Gå til innhold

Post dine 3DMark06 resultater her. Les Første post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ny pers:

 

KriFos - 7654 3DMarks - 7800 GTX 256MB @ 488MHz / 1370MHz *SLI* - AMD X2 4400 @ 2.54GHz - alt luftkjølt

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=81937 :)

 

 

 

Men jeg får merkelig lav CPU-score i forhold til andre med samme CPU / klokkefrekvens i følge compare på andre projects... "kun" 1670...

 

edit: glemte link

5509877[/snapback]

 

Du kjører nesten nøyaktig samme cpu-hastighet som meg.

Burde hatt oppunder 1900 et sted i cpu-score vil jeg tro.

 

Compare

 

Edit: Og med full cpu-score... vil du vel kanskje nærme deg 8000 i overall score :cool:

5511092[/snapback]

 

Du brukte min compare-link istedet for din ;)

 

Hva slags hovedkort har du, innstillinger osv? Må da være en grunn til dette... Har prøvd å klokke ned, klokke opp, klokke bortover, klokke tilbake, klokke ditt og datt og argh... Er veldig rart.

Lenke til kommentar
Kjøling til minne kan du bare kjøpe zalman vga ramkjøler. Så kan du ha en liten vifte som blåser på dem. Eller kan du kjøpe et fulldekkende dangerden gpu kjøler som kjøler minnene også. Men det koster en del, hehe.

5511406[/snapback]

 

 

hehe, d står ikke på pengene. Dangreden? vannblokk?

Lenke til kommentar
Med dual core ja, men ser at du har sc.... Kan være det som stopper deg. Det er iallfall umulig for et gt kort å få nesten 6000 poeng i 3dmark06. Tror at sli virker hos deg, men det er cpu'en som er for svak.

5511317[/snapback]

 

Takker for hjelp samye83 :)

 

Jeg har tenkt å investere i denne Intel Pentium Extreme Edition 955 3.46GH Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317096&cks=PRL

 

Hva tror du om det? Hadde vært kjekt å fått litt tips med kjøp av cpu.

 

Takker på forhånd

Lenke til kommentar

Tror jeg formulerte meg litt feil. Det er ikke cpu'en din som er for svak. Den er jo klokket til nesten 4ghz, hehe. Men dual core får nesten dobbel så mange poeng som single core. Men ikke la deg bli altfor opptatt av 3dmark. I spill sammenheng har dc ikke så mye å si akkurat nå. Men det kommer stadig flere spill som støtter dc. Så å kjøpe en bedre cpu er kanskje litt bortkastet penger?

 

Edit: SKal du kjøpe deg en så dyr intel cpu? Kjøp deg heller en amd fx60. Bytting av hk er ikek så dyrt når du vil kjøpe en så dyr cpu :thumbup:

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Tror jeg formulerte meg litt feil. Det er ikke cpu'en din som er for svak. Den er jo klokket til nesten 4ghz, hehe. Men dual core får nesten dobbel så mange poeng som single core. Men ikke la deg bli altfor opptatt av 3dmark. I spill sammenheng har dc ikke så mye å si akkurat nå. Men det kommer stadig flere spill som støtter dc. Så å kjøpe en bedre cpu er kanskje litt bortkastet penger?

 

Edit: SKal du kjøpe deg en så dyr intel cpu? Kjøp deg heller en amd fx60. Bytting av hk er ikek så dyrt når du vil kjøpe en så dyr cpu  :thumbup:

5511490[/snapback]

 

Ja det var tanken :D Men har akkurat invistert i ny maskinvare, men mulig jeg valgte feil cpu. Med tiden så blir det vel oppgradering.

Takker for hjelpen.

Lenke til kommentar
Du brukte min compare-link istedet for din ;)

 

Hva slags hovedkort har du, innstillinger osv? Må da være en grunn til dette... Har prøvd å klokke ned, klokke opp, klokke bortover, klokke tilbake, klokke ditt og datt og argh... Er veldig rart.

5511277[/snapback]

 

 

Ooops :blush: ( Her: Compare )

 

Har X2 4400+@2500, HK Asus A8N Sli premium, 250x10, HT: 4x

 

Klokker du gjennom BIOS?

 

Edit: greide å lime inn feil link.. igjen :blush::blush:

Endret av b-urn
Lenke til kommentar
Er det jeg som gjør noe galt eller er testen akkurat den samme som i 3dmark05?

5512512[/snapback]

 

De fleste testene er nesten helt like , men de har fått en oppsussing, med hdr ( bedre lysteknologi )og bedre textures , hvis jeg har skjønt dette riktig. Du gjør ikke noe galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...