Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er dette den dyreste bredbånds levrandøren i norge?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eh blir ikke det litt feil altså minst snefattig

altså det stedet der det er minst med lite snø. mulig jeg bare er litt trøt etter en lang dag da men.

Skrevet

Ojojojojoj jeg har vist startet en storm i et vannglass.

Jeg ville bare sier at enkelte ville påstå at bredbånd ikke ekte før det er 10 Mbit. Jeg sier ikke at slik er det. Men 6 ganger isdn linje må da være lang derfra unnsett.

Og når det gjelder snø, så fikk jeg med meg at for noen dager siden snødde det på Svalbard. Og her i Bergen har vi bade temp. ennå.

Norge er et langt og tynt land som strekker seg veldig nært nordpolen. Og der er jo det snø hele tiden.

Nok "BLA BLA BLA" fra meg!!!

Natta

:grin: :grin: :grin:

Skrevet
Quote:

nattogdag skrev (2002-09-13 17:21):

Husker når Internett kom! Ingen forskjell på by og distriktene, kunne gjøre alt på nettet!

Så kom smellet: BREDBAND

By er by og vi sitter med ISDN!!!!!!

Er ikke by der eg bor men har adsl fikk det i februar 2002. Ca7000 innbyggere.
Skrevet

Quote:

Den 2002-09-13 17:21, nattogdag skrev:

Husker når Internett kom! Ingen forskjell på by og distriktene, kunne gjøre alt på nettet!

Så kom smellet: BREDBAND

By er by og vi sitter med ISDN!!!!!!

Det er faktisk steder i Oslo som fremdeles ikke har adsl eller noe annet kjapt internett.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Slik jeg ser det, så er det et internett abbonement som koster 900 kr pr. år. Til sammenligning koster da Telenor online basis 1200 kr. Men med tanke på at du fremdelese får internett aksess med ISDN gratis, så r det jo litt dyrt.

Skrevet

Avsidige liggende strøk som der oppe skal du glad om du får bredbånd i det hele tatt.

Avsides og avside fru Blom. I Alta er det ADSL, SDSL, Ilink og Internett på kabel. Fra 4 -5 forskjellige leverandører. Bodde selv der inntil 1999, og hadde fast forbindelse via kabeltv. Flytta sørover, og satt her i det teknologiske ulandet å venta på ADSl helt til april i år. Det finnes vel neppe så mange avsidesliggende strøk som sør for Dovre. :lol:

Skrevet
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-09-10 20:58, PIIIpower skrev:

<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-09-10 16:13, L.. skrev:

Og når noen vil på stå at bredbånd er ikke før du har minst 10 Mbit linje, så har du noe igjen før du får noe glede igjen.

Lykke til.

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

øhhh... synes å huske at bredbånd ble definert til 2Mbit linje.....

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Det er forskjellige definisjoner på det feltet, jeg veit det er mange som mener at man skal kunne streame live ukoprimert video og da må du ha 7Mbit.

7Mbit for ukomprimert video? *flirer* den var god... ukomprimert video = (høyde*bredde*fargedybde (24bit)*antall bilder i sekundet) dvs:

640x480*3*25=23040000 bytes/s = 175mbit/s

Skrevet
"Tjenesten er i dag tilgjengelig i Alta, Øksfjord, Skjervøy, Vadsø og Krikenes."

Trenger jeg å si mer. Det må jo koste en formue å legge bredbånd der oppe.

Er liksom ikke så morsomt lengre når du må pløye igjennom 1-4 meter med snø før du finner bakke.

For å så komme deg ned under den ned frosne bakken.

FOR å så legge ned kablene til bredbånd.

Mens det snør og det sikkert er 20 til 30 minus grader.

Men fra morro til alvor. Avsidige liggende strøk som der oppe skal du glad om du får bredbånd i det hele tatt.

Dessuten så kan man ikke kalle 384/192 Kb/s bredbånd. Det er jo bare 6 ganger isdn linje jo!!!!

Og når noen vil på stå at bredbånd er ikke før du har minst 10 Mbit linje, så har du noe igjen før du får noe glede igjen.

Man har du ikke noe annet tilbud så er det vel ikke så mye annet å gjøre med det.

Lykke til.

Det koster ikke en formue å legge bredbånd her oppe fordi det stortsett går i iLink (WLAN), det monteres sendere strategiske plasser og så må du bare ha sikt til senderen (du trenger faktisk ikke fri sikt hvis en har rette senderen :D ). Men det har jo sine ulemper, det er litt ustabilt, dårlig og variabel hastighet og det gir ELENDIG ping, i tilleg så er det dyrt (så lenge man ikke får ansatt pris som jeg :D )

Skrevet
har lyse 10mbit opp og ned 698 kr i måneden, inkludert tv

Å... har du fått en "spesial-deal" siden du sier du har tv inkludert i den prisen? Vanligvis er prisen 699 for 10Mbit UTEN tv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...