Gå til innhold

Axis of Evil


Anbefalte innlegg

Den morale relativismen fortsetter fra venstresiden her ja...

 

Minner meg om noe jeg leste tidligere:

-Ser man bort fra de grusomme terrorhandlingene til al-Qaida, så kan kanskje mange bli overrasket over at bin Laden fremstår som det man kan kalle en humanistisk terrorist.
Heh. Yep, hvis man ser bort ifra jødeutryddelsen, så fremstår kanskje Hitler også som en humanistisk diktator.

 

:roll:

Endret av noxeiS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den morale relativismen fortsetter fra venstresiden her ja...

 

Minner meg om noe jeg leste tidligere:

-Ser man bort fra de grusomme terrorhandlingene til al-Qaida, så kan kanskje mange bli overrasket over at bin Laden fremstår som det man kan kalle en humanistisk terrorist.
Heh. Yep, hvis man ser bort ifra jødeutryddelsen, så fremstår kanskje Hitler også som en humanistisk diktator.

 

:roll:

5453707[/snapback]

 

 

Den morale relativismen fortsetter fra venstresiden her ja... 

 

Tør du utdype dette,eller er det kun et nytt utspill i dine uthenginger av andre her på forumt??

Det hadde vært fint om du for en gangs skyld viste "baller" nok til å stå frem :hmm:

Lenke til kommentar
Tør du utdype dette,eller er det kun et nytt utspill i dine uthenginger av andre her på forumt??
Jeg har allerede utledet om det. Når man ikke gidder sette forskjeller mellom 1000 drap og 1 drap, for så å si at "en morder er en morder", ja, så trenger jeg virkelig ikke uthenge noen som har uthengt seg selv. ;)

 

Det er slik moral relativisme som gjør at mange på venstresiden tillater seg å si at USA er like ille som Saddam, siden noen ble torturert av amerikanske soldater.

Lenke til kommentar
Tør du utdype dette,eller er det kun et nytt utspill i dine uthenginger av andre her på forumt??
Jeg har allerede utledet om det. Når man ikke gidder sette forskjeller mellom 1000 drap og 1 drap, for så å si at "en morder er en morder", ja, så trenger jeg virkelig ikke uthenge noen som har uthengt seg selv. ;)

 

Det er slik moral relativisme som gjør at mange på venstresiden tillater seg å si at USA er like ille som Saddam, siden noen ble torturert av amerikanske soldater.

5455084[/snapback]

 

Greit at du innrømmer at du sjikanerer/henger ut folk på et forum til tross for at dette ikke er tillatt.

 

Når man ikke gidder sette forskjeller mellom 1000 drap og 1 drap,

 

Det handler ikke om å gidde,men det handler om at en plass setter en grensen for hva en gidder fra folk som fotfølger en i alle tråder og kun kverulerer .

Når så du ikke klarer å tvinge noen til å gjøre det du ønsker går du ut med ofentlig uthenging/sjikanereing av vedkommende. Noe du her selv bekrefter :thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar
Greit at du innrømmer at du sjikanerer/henger ut folk på et forum til tross for at dette ikke er tillatt.
Tror nå virkelig at jeg skrev at jeg ikke trengte å henge deg ut, siden du allerede gjorde det selv. Hvordan du får det til å bety at jeg innrømmer at jeg henger ut folk, nei det skjønner virkelig ikke jeg.

 

Det handler ikke om å gidde,men det handler om at en plass setter en grensen for hva en gidder fra folk som fotfølger en i alle tråder og kun kverulerer .

Når så du ikke klarer å tvinge noen til å gjøre det du ønsker går du ut med ofentlig uthenging/sjikanereing av vedkommende. Noe du her selv bekrefter  :thumbdown:  :thumbdown:

Og du inntar offerrollen nok engang, og påstår at jeg bekrefter noe jeg ikke har bekreftet, og insinuerer at jeg fotfølger deg når jeg bare svarer på innlegg som kommer opp i den fine oversikten man får ved å klikke på "Mine innlegg".

 

Nå har du bare bekreftet det jeg poengterte, så jeg tror denne saken er ferdig.

