Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Ett par oppdateringer m/dual core(s):

 

TL1000S - 2517 3DMark06 - X800XT PE @ 552/1152 - AMD X2 3800+ @ 2600Mhz - Alt luftkjølt - OCZ 2x512 Gold DDR400 @ DDR432 @ 2.5-3-3-7

 

TL1000S - 4871 3DMark06 - X1800XT @ 650/1512 - 930 D @ 4007Mhz - Vann CPU/Luft GPU - OCZ 2x512 DDR667 @ DDR667 @ 4-4-4-12

 

3DMark06 - 4871

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
4ghz på 930 er jo pent :) . Men grafikkortet har mye å gå på, selv på luft(x1800xt)

6511818[/snapback]

 

4Ghz regnes som under middelmådig med 930D så der er/var jeg skuffet... Hadde håpet på stabilt 4.5Ghz++ ved litt over 1.45VCore..

Skjermkortet er mildt sagt elendig (restvare fra Stoolman) :)... klokker såvidt over stock. (Har prøvd med å justere VGpu/VMem.. som ikke hjelper stort.. Mulig en annen Bios vil bedre dette, men det går nok heller mot salg på bruktmarkedet.)

Lenke til kommentar
4ghz på 930 er jo pent :) . Men grafikkortet har mye å gå på, selv på luft(x1800xt)

6511818[/snapback]

 

4Ghz regnes som under middelmådig med 930D så der er/var jeg skuffet... Hadde håpet på stabilt 4.5Ghz++ ved litt over 1.45VCore..

Skjermkortet er mildt sagt elendig (restvare fra Stoolman) :)... klokker såvidt over stock. (Har prøvd med å justere VGpu/VMem.. som ikke hjelper stort.. Mulig en annen Bios vil bedre dette, men det går nok heller mot salg på bruktmarkedet.)

6511974[/snapback]

 

Har du prøvd PE biosen også? Jeg synes 4ghz er en grei klokk jeg, men med tanke på at folk fort kommer lenger med en 805 så er det kanskje ikke like imponerende :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har du prøvd PE biosen også? Jeg synes 4ghz er en grei klokk jeg, men med tanke på at folk fort kommer lenger med en 805 så er det kanskje ikke like imponerende :p

6512088[/snapback]

 

Har vurdert å flashe ja, men akkurat som med vannkjøling.. så kvier jeg litt for første forsøk. :)

Og ja, jeg har ett 805-system (P5WD2) som greit klarer 4.0Ghz.. med omtrent samme VCore som 930'n (omtrent like ytelser bortsett fra 3DMarknn.. da dette systemet må "greie seg" med ett klokket X800 Pro).

Lenke til kommentar

Har du prøvd PE biosen også? Jeg synes 4ghz er en grei klokk jeg, men med tanke på at folk fort kommer lenger med en 805 så er det kanskje ikke like imponerende :p

6512088[/snapback]

 

Har vurdert å flashe ja, men akkurat som med vannkjøling.. så kvier jeg litt for første forsøk. :)

Og ja, jeg har ett 805-system (P5WD2) som greit klarer 4.0Ghz.. med omtrent samme VCore som 930'n (omtrent like ytelser bortsett fra 3DMarknn.. da dette systemet må "greie seg" med ett klokket X800 Pro).

6512239[/snapback]

 

Jeg flasha mitt kort med PE-biosen første dagen jeg fikk det :p . Det er egentlig ikke noe problem, du kan flashe fra windows enkelt. Nå skal det også sies at jeg har drept kort takket være flashing også(takk for nytt kort komplett :) ), men da har jeg brukt en annen bios. Har aldri hatt problem med PE-biosen.

 

btw, hva yter best av 930@4ghz og x2 [email protected]? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

btw, hva yter best av 930@4ghz og x2 [email protected]? :hmm:

6512803[/snapback]

 

Nokså likeverdige med mine oppsett.

Det avhenger av bruk/bench.

Generelt sett vil jeg likevel si at X2'n er strået hvassere... og ikke minst langt mer "brukervennlig" da den knapt krever noe innsats mht. kjøling.

I PCMarknn er 930'n klart bedre, likeverdige i 3DMark06 (CPU score), i Cinebench er X2'n bedre (som noen eksempler).

 

Dette gjelder altså kun mine eksemplarer av CPU'ene slik jeg har klokket disse til 24/7-klokk. (4.0Ghz for 930D og 2.6Ghz for X2 3800+)

Du kan være heldigere/uheldigere med både 930D'er og X2 3800+, men dette vet du sikkert minst like bra som meg.. :)

 

PS.

Har du en link til hvordan flashe X1800XT til PE via Windows? (dette må jo selvsagt prøves omgående) :)

Lenke til kommentar

Her er veldig kort forklart som jeg skrev for en stund siden:

 

-Last ned biosen her: http://www.techpowerup.com/downloads/111/mirrors.php

-Extract den, start ati winflash og save den biosen du har nå(alltid kjekt med backup)

-Bruk feks. ATI Tool og klokk ned kortet til 500/500 for å sikre stabilitet under flashing(det er nok også lurt å ikke ha overklokket maskin når man flasher)

-Start opp ati winflash igjen og huk av "force". Finn fram til biosen du skal flashe med(som du tidligere lastet ned) og trykk på "flash" eller "program" eller hva det var det het

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Genial score :) Hvor mange FPS lå du på i snitt a ?

Prøv å klokk CPU-en, kanskje du klarer å doble scoren :)

6579853[/snapback]

 

Regner med det er min score du mener..

Den er faktisk OK, og bedre enn forventet. Vi snakker jo integrert grafikk her, og scoren er mange % bedre enn hva jeg fikk med en A64 3000+ på et S939-kort med ATI Radeon Xpress 200 (mener det var ca 135 poeng). Kanskje mer score her pga. RAM?

Kunne jo prøvd å klokke greien, men ser ikke poenget. Det er jo en "kontormaskin" deluxe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...