Gå til innhold

Humoristiske ting i daglilivet.


Articfare

Anbefalte innlegg

Må si hårproduktprodusentene følger med i verden og kulturkonfliktene vi har nå. Shampoo og balsamflaskene hjemme reklamerer med "Respect & balance".

 

Hva blir det neste? "Dove krenker ikke huden din, slik andre såper kan gjøre"?

5586540[/snapback]

"Dove kommer nå i en større utgave. Dette er slikt at man får mye mer, og at andre ikke kan kjøre den til ******* opp i ræva på deg."

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått strøm i tunga!

 

Etter et merkelig "uhell" ble ledningen til telefonen min kappet av og jeg skulle skjøte ledningen.

Det gikk greit å få av isolasjonen fra ledningstumpen som satt fast i telefonen med tennene, men da jeg skulle bite over ledningen som enda stod i veggen fikk jeg støt. Skjønte ikke hva det var for noe, så jeg måtte prøvde igjen, og ENDA en gang.

 

En annen historie, også om strøm.

Da bodde jeg enda hjemme hos mor og var uforsvarlig hekta på mIRC.

Jeg hadde en bærbar (486 - tjihi) på rommet, og et modem mamma ikke visste om.

Om nettene når mamma hadde lagt seg koblet jeg opp utstyret, la modemet under dyna og satte meg oppå mens modemet laget modem-lyder :D

Men en kveld gikk det galt. Jeg var for sløv til å slå på lyset, så jeg prøvde å føle meg frem til stikkontakten under sengen.

Jeg la pekefinger og langfinger på hullene i stikkontakten mens jeg prøvde finne frem med støpslet til modemet. Endte med at jeg fikk en heftig omgang strøm gjennom armen, modemet mitt og varmeovnen på rommet mitt kortsluttet.

Lenke til kommentar

Må bare få si at hvis ei bikkje hadde flydd på meg så hadde jeg dengt den ihjel. Er jo en grunn til at bikkjer som angriper mennesker blir avlivet da. Så hva i helvete spiller det for noen rolle om man skal ta bikkja i nakkeskinnet eller vise den at den ikke kan kødde med mennesker?

 

Faen blir provosert av den tåpelige oppførselen din Zaromac.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Zeromac, har du noen gang prøvd å ta en forbanna hund i nakkeskinnet og legge den på ryggen?

 

Det er vanskelig med min egen hund, en amerikansk cocker spaniel. Skal like å se deg gjøre det med en rottweiler eller schæfer. ;)

5519992[/snapback]

 

tenkte jeg skulle skrive en identisk melding selv, men leste tråden først og fant denne.

 

OnT: det er ikke morsomt å få gaffel i låret.. nei det var også off-topic..

Lenke til kommentar

Få handa i nakken på en illsint rottweiler? Good luck. Enten ender du opp på intensiv avdeligen i biter og terninger (eller stempla i rompa som Gilde kjøttdeig) eller så ender du opp på likhuset. Enten eller.

 

Du tar bare ikke en illsint bikje på den måten, det lar seg bare ikke gjøre. Hunder er vant med det, og regner med det, så snart neven er nær nakken flyr den i arma. Simple as that.

 

Her er en fin oppskrift på hvordan takle en illsint hund.

 

1. Ikke back unna. Lettere sakt enn gjort, men å vise dominanse er en måte å kontrollere situasjonen. Hunden, som dyr, vil se på deg som en trussel, ja, men vil også se på deg som en konkurent og kommer til å reagere på det og.

 

2. Dask til snuten. Et skikkelig godt klask mitt på tryneskafte kan faktisk avskrekke en hund. Aner ikke hvorfor, men funka i alle fall for min del (flere ganger).

 

3. IKKE spark. For all del, ikke spark. Thats one ticket to heaven kan man si. Lang ut en fot og du kan regne med at du simpelt ten får tenna i leggen. Da ramler du mer eller mindre og risikerer strupetak neste gang. Sto støtt og bruk henda (eller om du finner det, en kjepp og sikt på nesa).

 

Har fulgt disse punktene selv og har ennå ikke blitt bitt av 1 eneste hund til dags dato og jeg har møtt en del. Som regel backer de unna på punkt 1 for min del, lucky me :p

 

Ok, da var jeg ferdig off topic, on with the show:

 

Fadern skulle skifte pære i en lampett på veggen. Sa til lille meg (da var jeg liten) ikke stikk fingeren i sokkelen. Hørte jeg? Neida, fingern nedi sokkelen, ZAP, og jeg livredd. 2 dager senere stakk jeg fingeren i stikk kontakten og fikk enda et støt. Respekterer strømmen nå :p

Lenke til kommentar

Humoristisk og humoristisk. Lærte nå i alle fall leksa mi om aldri å stikke fingeren i støpsler eller sokler :p

 

Nå må vel jeg også innkludere at jeg var meget overtrøtt da det innlegge ble skrevet og på den siden av tida så det mer morsomt ut enn det egentlig var :)

Lenke til kommentar

Skavisee...

 

Etter avslutting av internettabonnement fra Firstmile, måtte jeg sende inn ruter med mere, helst i "original emballasje". Greit nok, leita huset rundt etter den esken, men måtte gi opp. Skaffet Norgespakke, og sendte i vei.

 

4 dager etter forsendelsen, fikk jeg hentelapp for pakke. Det var kjærsten min som hadde sendt til meg, bland annet en mobillader som jeg glemte igjen ved siste besøk (Nederland). Gjett hvilken eske hun hadde sendt meg ?

 

Nettopp, original eske fra Firstmile. Den hadde vi brukt under et flyttelass.

 

Humoren er, etter 2 år i utlandet, ankommer esken 4 dager for sent.

 

Det var litt gøy.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En venn av meg fikk purring på en bok og sånn er den:

 

555

Asylov, Dragev

 

 

 

                    XXXXX bibliotek P] FORFALTE B\KER

 

          F|lgende bøker er ikke levert innen forfall:

 

ung        Einspor, Henrik    : Med Døden i hælene  : (  2662.003) 07/03/20

 

 

 

      Det er et purregebyr p} 0,- kroner-

      V{  vennelig } innlevere b|kene snarest, den kan v{re andre som |nsker } l}ne dem. Hvis det er feil ved melgingen, vennligst kontakt oss.

 

Med vennli  hilsen

XXXXX Bibliotek

 

Ja, det jeg tenker på er navnet på biblioteket: XXXXX bibliotek. Sykt navn.

Lenke til kommentar
Det at han får purring på 0,- er vel også litt spesielt :p

6035445[/snapback]

 

Ja :p. Etter 8 3/4 år på den skolen har jeg alltid lurt på hvorfor de har satt: "Purring på 0,- kr". Lånte en bok i et år en gang, men fikk det samme.

 

Men i går så hadde læreren vår laget et innlegg på nettsiden til skolen vår om at skoleballet vårt hadde kommet på DVD: "Filmen fra skoleballet er nå klar på DVD. Den ble utrolig fin, og den koster kr.100. De som ønsker filmen, betaler kr. 100 til kontaktlærer."

 

Noen som synes dette var litt lite? Helt enig... derfor lagde jeg et kåseri av dette og la det ut på forumet der:

 

 

Ja, nå har skoleballet vi hadde 10. mars, om jeg ikke tar helt feil,  kommet ut på DVD og vår kjære lærer Helge har sagt ifra.

 

"Filmen fra skoleballet er nå klar på DVD. Den ble utrolig fin, og den koster kr.100. De som ønsker filmen, betaler kr. 100 til kontaktlærer."

 

Ja, jeg vet ikke hva andre synes, men det eneste Helge fikk ut om filmen var at den var utrolig fin, men han fikk også fram at den kostet hundre kroner.... og at vi måtte betale kontakt læreren hundre kroner viss vi ønsket filmen. Faktisk så ble det mer tanke på penger her enn skoleballet. Han kunne f.eks skrevet noe mer, som f.eks: Filmen fra skoleballet er nå klar på DVD. Den ble utrolig fin, varer hh-mm-ss og har det og det med. Har også med noen bilder pluss ektra materiale som det og det." Men det eneste vi fikk vite som jeg sa var at den var fin.... og selvfølgelig kostet 100.- kroner, og at vi måtte betale kontakt læreren for å få filmen.

 

Men får å hjelpe helge litt på penge veien kunne han nesten skrevet det sånn: "Filmen fra skoleballet er nå klar på DVD. Den ble utrolig fin, og den koster kr.100. De som ønsker filmen, betaler kr. 100 til kontaktlærer. De som ikke ønsker filmen, ikke betal hundre kroner til kontaktlæreren. De som ønsker den litt senere, kan selvfølgelig spare opp hundre kroner og så betale hundre kroner til kontaklæreren. Men det er ingen tvang å betale hundre kroner for å kjøpe denne filmen. Dere kan godt beholde disse 100 kronene og bruke de 100 kronene på noe annet som koster 100 kroner. Dere kan også spleise på de 100 kronene sånn at dere ikke trenger å betale 100 kroner hver for seg. Da blir det 3*100 hvis dere er tre som skal kjøpe denne filmen til 100 kroner, og siden vi går i 100, jeg mener 10 klasse, regner vi ut dette ganske enkelt. 3 ganger 100 blir 3 hundre om dere kjøper filmen ver for dere, eller så kan dere alltids spleise så det blir 100 kroner til sammen. Håper dere har lyst på filmen til 100,- kroner, for hundre kroner er vell ikke mye å sløse på når man har et minne som varer i hundre kron... jeg mener 100 år. Håper dere liker filmen til hundre kroner og ofrer disse hundre kronene for å kjøpe denne filmen til hundre kroner sånn at skolen kan få hundre kroner av deg og hundre kroner av noen andre........"

 

Dette ble litt mer fyldig og her fikk jeg med at filmen kostet hundre kroner for alle og en vær. (Sånn skal man gjøre det Helge, sånn skal man gjøre det ;)). Blir ikke vanskelig å skjønne det for mange. Hva synes dere om dette?

 

(PS. filmen koster hundre kroner for de som ikke har fått det med seg. Men dere trenger ikke å kjøpe filmen til hundre kroner for de hundre kronene er deres og dere kan bruke de hundre kronene på noe annet som koster hundre kroner istedenfor filmen til hundre kroner....)

 

 

Kanskje ikke akkurat "Humoristsisk ting i daglilivet, men jeg håper mod'ene er greie nok til å ikke stenge tråden :p.

Lenke til kommentar

Jeg skal heller være en av de om som er ONTOPIC.

 

For ca 1 måned siden var jeg som elektriker på en jobb oppi en av Bergen's finere strøk. Der alle de gammle og rike bor. Stort sett enker har jeg funnet ut. Pluss de som tror de er rik. ( I gamle brannfarlige hus med tepper og ting i alle kanter)

 

Men uansett. Det var tid for lunsj og skulle bare en kjapp tur til Rimi butikken som er åpnet der. Tenkt jeg skulle se hva de hadde gjort med det gamle Hansa Bryggeriet.

 

Kjøpe det jeg ville ha og hadde betalt. I det jeg skulle legge varene i posen overhørte jeg en samtale med en eldre dame og han som satt i kassen. Hun snakket typisk sånn erke Bergensk dialekt med store R'er osv.

 

Eldre Dame: Jeg vil ha noen frimerker til å poste brevet mitt med.

Kasse Mannen: Ja hvilken vil du ha?

Eldre Dame: Jeg vil bare ha helt normale NORSKE frimerker.

Kasse Mannen: øhhh?

Eldre Dame: Ja har de helt nooooraaale Noooorske Frimerker?

Kasse Mannen: øhhh ja?? Men hvilken størrelse?

Eldre Dame: Sånn at de passer på brevet mitt vel. De er vel ikke helt dum er de vel?

 

Stakkars Kasse mannen. Greit han hadde sikkert en far eller mor som var fra utlandet. Men fyren var helt klart bergenser.

Jeg har aldri blitt så satt ut av en gammel dame før. Hun ble jo nesten Sint på slutten. Mens han på sitt beste prøvde å forklare at det var forskjellige priser på frimerkene, begynnte hun å gaule etter butikksjefen.

Hun skulle aldri handle i denne butikken mer. Og alle venninene hennes skulle få høre. For de hadde kjennskap til folk som jobbet i kommunen, så hun skulle nok få stengt denne butikken.

 

Jeg braste ut i latter i det jeg gikk ut døren. Folk som gikk der ute måtte trodd jeg var gal. ;)

Lenke til kommentar
Ikke lenger den bikkja.

Har forresten alltid med meg en batong på innerlomma i tilfellet ett eller annet bikkjeskinn skulle fly i beina på meg, eller gammal kjerring med rulator skulle stå i veien når jeg går tur  ;)

dan1el: Slike vandrehistorier er kanskje en noe brutal form for  "humor" til å passet i denne tråden

5513757[/snapback]

 

Kanskje jeg skal komme å slå deg ned da med et aluminuimsballtre? :realmad:

Bare fordi du sier noe stygt til meg, derfor har jeg en god grunn til å ty til vold?

Tøv!

 

Hunder som angriper er farlige ja, men DU trenger ikke slå ihjel en hund bare pga det. Det finnes andre måter, groteske dyrehatere!!

 

Det finnes faktisk trening for sånn, på hundekurs.

Blir du angrepet, kan du prøve å ta hunden i nakkeskinnet å legge den ned i bakken. Kan virke litt vanskelig hvis du faller ned på bakken og har hunden over deg. Det viktigste er at du må ikke vise redsel foran hunden, hunden legger fort merke til dette, og benytter seg kraftig av det.

Derfor må du være bestemt og streng, og ikke redd og hylende.

 

Dere MÅ ikke ty til vold i alle saker, en sak har flere sider.

 

el-asso, enten så er du en iskald drittsekk, eller så var det innlegget ditt ironisk?

Håper for din skyld at du var ironisk

 

Men, hvis jeg møter deg på gata engang og du står med vennene dine(om du har noen) og du står i veien for meg, skal jeg slå deg ned med balltre. Siden du står i veien for meg.

 

 

"HAHAHA, EID!!"

 

:roll:

 

EDIT: Og nei, jeg er ikke redd for å si meningene mine til moderatorer som andre ikke tør siden de har moderatorstatus. Moderatorer er vanlige brukere de også.

Så el-asso, du har nå et veldig dårlig intrykk hos meg nå.

Du har status som den største drittsekken på HW akkurat nå, din jævla dyrehater. :mad:

 

Med mindre den posten din var en spøk.

5513902[/snapback]

 

Herregud! Er et mulig og over reagere så mye? Greit nok at du er dyre elsker, men det var da ikke noen her på forumet som slo den jævla hunden som du syter så fælt over? Så ikke klag til oss, og ikk kall noen dyrehater bare fordi at de har ett annet synspunkt enn deg, er alle rasister fordi de har sett på en "mørkhudet" prson?

Lenke til kommentar

Husker for ca. 1 år siden da jeg og en kamerat av meg skulle ut en tur med båten (liten båt med 9,9hp påhenger). Vi fikk bare ikke starta den! Jeg hadde passa på at alt var riktig. Halv gass, choke på, bensinen var pumpa. Så fant en av oss ut at dødmannsknappen ikke var på.

 

Og til dere som lurer på hva en dødmannsknapp er, så er det en splint-lignende ting som stopper motoren hvis den blir dratt ut. Motoren vil rett og slett ikke starte hvis dødmannsknappen ikke er festet.

Endret av :P
Lenke til kommentar

Synes det er ganske humoristisk at etter 100 replies er det fortsatt folk som trekker dyre"mis"handlingen opp.

 

Men mer On-Topic:

For noen dager siden klarte en venn av meg, som spiller i et band, å treffe dama si i hodet med gitaren sin under et sceneshow. (Lav scene siden det var en nokså liten, privat konsert, han bestemte seg for å knuse gitaren i scenekanten som en avslutning, og kakker henne i hodet.) Hun reiser seg opp, tar gitaren opp fra bakken, spaserer nonsjalant opp på scenen og kakker ham i hodet til vill jubel fra de som sto på gulvet. (Jeg forklarer det dårlig, det er en av de tingene som er morsomst når du er der.. og har inntatt generøse mengder alkohol.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...