Lenke til kommentar

Mye jeg kunne tenke meg å svare på i denne tråden, men jeg gjør det enkelt.

 

Når man snakker om atomvåpen osv til USA, så er det selvforsvar. Når man snakker om Iran så er det angrepsvåpen som truer oss.

 

Har det aldri falt dere inn at for iranere så er dette selvforsvar? Om det er noen som har god grunn til å være redd her så er det nettopp Iran. Bush har jo demonstrert at om han ønsker kan han angripe hvilket land som helst. Det er jo bare å lyge til det amerikanske folk om at det landet er en umiddelbar trussel. Men den trusselen må ikke være for stor, som i Nord-Korea sitt tilfellet. Hva er moralen for Iran? Skaff deg atomvåpen så er du trygg, selv mot USA.

 

Dere som skriker om at hele den arabiske verden ønsker å utslette Israel trenger en seriøs realitycheck. Det er kun en lite mindretall av ekstremister som mener dette, den store majoriteten gjør ikke det. Har alle i Norge samme syn på innvandring og andre folkeslag som Tore W. Tvedt (leder for Vigrid)? Nei, det ville være absurd å tro det. Likevel er det nettopp det VI gjør ovenfor muslimene. Alle muslimer er som Bin Laden.

Lenke til kommentar

Om de som vil utslette Israel er midretall vet jeg ikke, gjøor du? Jeg personlig bryr meg ikke om Iran bruker våpnene til forsvar eller ikke i og med at de da vil få større makt og kanskje til og med kan angripe andre land uten at noen tør å gripe inn fordi de er redde for atomvåpnene så et Iran med mere makt er vell ikke ønskelig forr oss.

Det om at USA ville utslette Irak blir bare komisk da de investerer for mye i landet til det. Selvfølgelig prøver de og unngå at sivile blir drept og som enn annen sa i en annen tråd her så døde flere under Sadddam enn under USA.

Lenke til kommentar
Har det aldri falt dere inn at for iranere så er dette selvforsvar? Om det er noen som har god grunn til å være redd her så er det nettopp Iran.

Riktig. Problemet for de som skriker 'Iran is evil' og støtter Usa's 'rett' til å angripe Irak, er at de også argumenterer for Irans 'rett' til et 'pre-emptive' angrep.

Endret av Nonzchi
Lenke til kommentar
Når man snakker om atomvåpen osv til USA, så er det selvforsvar. Når man snakker om Iran så er det angrepsvåpen som truer oss.
Ja, tenke seg å gjøre forskjell på demokratiske land og diktaturer som ikke stilles til ansvar av noen.

 

Har det aldri falt dere inn at for iranere så er dette selvforsvar? Om det er noen som har god grunn til å være redd her så er det nettopp Iran. Bush har jo demonstrert at om han ønsker kan han angripe hvilket land som helst. Det er jo bare å lyge til det amerikanske folk om at det landet er en umiddelbar trussel.
1. Selvfølgelig er det dette Iran tenker. Om jeg, og andre, bør bry seg er en annen sak.

2. Bush kan angripe hvilket land som helst?

3. Sa Bush at Irak var en umiddelbar trussel?

 

Men den trusselen må ikke være for stor, som i Nord-Korea sitt tilfellet. Hva er moralen for Iran? Skaff deg atomvåpen så er du trygg, selv mot USA.
Yep. Akkurat. Å kunne utslette hele Israel i et par minutter er bare "the icing on the cake".

 

Dere som skriker om at hele den arabiske verden ønsker å utslette Israel trenger en seriøs realitycheck. Det er kun en lite mindretall av ekstremister som mener dette, den store majoriteten gjør ikke det.
Kanskje ikke den store majoriteten, men det er ikke langt ifra. Det er iallfall ikke slik du prøver å fremstille her.

 

Hopper bare innom denne meningsmålingen her, f.eks: http://pewglobal.org/reports/display.php?PageID=814

 

60% i Jordan, 51% i Pakistan, 35% i Indonesia, 26% i Morocco har tillit til Osama bin Laden.

