Gå til innhold

Ipod Video fra ebay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det ikke står at de sender internaltionally, så spør alltid selger først. Sjansen for at de ikke sender til Norge når det står US & canada only er jo meget stor heh...

 

Du må betale moms (+25%) ved mindre du klarer å overbevise selger at han skal sende det til deg som en personlig gave (merket med pris under 1000NOK). Ekstra avgifter tror jeg ikke det er på slikt utstyr utover momsen.

 

Det står jo forøvrig ikke på noen av disse auksjonene at de sender til norge.

 

PS: For såpass dyre saker bør du aldri by på gjenstander som ikke er dekket av Paypal buyer protection programmet. Det er plenty av folk på ebay som ikke lar seg spørre to ganger om å svindle deg, og da sliter du om du ikke har paypal buyer protection i ryggen.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Du må betale moms (+25%) ved mindre du klarer å overbevise selger at han skal sende det til deg som en personlig gave (merket med pris under 1000NOK). Ekstra avgifter tror jeg ikke det er på slikt utstyr utover momsen.

 

5443771[/snapback]

 

På den første aukjsonen sender han som gave, men en ipod video vil koste alltid mer enn 1000, betyr det at jeg må betale toll?

 

Og vet noen om noen sted der man får kjøpt ipod video billig isåfall billigere enn på apple.no?

-amin0563

Lenke til kommentar

Du må betale moms (+25%) ved mindre du klarer å overbevise selger at han skal sende det til deg som en personlig gave (merket med pris under 1000NOK). Ekstra avgifter tror jeg ikke det er på slikt utstyr utover momsen.

 

5443771[/snapback]

 

På den første aukjsonen sender han som gave, men en ipod video vil koste alltid mer enn 1000, betyr det at jeg må betale toll?

 

Og vet noen om noen sted der man får kjøpt ipod video billig isåfall billigere enn på apple.no?

-amin0563

5443836[/snapback]

du er ikke garantert å ikke betale mva,selv om det står at det er gave på pakken.

de siste pakkene jeg har fått fra usa/tyskland,så har verdien på pakken stått under 30$ og pakken er også merket gave.

fikk allikevel brev fra postens tollkontor der de ber meg om å sende inn kontoutskriv/kvittering.

da er det bare å betale mva,så det ikke garantert den slipper igjennom tollen,uten at du må betale mva.

Lenke til kommentar

Du må betale moms (+25%) ved mindre du klarer å overbevise selger at han skal sende det til deg som en personlig gave (merket med pris under 1000NOK). Ekstra avgifter tror jeg ikke det er på slikt utstyr utover momsen.

 

5443771[/snapback]

 

På den første aukjsonen sender han som gave, men en ipod video vil koste alltid mer enn 1000, betyr det at jeg må betale toll?

 

Og vet noen om noen sted der man får kjøpt ipod video billig isåfall billigere enn på apple.no?

-amin0563

5443836[/snapback]

Min erfaring er at med mindre du reiser til utlandet eller klarer å gjennomføre en slik "gavesending" fra utlandet, så er det meget vanskelig å finne Apple produkter billigere enn på www.apple.no. Dersom du er student, får du rabatt, men husker ikke hvor mye i farten. Det er som han andre nevner her en risiko å kjøpe på eBay(samme gjelder qxl etc), du må være på vakt! Blir du svindlet er det lite å gjøre i etterkant som ikke krever mer ressurser enn det er verd.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...