Gå til innhold

AAC til MP3 ?

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet (endret)

Heisann!

Jeg skulle legge over en CD til datamaskinen min her.. men så ser det ut til at jeg har trykka på ett eller annet feil og lagt det inn som .aac-filer.

Noen som vet hvordan jeg kan få konvertert de til MP3?

Ser ut til at jeg har klart å ødelegge CDn i etterpå... funker nå i alle fall ikke :no:

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet

Hah! Viste jeg bure skrevet det...

Been there, done that.. finner bare bull

Skrevet

Hva med å bruke det programmet du allerede har?

Gå inn i iTunes: Rediger>Innstillinger>Avansert>Importer ved hjelp av MP3, så velger du selv bitrate.

Når du har gjort det, velger du alle filer du vil konvertere og høyreklikker>Konverter til MP3 eller noe sånt. Du vil få doble filer, men du sletter selvfølgelig de gamle .aac-filene.

Lykke til.

Skrevet

Husk at ved konvertering fra et tapsformat til et annet, blir kvaliteten på det endelige produktet dårligere enn om du skulle encodet rett fra CDRIP-WAV-fil

Skrevet (endret)
Det kommer helt an på innstillingene i konverteringen og formatet du konverterer til.

5455971[/snapback]

Ja men han har brukt AAC så hva vil du frem til?

Endret av eternal
Skrevet
Ja men han har brukt AAC så hva vil du frem til?

5456445[/snapback]

.ogg er et tilsvarende åpent format. Hvis han konverterer det til 192 kbps .ogg vil han være sikker på at han ikke mister noe. Han mister heller ingenting ved å konvertere til 256 mp3. Det er selvfølgelig best å rippe i den bitraten og det formatet du vil til å begynne med, det er derfor jeg må re-rippe hele samlingen min til .flac når jeg får tid.

Gjest Slettet-IHWlGMJn
Skrevet

Takker djwawa! Funka flott! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...