 

Andel som ser negativt på jøder:

Tyrkia - 60%

Pakistan - 74%

Indonesia - 76%

Lebanon - 99%

Jordan - 100%

Morocco - 88%

 

Om Syria hadde vært med, så hadde de nok vært verre mot jødene enn Lebanon. Hadde kanskje vært en ide å svinge innom MEMRI: http://www.memri.org/conflict.html

 

Denne iden om å utslette Israel er ikke så fjern blant muslimer som du prøver å gi uttrykk for...

 

Har alle i Norge samme syn på innvandring og andre folkeslag som Tore W. Tvedt (leder for Vigrid)? Nei, det ville være absurd å tro det. Likevel er det nettopp det VI gjør ovenfor muslimene. Alle muslimer er som Bin Laden.
Eh, tror nok nordmenn sine meninger om muslimer er langt mer nyanserte og velinformerte enn dem i Midtøsten... Handler litt om fri flyt av informasjon, ikke minst...
Lenke til kommentar
Dere som skriker om at hele den arabiske verden ønsker å utslette Israel trenger en seriøs realitycheck. Det er kun en lite mindretall av ekstremister som mener dette, den store majoriteten gjør ikke det.

5456079[/snapback]

Lesestoff: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2279553

 

Nå er dette sivilie palestinere, som kanskje er noe hardere i sine meninger enn resten av araberverdenen. Men det viser tydelig at det ikke bare er noen få ekstremister det er snakk om.

Lenke til kommentar
Har det aldri falt dere inn at for iranere så er dette selvforsvar? Om det er noen som har god grunn til å være redd her så er det nettopp Iran.

Riktig. Problemet for de som skriker 'Iran is evil' og støtter Usa's 'rett' til å angripe Irak, er at de også argumenterer for Irans 'rett' til et 'pre-emptive' angrep.

5456213[/snapback]

Nope, ikke med mindre man regner det å kjempe for demokrati likeverdig med å kjempe mot demokrati.

 

Det er det forsåvidt mange som gjør, men vi er også en del som faktisk ser et skille her.

Lenke til kommentar
Om de som vil utslette Israel er midretall vet jeg ikke, gjøor du? Jeg personlig bryr meg ikke om Iran bruker våpnene til forsvar eller ikke i og med at de da vil få større makt og kanskje til og med kan angripe andre land uten at noen tør å gripe inn fordi de er redde for atomvåpnene så et Iran med mere makt er vell ikke ønskelig forr oss.

Det om at USA ville utslette Irak blir bare komisk da de investerer for mye i landet til det. Selvfølgelig prøver de og unngå at sivile blir drept og som enn annen sa i en annen tråd her så døde flere under Sadddam enn under USA.

5456159[/snapback]

Ok, hva som er komisk her er at du faktisk velger å forsvare USA, samtidig degradere Iran med de samme argumentene (prinsippet). Hvem er det som sier at Iran vil sende en nuke på Israel andre enn presidenten deres?? Har de gått offentlig ut hele landet og sagt at "dette er noe som må gjøres for enhver pris"?

 

Eller jeg kan legge det ut i klartekst:

Du sier at Iran vil bruke atomvåpnene som "skjold" til å angripe andre land fordi de da har atomvåpen og ingen andre tør angripe de. *kremt* Hvem andre land har det slik?? Er det USA? Eller er det Luxemburg?? Eller Nepal?? Det er USA det gitt. USA "utslettet" også gamle Irak bare så det er sagt, nemlig fordi Saddam ikke regjerer der lenger. Og i investeringer mener du da at de kjøper oljen deres, eller at de bruker penger på troppene som er der? For jeg har ikke sett store $$ gå andre steder.

 

Så enda en gang: De skal ikke få mulighet til atomkraft/teknologi, ev. våpen, fordi det allerede er en nasjon som har det og bruker det som middel?? Om noen kunne lagt frem tall for hvor mange atomraketter USA har, og hvor mange land som har erklært krig mot USA hadde vært hyggelig. Personlig er jeg ganske sikker på at spørsmål 1 er veldig høyt og nr.2 er 0.

