamasjonsrett?

 

Dersom Sony tar ansvar for dette noe jeg håper de gjør (dog håper jeg at

jeg aldri trenger å benytte med av muligheten, vil det gi meg tryggheten

til å beholde Dynax 5D.

Dersom Sony ikke tar ansvar for garanti og reklamasjon vil jeg benytte meg

av muligheten til å returnere kameraet, og heller kjøpe mitt andrevalg

Nikon 5D.

 

Hva tjener på Sony på å påta seg ansvaret for garanti og reklamasjonrett

for Konica-Minoltas SLR kamera? Jeg vil da få den tryggheten til å kjøpe

meg inn i Dynax systemet, som Sony i vedlagte pressemelding, skal bygge

sine SLR kamera på. Dermed vil jeg i realiteten bli en framtidig Sony SLR

kunde.

 

Derfor håper jeg at Sony og Konica-Minolta for det norske/skandinaviske

markedet snart kommer med en redegjørelse klargjør viktige problemstilling

i forbindelse med gårdsdagens hendelse.

 

Jeg forventer ikke at dere allerede har svar på dette nå, da jeg regner

med at dere skal i møter med ledelsen for Konica-Minolta og forhandle om

framgangsmåte, men jeg vil at ta med dere mine synspunkter inn i

forhandlingene. Innen 14 dager må en pressemelding og redegjørelse

foreligge eller blir jeg en Nikon kunde.

 

 

med hilsen en litt bekymret Konica-Minolta/ Sony kunde.

kimare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men vil Sony også ta over garanti ansvaret for de som nylig har kjøpt et kamera?

5467537[/snapback]

 

Ja det vil de!

 

:w00t:

 

 

Hei!

 

Det som skjer vil ikke gjøre noen forskjell for deg som kunde.

Du vil ha de samme rettigheter som før.

 

Et endelig serviceoppsett er ikke satt opp, men dersom du forholder deg til

din forhandler vil du alltid bli tatt hånd om.

 

Vennlig hilsen

Sony Norge v/Svein Olav Sletten!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Det som skjer vil ikke gjøre noen forskjell for deg som kunde.

Du vil ha de samme rettigheter som før.

 

Et endelig serviceoppsett er ikke satt opp, men dersom du forholder deg til

din forhandler vil du alltid bli tatt hånd om.

 

Vennlig hilsen

Sony Norge v/Svein Olav Sletten!

 

Godt å høre. Da er vel dette en stor seier på denne fronten for KM-eiere i Norge, siden Sony har servicesentra spredt rundt om i hele landet..

 

Gleder meg dog til å høre ennå mer om satsningen fremover, eneste beskjed idag (som skulle være en oppdatering om satsningen på dSLR) var at de ville prøve å kapre 20-25% av dSLR-markedet, og at de ville satse på "relativt prisgunstige" modeller. Om 9D eller 7Di (under nye navn) vil falle inn under "relatively affordable", er da det siste spørsmålet som plager meg..

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Ser ut til at Sony planlegger en ny DSLR med levering til sommeren. Stemmer dette kan man vel anta at det ikke blir noen ny 9D eller en oppgradering av 7D til PMA slik ryktene har sagt.

 

I og med at KM har tapt store penger den siste tiden, er det klart at Sony må gjøre noe anderledes enn det som KM har gjort. Tradisjoner etc. må helt klart vike hvis det ikke passer Sony økonomisk.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...