Gå til innhold

Vurdér døgnåpne barnehager


Anbefalte innlegg

 

Dotten: Det hjelper ikke å ramse dem opp en gang til - de trengs fortsatt like mye på dagen som de gjør på kvelden. I tillegg kommer alle yrker med vanlig arbeidstid.

Og hva er relevansen? Hvem som jobber dagtid har ingenting med det faktum at verden, enten med sosialistisk eller annet styre, er avhengig av at veldig veldig mange jobber utenom 9-1600

Hvis det finnes aleneforeldre som er i så økonomisk knipe at de må jobbe om natten, er det jo greit med døgnåpne barnehager. I et sosialistisk land hadde kanskje ikke den økonomiske knipen vært tilstede, men det er en annen diskusjon. Problemet er at det påstås at det er nok et ledd i sosialistenes onde plan - når sosialistene endelig legger litt til rette for problemer som ikke kommer av sosialistisk styre, kommer det selvfølgelig noen idioter og lager en forbanna konspirasjonsteori.

5522293[/snapback]

 

Hva i alle dager er det du snakker om? Tror du at alle som jobber natt, aleneforeldre eller ikke, gjør dette pga økonomisk knipe? Jeg er selv tobarnsfar og seiler. Min bedre halvdel jobber i servicenæringen (du vet, mennesker har en tendens til å benytte denne utenom arbeidstid) og jobber dermed ofte kveld. Dette er ikke pga noen økonomisk knipe.

 

Vi ser mer til barna våre enn de fleste selv på tross av dette. Men det er ytterst sjeldent vi trenger barnepass på dagtid, vi trenger det på ettermiddag og kveld.

 

Så hva ville den sosialistiske idealstaten din gjort? Nektet oss foreldre å ha slike jobber? Eller ville den stengt sjøforsvaret klokken 1600 og stengt servicenæringen klokken 1600?

 

Jeg kan ikke fatte hvorfor enkelte er syntes det er så tiltalendes med et styre som skal detaljestyre hvert lille aspekt med livene våres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hva ville den sosialistiske idealstaten din gjort? Nektet oss foreldre å ha slike jobber? Eller ville den stengt sjøforsvaret klokken 1600 og stengt servicenæringen klokken 1600?

5522415[/snapback]

Neida, for all del. Vi er vel alle enige om at vi må legge til rette for heller enn å innføre påbud. Hvis folk jobber kveld og natt selv om de har det økonomisk greit, og får det til å fungere med barn, er det bare bra. Hvis folk jobber kveldsskift for å tjene nok, er det kanskje ikke fullt så bra. Jeg må egentlig innrømme at jeg gir eff i om folk gjør det ene eller det andre, så lenge barn får støtten, oppdragelsen og nærheten de trenger. Men jeg orker ikke å lese at folk gir sosialistene skylden for alt mulig, slik det ble gjort rett før jeg hev meg inn i diskusjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...