 

Har det aldri falt dere inn at for iranere så er dette selvforsvar? Om det er noen som har god grunn til å være redd her så er det nettopp Iran. Bush har jo demonstrert at om han ønsker kan han angripe hvilket land som helst. Det er jo bare å lyge til det amerikanske folk om at det landet er en umiddelbar trussel.
1. Selvfølgelig er det dette Iran tenker. Om jeg, og andre, bør bry seg er en annen sak.

2. Bush kan angripe hvilket land som helst?

3. Sa Bush at Irak var en umiddelbar trussel?

1.Hva mente du egentlig her?

2. Bush kan/vil angripe hvem han vil i hele verden. USA er den eneste reelle supermakten igjen. Russland også til en hvis grad, men de har ikke nok bensin til å fyre opp stridsvognene sine engang av hva jeg vet (og da hvertfall ikke sine ICBM's).

3. Ja, det gjorde han for svarte, med sine WMD's så gjorde han det ja.

 

Men den trusselen må ikke være for stor, som i Nord-Korea sitt tilfellet. Hva er moralen for Iran? Skaff deg atomvåpen så er du trygg, selv mot USA.
Yep. Akkurat. Å kunne utslette hele Israel i et par minutter er bare "the icing on the cake".
Og igjen, hvem har sagt at Israel skal slettes? NEI, JEG MENER IKKE PRESIDENTEN DERES.

 

Dere som skriker om at hele den arabiske verden ønsker å utslette Israel trenger en seriøs realitycheck. Det er kun en lite mindretall av ekstremister som mener dette, den store majoriteten gjør ikke det.
Kanskje ikke den store majoriteten, men det er ikke langt ifra. Det er iallfall ikke slik du prøver å fremstille her.
Ok, er du rasist elns? Tror du virkelig at majoriteten av arabere i verden hater vesten? Isåfall er du rett og slett trangsynt og dum.

 

***Masse tall...***
:no::nei: Om du baserer alt/alle meninger på dette så.. :nei: Gidder ikke kommentere ytterligere.
Lenke til kommentar
1.Hva mente du egentlig her?

Jeg bryr meg fint lite om at det syke iranske regimet har lyst å beskytte seg. Jeg ønsker dem dit pepperen gror. Det gjør nok folket i Iran også.

2. Bush kan/vil angripe hvem han vil i hele verden. USA er den eneste reelle supermakten igjen. Russland også til en hvis grad, men de har ikke nok bensin til å fyre opp stridsvognene sine engang av hva jeg vet (og da hvertfall ikke sine ICBM's).
Heh. Kan USA angripe Russland? Kina? Nord-Korea? Ja, det kunne vel det, men hadde ikke kommet særlig langt. Bush vil ikke angripe hvilket som helst land, det var egentlig poenget mitt. Dere nordmenn må kaste av dere dette krigshisser propaganda bildet dere har blitt solgt av Bush. Vet det er litt vanskelig med NRK-kommentatorer som snakker om "haukene i Washington", men prøv iallfall. :!:
3. Ja, det gjorde han for svarte, med sine WMD's så gjorde han det ja.
Han gjorde virkelig ikke det. Han sa aldri at Irak var en umiddelbar trussel, aka "imminent threat".

 

Og igjen, hvem har sagt at Israel skal slettes? NEI, JEG MENER IKKE PRESIDENTEN DERES.
Du har visst ikke vært borte på MEMRI du nei. ;) Husker å ha sett en video fra en debatt på et universitet i Syria, der iallfall en om ikke flere studenter argumenterte for at Israel måtte fjernes. Flere ayatollaer har også sagt seg enig i presidenten av Irans innlegg om saken, som du kan også lese om på MEMRI. Det gir meg grunn til å tro at de ikke er de eneste, spesielt med tanke på at majoriteten av innbyggerene i muslimske land har lite til overs for jødene og Israel.

 

Ok, er du rasist elns? Tror du virkelig at majoriteten av arabere i verden hater vesten? Isåfall er du rett og slett trangsynt og dum.
Eh, det var snakk om Israel her. Om jeg er rasist, så er også meningsmålinger utført i Midtøsten rasistiske. :!: Er jeg rasistisk fordi jeg påpeker at 100% i Jordan svarte at de har et negativt syn på jøder? Majoriteten av muslimer i verden misliker/hater jøder/Israel. Det er grunner til dette, slik som propaganda som disse landene med diktatur tvangsforer sine folk og barn med. Akkurat som i Nazi Tyskland.

