Gå til innhold

Neseblod av kreatin?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har lagt merke til at når jeg går på kreatin så har jeg veldig lett for å blø neseblod. Det kan hende jeg begynner å blø bare fordi jeg snyter meg ol. Hadde en periode (nov-des.) hvor jeg ikke trente eller brukte kosttilskudd, og da blødde jeg nesten ikke neseblod. Startet opp igjen med trening/kosttilskudd etter jul, og nå har det komt tilbake. Har ikke tenkt over at det kan være en sammenheng før jeg tilfeldig hørte en som nevte det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har lagt merke til at når jeg går på kreatin så har jeg veldig lett for å blø neseblod. Det kan hende jeg begynner å blø bare fordi jeg snyter meg ol. Hadde en periode (nov-des.) hvor jeg ikke trente eller brukte kosttilskudd, og da blødde jeg nesten ikke neseblod. Startet opp igjen med trening/kosttilskudd etter jul, og nå har det komt tilbake. Har ikke tenkt over at det kan være en sammenheng før jeg tilfeldig hørte en som nevte det.

5455922[/snapback]

 

Opplever det samme når jeg går på kosttilskudd, det kan ikke være posetivt :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har lagt merke til at når jeg går på kreatin så har jeg veldig lett for å blø neseblod. Det kan hende jeg begynner å blø bare fordi jeg snyter meg ol. Hadde en periode (nov-des.) hvor jeg ikke trente eller brukte kosttilskudd, og da blødde jeg nesten ikke neseblod. Startet opp igjen med trening/kosttilskudd etter jul, og nå har det komt tilbake. Har ikke tenkt over at det kan være en sammenheng før jeg tilfeldig hørte en som nevte det.

5455922[/snapback]

 

Opplever det samme når jeg går på kosttilskudd, det kan ikke være posetivt :dontgetit:

5470933[/snapback]

Eventuelt at dere trener, ergo senker kolestrolet og blodet blir tynnere enn normalt. Å dere er for lusne på olje og omega 3-6-9. Bare en liten teori da...

Lenke til kommentar
Kreatin firgjør væske i kroppen, noe som gjør at den "svulmer" opp, det er derfor du ser større ut. Er ingen beviser for at det er prestasjonsfremmende ligger framme sålangt. Er vel det at kroppen svulmer som evt. kan gi deg litt høyere blodtrykk, men tror det er ganske minimalt...

5475316[/snapback]

Kreatin er ikke et menneskelig bakepulver hvis du trodde det, det ER presentasjonsfremmende...

Lenke til kommentar

Men det frigjør væske i kroppen, noe som gir en liten volumøkning. Væskefrigjøringen øker også trykket i musklene, noe som KAN få en til å yte mer...

 

I tillegg så vil kreatin gi mere energi til musklene under sterk anaerobisk trening. Den hindrer også kroppen i å danne melkesyre, noe som gjør at man kan trene lenger før man stivner...

 

http://www.creatine-facts.com/

Endret av Loerand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...