Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til oppsett av 3Com router

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en habil databruker, men på dette området er jeg helt ny, så ha litt tålmodighet med meg.. :blush:

Jeg har UPC som ISP, og har en 3Com officeconnect ADSL Wireless 11g firewall router.

Jeg har fått de vitale data fra UPC og skal nå ha konfigurert internet-settingene på routeren. Problemet er at jeg ikke får koblet meg på nettet via routeren når den er fysisk tilkoblet PC og kabelmodem.

På info-sida til routeren står det at min IP-adresse ikke er tilgjengelig, så noe er vel galt. :hmm:

Jeg begynte å stusse på om min router ikke kan brukes sammen med et kabelmodem, men support sa at den kunne det.

Hadde blitt svært glad om noen kunne peke meg i riktig retning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er en habil databruker, men på dette området er jeg helt ny, så ha litt tålmodighet med meg.. :blush:

Jeg har UPC som ISP, og har en 3Com officeconnect ADSL Wireless 11g firewall router.

Jeg har fått de vitale data fra UPC og skal nå ha konfigurert internet-settingene på routeren. Problemet er at jeg ikke får koblet meg på nettet via routeren når den er fysisk tilkoblet PC og kabelmodem.

På info-sida til routeren står det at min IP-adresse ikke er tilgjengelig, så noe er vel galt. :hmm:

Jeg begynte å stusse på om min router ikke kan brukes sammen med et kabelmodem, men support sa at den kunne det.

Hadde blitt svært glad om noen kunne peke meg i riktig retning.

5446016[/snapback]

Si litt mer om hva du har gjort? Koblet kabelmodem til wan port? Er kabelmodem beregnet på å koble opp pppoe eller har du fast ip fra UPC?, (Fungerer modem som gateway?). Får du det til hvis du kobler rett i modem først? Hva har du satt opp i 3comen?

Skrevet

For å ta det enkleste først; du har de nyeste driverni fot trådløstkortet? Hadde nemlig samme problem og det løste seg etter oppdatering.

Skrevet
For å ta det enkleste først; du har de nyeste driverni fot trådløstkortet? Hadde nemlig samme problem og det løste seg etter oppdatering.

5446059[/snapback]

Han sier jo at han får kontakt med infosiden i routeren.....

Fikk en annen tanke...routeren din har modem funksjon.....da må du kanskje slå av modem funksjonen ettersom det ligger i UPC sitt utstyr.....ellers blir det vel konflikt.....også var det det med om du får fast ekstern IP fra UPC eller om det er PPPoE.....

Skrevet
ADSL-router står det, UPC leverer svjv ikke ADSL og ergo kan du ikke bruke en ADSL-router til det formålet du ønsker.

5446288[/snapback]

Snakka med support på komplett, der jeg kjøpte den, og han mente det gikk greit? :mad:

Skrevet
Snakka med support på komplett, der jeg kjøpte den, og han mente det gikk greit?  :mad:

5446552[/snapback]

Hva er modellnummeret på den?

Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Den 3Com saken har innebygget ADSL modem, så den kan ikke kobles til et kabelmodem. Til det trenger du en xDSL router.

Skrevet

# Physical Ports: LAN: 4 autosensing RJ-45 10/100BASE TX ports, WAN: 1 RJ-11 port

Ikke for å være negativ, men med mindre du har en RJ-45 port på wan vil det fungere dårlig å gjøre det du vil. Avhengig av hvor mange ip'er du får av UPC kan du jo til nød bruke den som en switch (Så vidt jeg husker får man public-iper av upc. stemmer ikke det?)

Skrevet
Den 3Com saken har innebygget ADSL modem, så den kan ikke kobles til et kabelmodem. Til det trenger du en xDSL router.

5446830[/snapback]

Å pokker...da har jeg et stk. router å selge.

På tide å sette seg ned å finne en DSL/Cable router som passe mitt bruk.

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Gjest Slettet-t8fn5F
Skrevet

Hør med komplett om du får byttet til f.eks. denne. :innocent:

Skrevet
Hør med komplett om du får byttet til f.eks. denne. :innocent:

5447416[/snapback]

D-oh! Har jo fått anbefalt 3Com sine routere da de skal være p2p-vennlige.

Etter den samtalen jeg hadde med komplett i dag hørtes det ikke så lyst ut..Kan jo prøve en gang til og satse på at jeg havner hos en vennlig sjel. :innocent:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...