 

:no::nei: Om du baserer alt/alle meninger på dette så.. :nei: Gidder ikke kommentere ytterligere.
Heh. En meningsmåling blir utført i Jordan som viser at 100% av dem spurt mener at de ikke liker jøder, og så mener du at du har bedre peiling? Javel. :ermm:
Lenke til kommentar
:no::nei: Om du baserer alt/alle meninger på dette så.. :nei: Gidder ikke kommentere ytterligere.
Heh. En meningsmåling blir utført i Jordan som viser at 100% av dem spurt mener at de ikke liker jøder, og så mener du at du har bedre peiling? Javel. :ermm:

5456699[/snapback]

Javel, så statistikk er plutselig blitt godkjent kritikk kilde nå.. Er et ikke et kjent ordtak elns på akkurat ordet statistikk..? Har det i bakhue, men får det ikke frem.. Poenget mitt er hvertfall at man kan ikke basere seg på statistikk, det er bare teit og idiotisk. Det er en pekepinn, ja, men ikke engang i nærheten av en kilde (kritikkkverdig)..

 

Nei, jeg orka ikke begynne å grave i MEMRI, rett og slett fordi sida så forjævelig ut. Bare masse linker, og hele siden gav meg et veldig uproffesjonelt inntrykk.

 

Forresten artig at du skulle nevne det med studenter. Du som følger så godt med på USA, vet vel at en student skjøt seg selv i protest mot siste valget der borte, men ikke bare det, han skjøt seg også på/i nærheten av (såvidt jeg husker) WTC-memorial greiene. Sitter verden å mener at han representerer alle av USA's studenter? Nei.

 

Angående arabere hater vesten. Hvis du mente Israel så endrer ikke det særlig mye. Du baserte/baserer deg på statistikk, noe som virker helt bak gjerde til Carl I.Hagen. Skal ikke tale for resten, men ikke bruk slike argumenter mot meg igjen, syns bare det er fornærmende mot mitt intellekt.

Lenke til kommentar
1.Hva mente du egentlig her?

Jeg bryr meg fint lite om at det syke iranske regimet har lyst å beskytte seg. Jeg ønsker dem dit pepperen gror. Det gjør nok folket i Iran også.

Flott, da vet vi hvor du får deler av statistikken din fra også da. Kanskje folket i Iran gjør det også, men samtidig viser jo andre deler av statistikken din det motsatte. Blir forvirra og sur her, fordi jeg tror du blander sammen personlige følelser med "sikre kilder" a.k.a. statistikk, som i mine øyne ikke er en god kombinasjon.
Lenke til kommentar
Javel, så statistikk er plutselig blitt godkjent kritikk kilde nå.. Er et ikke et kjent ordtak elns på akkurat ordet statistikk..? Har det i bakhue, men får det ikke frem.. Poenget mitt er hvertfall at man kan ikke basere seg på statistikk, det er bare teit og idiotisk. Det er en pekepinn, ja, men ikke engang i nærheten av en kilde (kritikkkverdig)..
Statistikk er ikke fantasi eller magisk, men det blir ofte misbrukt. Men når 100% i Jordan, og store majoriteter i andre land der nede, svarer at de misliker jøder - da er det ikke noe tvil om det. For å si det sånn, det er umulig at majoriteten i Jordan og Lebanon ikke misliker Jordan med de tallene som jeg viste til. Feilmarginene på slike tall er ikke mer enn 5-10% maks.

 

Det er noe annet om en meningsmåling i Norge viser at 10% liker gulerøtter mens 9% liker brokkoli. Man kan ikke dermed si at flere i Norge liker gulerøtter, nemlig fordi det er alt for nærme til å være sikker på det utifra målingen.

