Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fluesopp:

Nei, det har jeg ikke ;)

Og hvor har du det fra? De få jeg kjenner som jobber på avrusning har ihvertfall måttet ta noe slags helse/sosial-fag før de fikk jobb. (Faren til en kamerat som egentlig var kjørelærer). Og om ikke de kan så mye fra før, så får de jo en del erfaring etterhvert..

Eller mener du at du har bedre greie på det enn en gjennomsnittlig avrusnings-arbeider?

Lenke til kommentar

har vel vært på avrusning 5 ganger og rehabilitering 2 ganger, jeg mener ikke at jeg vet bedre enn noen andre...poenget mitt var at selv om de jobber med det så betyr ikke det at de vet mye. Jeg snakker utifra hva jeg har opplevd, men såklart jeg har møtt folk innenfor rus-omsorgen som er meget dyktige i yrket sitt også.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Forbudt:

Så du mener at alle misbrukere/tidligere misbrukere som har kommet på skolen eller andre sammenhenger og advart mot cannabis lyver?

Det er sikkert riktig at farene med hasj er noe overdrevne, men enkelte her inne er jo helt utrolig naive. Faktisk tror jeg folk som jobber på psykiatrisk eller avrusning evt litt mer hva de snakker om enn de fleste cannabis-forkjemperne her..

Og stadig trekkes argumentet om at alkohol er mye farligere inn. Hvis dere føler alkohol er et så strort problem, så kan dere heller starte en tråd for kriminalisering av alkohol, fremfor å bruke dette som et argument for å legalisere cannabis.

6860667[/snapback]

Kriminalisering av rusmidler er noe tull. De som har havnet på psykiatrisk har vanligvis begynt med hasj fordi de var deprimerte/hadde psykiske problemer, og deretter havnet på psykiatrisk. Altså de brukte hasj som en slags selvmedisinering. Det var de psykiske problemene som førte til Cannabis, ikke omvendt. Og siden de har røyka Cannabis, så skylder psykologene/avruserne/whatever på Cannabis.

Lenke til kommentar
Fluesopp:

Nei, det har jeg ikke ;)

Og hvor har du det fra? De få jeg kjenner som jobber på avrusning har ihvertfall måttet ta noe slags helse/sosial-fag før de fikk jobb. (Faren til en kamerat som egentlig var kjørelærer). Og om ikke de kan så mye fra før, så får de jo en del erfaring etterhvert..

Eller mener du at du har bedre greie på det enn en gjennomsnittlig avrusnings-arbeider?

6861398[/snapback]

Jeg kjenner selv mange som går på helse- og sosialfag, og da jeg nevnte at jeg har prøvd Cannabis så bare "Herregud du kommer til å ta overdose! Ikke prøv igjen. Føler du deg bra? Har du noen hallusinasjoner eller noe?" :!:

 

De lærer vekk tull. Vi snakket også om Bob Marley i engelsktimen, og lærern min påstod at han døde av å ha røyka for mye Marihuana :roll: (Han døde av hudkreft.)

Lenke til kommentar

Viste dere at LSD blei brukt for å hjelpe folk med psykiske problemer?

Vett dere hvordan myndighetene kom frem til konklusjonen av at det var for risikabelt å bruke det?

 

Tror det eneste noen stoffer har til felles er at de gjør at man kan oppleve sin egen psykologiske tankegang eller man kan bli betre kjent med underbevistheten.

En annen morsom ting som sjeldent blir tatt opp er at i enkelte tilfeller så gjør psykostiske stoffer slik at hjernen bruker seg selv meir effektivt. Merkeli nokk, men dette er kunn en egenskap slike stoffer har.

Er det feil og si at man kan lettere bli betre kjent med seg selv som person viss man bruker slike stoffer?

Nå snakker jeg ikke om misbruk...

Visste dere og at pc blei funnet opp med hjelp av lsd?

Til og med folk som programerer har brukt stoffer for å hjelpe dem til å løse problemer de har møtt på gjennom utviklinga?

 

Meget morsom tanke... :!:

 

EDIT; En liten morsom nyhet...

http://www.nrk.no/kanal/nrk_p3/5773219.html

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Fluesopp:

Nei, det har jeg ikke ;)

Og hvor har du det fra? De få jeg kjenner som jobber på avrusning har ihvertfall måttet ta noe slags helse/sosial-fag før de fikk jobb. (Faren til en kamerat som egentlig var kjørelærer). Og om ikke de kan så mye fra før, så får de jo en del erfaring etterhvert..

Eller mener du at du har bedre greie på det enn en gjennomsnittlig avrusnings-arbeider?

