willbend Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Hvor er det lærere og andre kommune folk logger seg inn når de skal lese mailen sin?
willbend Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 Jeg tenkte mere på webbaserte ting.
PlatinumFlyer Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 enten har de webmail.domene.no (lærerne på min skole bruker et sånt opplegg), eller så har de rett og slett POP3 og SMTP/IMAP hentet ned gjennom de vanlige programmene, f.eks. outlook(det jeg bruker..)
willbend Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Skrevet 14. januar 2006 Hva er mail serveren for sende mail? tror det er mail.trondheim.kommune.no Men å motta mail vet jeg ikke, pop.trondheim.kommune.no funker ikke. Noen som vet?
substeve Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Det er da det enkleste. Men hvorfor vil du vite dette (om jeg får spørre)?
PerB Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 Vanligvis på samme måte som bedrifter. En lokal mailgateway med scanning av all ut og inngående mail, fjerning av virus m.m. Derpå når den enkelte sin mailboks via eget intranett innen det lokale nettverket.
allyse Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 (endret) CP (webbasert epostsystem som suger ) login.oslo.kommune.no, dog kommer du ikke inn på den utenfor firewallen da er alltid f.eks (slik som min) [email protected] Endret 15. januar 2006 av allyse
allyse Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Hva er mail serveren for sende mail? tror det er mail.trondheim.kommune.no Men å motta mail vet jeg ikke, pop.trondheim.kommune.no funker ikke. Noen som vet? 5439390[/snapback] Systemene er normalt sett cpmsx@domene (inngående) relay@domene (utgående) [email protected] (sms)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå