Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC Starter Men Starter Ikke Likevel


Anbefalte innlegg

Har samme problemet som deg. skal prøve med et annet skjermkort i morgen, og en annen cpu hvis jeg er heldige.

 

Edit: prøvde med et G-force 4mx PCI kort. pcen fungerte ikke da heller så det må enten være hovedkortet eller cpuen. virker ikke som den klarer å lese av cd-plater eller disketter heller

5466322[/snapback]

 

 

Jeg har nå fått liv i mitt asus mx-hovedkort jeg har nevnt tidligere.

Fant manualen på nett, der fant jeg ut hvilken jumper jeg kunne kortslutte hovedkortet.

Så bytta jeg ram, startet maskinen og ble ganske så overasket når alt plutselig virket.

 

Men har et msi hovedkort jeg vil bruke, som oppførte jeg lik det andre.

Og selv om jeg tok ut batteriet og kortslutta med et skrujern på det kortet skal jeg

prøve en gang til. Fått ny giv da det andre plutselig fungerte.

Har ihvertfall fått bekrefta at kabinett,cpu,ram,skjermkort er ok da det fungerer på asus sitt hk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøvd 2 forsjellige hovedkort nå uten at det funker. Er sykelig redd for at det er prossesoren 3200 @ s754 som er gåen. har en kompis med en eldre versjon av samme prossesoren. (den første så kom ut) som jeg har planer om å prøve pcen med i morgen.

 

Hvis det viser seg at prossesoren min er gåen, hva skal jeg gjøre da? den er ca 7 måneder gammel, kjøpt på komplett. og var klokket opp til 2,3ghz i tidsperioden tidlig oktober til midten av desember. før og etter har den hatt standarklokking.

Lenke til kommentar
prøvd 2 forsjellige hovedkort nå uten at det funker. Er sykelig redd for at det er prossesoren 3200 @ s754 som er gåen. har en kompis med en eldre versjon av samme prossesoren. (den første så kom ut) som jeg har planer om å prøve pcen med i morgen.

 

Hvis det viser seg at prossesoren min er gåen, hva skal jeg gjøre da? den er ca 7 måneder gammel, kjøpt på komplett. og var klokket opp til 2,3ghz i tidsperioden tidlig oktober til midten av desember. før og etter har den hatt standarklokking.

5471667[/snapback]

 

Tja, hvis den er bare 7 mnd og er gåen bør du jo få ny på garantien? Men er ikke sikker hva garantien sier med henhold til overklokking? Er redd du kan risikere og ikke få noe igjen, men dette er jeg ikke 100% sikker på. Jeg overklokker ikke mine systemer.

 

Jeg har fått konstatert nå msi hk'et er gåen, og fått retur nr. hos psdata.

Håper denne returen går like prikkfritt som den nettop gjorde med en dvd hos databutikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...