6861398[/snapback]

Jeg kjenner selv mange som går på helse- og sosialfag, og da jeg nevnte at jeg har prøvd Cannabis så bare "Herregud du kommer til å ta overdose! Ikke prøv igjen. Føler du deg bra? Har du noen hallusinasjoner eller noe?" :!:

 

De lærer vekk tull. Vi snakket også om Bob Marley i engelsktimen, og lærern min påstod at han døde av å ha røyka for mye Marihuana :roll: (Han døde av hudkreft.)

6862971[/snapback]

Sa jeg at de lærte mye av det på helse og sosial? Eller sa jeg at de fikk erfaring av å jobbe på avrusning? Les da mann!

Uansett gidder jeg ikke bruke mer tid på å diskutere med naive stonere :p

Lenke til kommentar
Viste dere at LSD blei brukt for å hjelpe folk med psykiske problemer?

Vett dere hvordan myndighetene kom frem til konklusjonen av at det var for risikabelt å bruke det?

Mitt svar er henholdsvis ja og nei. Men du kan sikkert fortelle oss hvordan de kom fram til konklujonen.

 

Tror det eneste noen stoffer har til felles er at de gjør at man kan oppleve sin egen psykologiske tankegang eller man kan bli betre kjent med underbevistheten.

En annen morsom ting som sjeldent blir tatt opp er at i enkelte tilfeller så gjør psykostiske stoffer slik at hjernen bruker seg selv meir effektivt. Merkeli nokk, men dette er kunn en egenskap slike stoffer har.

Javel, det kan du få dokumentere. Altså at hjernen jobber mer effektivt under bruk av LSD. At den jobber mer kan vi være enig i, men om det er spesielt effektivt kan diskuteres.

 

Er det feil og si at man kan lettere bli betre kjent med seg selv som person viss man bruker slike stoffer?

Nå snakker jeg ikke om misbruk...

Nei, det er ikke feil. Men det er ikke alltid positivt. Det kommer an på hva man finner. Den ideelle fordring er ikke alltid en god ting.

 

Visste dere og at pc blei funnet opp med hjelp av lsd?

Til og med folk som programerer har brukt stoffer for å hjelpe dem til å løse problemer de har møtt på gjennom utviklinga?

Nei, PC'en ble ikke "funnet opp" ved hjelp av LSD. Det fordi PC'en ikke ble funnet opp av noen. Det var et resultat av en gradvis utvikling med mange ulike aktører. Gikk noen av disse på LSD? Helt sikkert, blant annet har Steve Jobs inrømmet det åpent. Men det viktigste grunnlaget for PC'en var utviklingen i mikroprosessorteknologien, og denne ble drevet av store firmaer, ikke enkeltpersoner.

 

Ja, programmering er et kreativt yrke, og programmerere har brukt ulike stoffer for å hjelpe på kreativiteten. Men jeg har vært programmerer i over 30 år, jeg kjenner flere programmerere som har brukt alt fra hasj til LSD (og selvsagt speed for å holde det gående på deadlines og arbeidspress), men jeg har aldri hørt eller sett eksempler på at det er kommet noe banebrytende vettig ut av det. I motsetning til malerier og musikk er nemlig programmer avhengig av å være logisk oppbygget.

 

Meget morsom tanke... :!:

Joda, en morsom tanke er det...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

klart det er risikabelt å bruke syre, syre er et av de få stoffene jeg har STOR respekt for. De fleste gangene går det bra, men det kan gå gale.Jeg snakker ikke om flein siden det er et mye vanskligere stoff å kontrolere. En kompis av meg kjenner ei dame som har vært på psykiatrien siden hun så exorsisten på kino på syre når hun var 14. De som kjenner til syre vet hvordan alvorlige bad-trip kan bli\være. Blir det brukt på rett "måte" så kan man lære mye om seg selv. Jeg skal ikke legge ut, står nok om dette på nettet :)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Ja det er farli med bad trip.

Jeg selv har aldri vært borti syre,sopp osv... Men nåman sier bad trip, noen takler bad trip betre enn andre. Eller noen tar det alvorleg, glømmer de har tatt stoffet og tror det er virkeli... Hvordan er det med bad trip egentli?

 

I den tiden dem forsket på lsd og dens bruktsområder så var resultatet positivt.

Men dett var gjennom kontrollerte situasjoner.

De som kom frem til at syre var for risikabelt gjorde det under noen merkelige forhold.

Den normale dosen de brukte var rundt 200mg, de som testet dette gjennom myndighetene kjørte 800mg under fryktelige forhold. De blei bundet fast til feks ei seng i et lite rom uten at noen hjelpte dem gjennom det.

 

Kreaviteten øker vell forholdtsvis med slike stoffer. Og andre ting kan skje psykologisk til og med så kan hjernen komunisere meir effektivt. Orker ikke å gå i detaljer om det...

Men om det er effektivt, både ja og nei.

 

Det du sier om mikroprosessorteknologien og programering er det samme jeg har lest og sett på dokumentarer.