 

Men 100% svarte i Jordan at de ikke likte jøder. Hvis du liker ordtak, så har jeg et: "The writing is on the wall"

 

Nei, jeg orka ikke begynne å grave i MEMRI, rett og slett fordi sida så forjævelig ut. Bare masse linker, og hele siden gav meg et veldig uproffesjonelt inntrykk.
Jaja. :hrm:

 

Forresten artig at du skulle nevne det med studenter. Du som følger så godt med på USA, vet vel at en student skjøt seg selv i protest mot siste valget der borte, men ikke bare det, han skjøt seg også på/i nærheten av (såvidt jeg husker) WTC-memorial greiene. Sitter verden å mener at han representerer alle av USA's studenter? Nei.
Nei, men så er ikke han en ganske så tilfeldig utvalgt amerikaner heller. Jeg snakker om en student som tilfeldigvis var på denne debatten i Syria, og tilfeldigvis hadde de synspunktene. Han var ikke den eneste, og det er andre som mener det samme, bare å ta en tur innom MEMRI, selv om jeg vet at du ikke vil. :hrm:

 

Angående arabere hater vesten. Hvis du mente Israel så endrer ikke det særlig mye. Du baserte/baserer deg på statistikk, noe som virker helt bak gjerde til Carl I.Hagen. Skal ikke tale for resten, men ikke bruk slike argumenter mot meg igjen, syns bare det er fornærmende mot mitt intellekt.
Spør hvilken som helst "ekspert" på Midt-Østen da, og se hva du får til svar om hvor utbredt mistro/hat for jøder er. Trodde virkelig ikke at det var folk som ikke visste at dette er mer enn bare en gjeng med mullaer som mener.

 

Carl I. Hagen snakket nok om misbruk av statistikk, som jeg viste et eksempel på over. Når marginene er små, kan du ikke bruke statistikk for å konkludere ting, som jeg viste over. Men når du har noe som overgår alle marginer, som 100% vs. 0%, så kan du med god samvittighet si at befolkningen i Jordan er overveldende negativ til jøder.

 

Statistikk er ikke hokus-pokus. Den eneste måten jeg kan fornærme din intellekt er at du ikke annerkjenner at statistikk er gyldig så fremt man forstår hvordan.

 

Flott, da vet vi hvor du får deler av statistikken din fra også da. Kanskje folket i Iran gjør det også, men samtidig viser jo andre deler av statistikken din det motsatte. Blir forvirra og sur her, fordi jeg tror du blander sammen personlige følelser med "sikre kilder" a.k.a. statistikk, som i mine øyne ikke er en god kombinasjon.
Statistikken min kommer fra et ganske så annerkjent institutt eller hva man nå måtte kalle det. Hva har det å gjøre med at jeg misliker onde diktaturer?

 

Deler av statistikken min viser det motsatte av at Irans befolkningen ikke vil bli kvitt regimet sitt? Hvor da? Iran er ikke med i den meningsmålingen engang. :!:

 

Men nå skal du vel også sette spørsmålstegn ved om irakere flest faktisk ville bli kvitt Saddam Hussein. Hadde du bodd i Iran, tror jeg nok du hadde skjønt at folk flest der har lyst å ha et annet liv, men jeg har ingen statistikker for det siden Iran er kontrollert av et diktatur som ikke tillater at slike ting blir funnet ut. Her bruker jeg bare sunn logikk: folk pleier ikke ville ha det vondt.

Lenke til kommentar
Eller så kan du også kalle det "respekt for andres kultur" (tenker da ikke på Saddam nei). Det er viktig å se at mennesker er forskjellige. Selv om vi har vokst opp med at å gi ungene ris på rompa = vold, betyr ikke det at i Irak skal det være det samme.

Jeg har ingen respekt for "kultur" som innebærer å skade andre. Selv om vi har vokst opp med at å gi ungene ris er uakseptabelt, så betyr ikke det at vi skal ha respekt for mennesker som mener det er riktig.

 

 

 

Den morale relativismen fortsetter fra venstresiden her ja... 

Tør du utdype dette,eller er det kun et nytt utspill i dine uthenginger av andre her på forumt??

Se f.eks. det daniel_984 skriver:

 

"Selv om vi har vokst opp med at å gi ungene ris på rompa = vold, betyr ikke det at i Irak skal det være det samme."

 

Selv om vi mener det er galt å begå overgrep så betyr ikke det at det ikke kan være en del av en annen kultur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...