Spesielt i musikk tror jeg stoffer har spillt en stor rolle. Feks pink floyd brukte mye lsd i sin tid. :!:

 

EDIT; Leste nettopp og at forskerer og sier at myndighetene styrer mye av forskingen, eller forskningen er ikke nøytral. Forskning bør være nøytral, det er en fordel for begge parter...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Men hvor stor fare er det for å få bad trip viss man tar stoffet rundt folk man kjenner og stoler på, under fine omgivelser feks fin plass i skogen ved siden av et vann\bekk, og har godt humør med deg?...

Jeg har og lest at man kan lære utruli mye av seg selv på feks syre, synes det er et spennende evne egentli....

Psykologi i seg selv er et spennende tema... :)

Lenke til kommentar

Nå må dere ikke bli for ivrige her. Vi har faktisk en lov i Norge som heter noe lignende "Forherligelse av ulovlig aktivitet". At dette er en hersketeknikk for å hindre folk i å endre lover er ett annet tema, men som sagt har her myndigheta satt en flott spærre for mostand mot lover folket ikke liker.

 

(denne loven kunne tidligere brukes mot folk som sa at samboerskap/homofili/alkoholbruk var helt ok når dette var ulovlig)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor relevant dette er for den nåværende diskusjonen, dere har vel kanskje blitt ferdig med spørsmålet om legalisering for lenge siden. Uansett, nå ser det ut som at det kan bli legalisering av mariuhana over i statene i Texas hvis Kinky Friedman får bli guvenør:

 

Friedman Says He'd Legalize Pot in Texas

Sep 14 9:56 PM US/Eastern

 

By MICHAEL GRACZYK

Associated Press Writer

 

AUSTIN, Texas

 

 

 

 

 

 

Kinky Friedman says he favors legalizing marijuana to keep nonviolent users out of prison. If Texas elects him governor, he says, he'll try to get locked-up pot users released to make room for more violent criminals.

"I think that's long overdue," Friedman told The Associated Press in an interview Wednesday. "I think everybody knows what (U.S. Sen.) John McCain said is right: We've pretty well lost the war on drugs doing it the way we're doing it. Drugs are more available and cheaper than ever before. What we're doing is not working."

 

 

 

Friedman, the often irreverent singer, entertainer and mystery writer, is running as an independent in a bid to unseat Republican Gov. Rick Perry, and he's getting some serious attention.

 

He said he'd take a closer look at the use of the death penalty in Texas, wants to clean house on the state's board and commissions and would dump public school assessment tests, even if it costs the state federal money.

 

On the death penalty, he said he would be more liberal with the governor's authority to grant a one-time 30-day reprieve to condemned killers.

 

"I would be careful killing a guy," he said. "I think there are people who need to die, but the question I've asked mostly is: When was the last time we've executed a rich man in Texas?"

 

He bristled at the criticism heaped on him after he called some Hurricane Katrina evacuees in Houston "crackheads and thugs."

 

Friedman said Wednesday that his plan to give $100 million to Houston to hire more police "was not in any way racist."

 

"How can you possibly regret that, telling the truth?" he asked. "I am not a racist, I am a realist. In looking at the statistics, I know that 20 percent of the homicides in Houston have been committed by the element in the evacuee population.

 

"I never said what color their skin was. I never said all evacuees are crack dealers or crackheads. I'm smarter than that."

 

Also in the race for governor are Democrat Chris Bell, Libertarian James Werner and another independent, Carole Strayhorn, the state comptroller who won that office as a Republican.

 

As for Friedman, he said he doesn't like being called a politician.

 

"I don't mind being called a flip-flopper," he said, a description Perry's campaign has placed on him. "I think we actually could use a flip-flopper as governor because a flip-flopper is a human being open to change, and God knows change is what we need now."

 

He acknowledged that the Texas governor's authority is limited compared with executives in other states but said he would use the bully pulpit to cajole legislators. He doesn't trust them, he said, adding: "I do not trust the media either."

 

"Right now the lobbyists are leading us. We have a lack of leadership, a vacuum," he said.

 

One of the Texas governor's few powerful roles is in appointing state board members, and Friedman said he would replace as many as he could, including regents at the University of Texas and Texas A&M.

 

"You clean house," he said. "You get the old farts out of there. You put a bunch of young people in and you put a bunch of people who care about Texas. It's pretty simple."

 

If he wins _ most polls show Perry leading in the race but not running away with it _ Friedman said one of the first calls he'd make as governor would be to Robert Muhammad, head of the Nation of Islam in Houston, who he said "the Lord put in my path at the Austin airport earlier this year."

 

"He's a very visionary man," Friedman said. "You would think we're at opposite poles, but we're not. That's the guy I would tap. I would tap him to help us get those gangsters and thugs and crackheads out of there."

 

Har desverre ikke link, kopierte dette fra et annet forum. Personlig syns jeg dette høres bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...