Gå til innhold

Xbox 360: Blu-ray Disc Drive an Option


Straffa

Anbefalte innlegg

linken finner du her

 

"Speaking to ITMedia of Japan, Peter Moore, corporate vice president of the Interactive Entertainment Business in the Entertainment and Devices Division of Microsoft Corp., said that if HD-DVD loses the next-generation DVD war, Microsoft could still develop a Blu-ray Disc drive for the Xbox 360.

 

Since either case the drive will be external, Microsoft has the option to choose either format. As of yet, Microsoft will only develop an HD-DVD external drive since that’s the format the software giant is backing, but if HD-DVD fails to impose as the standard for next-generation DVD, Blu-ray Disc is an option, at least for Microsoft and the Xbox 360."

 

 

så da er det ikke noe problem uansett om det blir hd-dvd eller blu-ray.

nå kan alle som har xbox 360 slappe helt av :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De skal sikre seg uansett! :)

Men uansett så ruler HD-DVD, dette er et mye bedre produkt for forbrukeren og produsenten. Blu Ray krever nye produksjonsutstyr og mediene kommer til å bli svindyre samt kopisperren på blu-ray er borti natta :( . Uansett så tror jeg hverken det ene eller det andre er fremtiden. Fremtiden er nedlastning via nettet.

Lenke til kommentar
Men uansett så ruler HD-DVD, dette er et mye bedre produkt for forbrukeren og produsenten. BluRay krever nye produksjonsutstyr og mediene kommer til å bli svindyre samt kopisperren på blu-ray er borti natta :( .

5420862[/snapback]

 

Data på blueray-platen er sikrere mot riper og skit, og platen kan ta mye mere data, i tillegg er blueray designet for å kunne lagre i større hastighet, og disse forbedrede sikkerhets-sperrene vil sannsynligvis også føre til at alle standalone BR-spillerene du kobler opp til tv'n har opptaksfunksjon i HD-format.

 

Så at HD-DVD er et mye bedre produkt for forbrukeren, kommer nå helt egentlig ann på hva du har tenkt å bruke det til.

Lenke til kommentar
Men uansett så ruler HD-DVD, dette er et mye bedre produkt for forbrukeren og produsenten. BluRay krever nye produksjonsutstyr og mediene kommer til å bli svindyre samt kopisperren på blu-ray er borti natta :( .

5420862[/snapback]

 

Data på blueray-platen er sikrere mot riper og skit, og platen kan ta mye mere data, i tillegg er blueray designet for å kunne lagre i større hastighet, og disse forbedrede sikkerhets-sperrene vil sannsynligvis også føre til at alle standalone BR-spillerene du kobler opp til tv'n har opptaksfunksjon i HD-format.

 

Så at HD-DVD er et mye bedre produkt for forbrukeren, kommer nå helt egentlig ann på hva du har tenkt å bruke det til.

5435786[/snapback]

Og prøver du å spille av en ugyldig plate deaktivers spilleren din, og aktivere den igjen er ikke noe du kan gjøre alene. Så morsomt og gøy det skal bli. Blir kjempespennende å se hva Sony kommer til å definere som "ugyldige" plater også.

 

Trur nok Blu-ray kommer til å bli ganske kortlevd pga sine stive priser.

Lenke til kommentar
Men uansett så ruler HD-DVD, dette er et mye bedre produkt for forbrukeren og produsenten. BluRay krever nye produksjonsutstyr og mediene kommer til å bli svindyre samt kopisperren på blu-ray er borti natta :( .

5420862[/snapback]

 

Data på blueray-platen er sikrere mot riper og skit, og platen kan ta mye mere data, i tillegg er blueray designet for å kunne lagre i større hastighet, og disse forbedrede sikkerhets-sperrene vil sannsynligvis også føre til at alle standalone BR-spillerene du kobler opp til tv'n har opptaksfunksjon i HD-format.

 

Så at HD-DVD er et mye bedre produkt for forbrukeren, kommer nå helt egentlig ann på hva du har tenkt å bruke det til.

5435786[/snapback]

Og prøver du å spille av en ugyldig plate deaktivers spilleren din, og aktivere den igjen er ikke noe du kan gjøre alene. Så morsomt og gøy det skal bli. Blir kjempespennende å se hva Sony kommer til å definere som "ugyldige" plater også.

 

Trur nok Blu-ray kommer til å bli ganske kortlevd pga sine stive priser.

5439102[/snapback]

 

Hmm... Kilder? Jeg ser ingen problemer med blueray...Om blueray klarer å fixe høyere bitrate på filmer, så betaler jeg gjerne for det. Om den gjennomsnittlige bruker gjør det samme er en annen ting. Men.. der igjen: Jeg tror NAVNET HDDVD selger bedre enn blueray for folk som handler på elkjøp o.l.... :ermm:

Lenke til kommentar

Blir ALDRI å kjøpe verken HD-DVD- eller BLUE-RAY- stasjon til min 360 for å si det slik... Hva skal jeg med det når spillene ikke støtter det?

 

Måtte det beste formatet vinne. Men iom at jeg 95% sikket blir å kjøpe ps3, og at blue-ray har større lagringskapasitet, så håper jeg BR "vinner". Men-men... tiden vil vise ;)

Endret av Clausn
Lenke til kommentar
Blir ALDRI å kjøpe verken HD-DVD- eller BLUE-RAY- stasjon til min 360 for å si det slik... Hva skal jeg med det når spillene ikke støtter det?

5440752[/snapback]

Det er jeg enig i. Det blir ingen ekstern disk til min Xbox 360 heller. Da kjøper jeg heller en Denon HD-DVD spiller.

5440753[/snapback]

 

Nettopp... ;) Men folk flest tenker kanskje ikke i de baner. Synd det da... (ikke at jeg blir å kjøpe denon heller da.. :p)

Lenke til kommentar
Blir ALDRI å kjøpe verken HD-DVD- eller BLUE-RAY- stasjon til min 360 for å si det slik... Hva skal jeg med det når spillene ikke støtter det?

5440752[/snapback]

Det er jeg enig i. Det blir ingen ekstern disk til min Xbox 360 heller. Da kjøper jeg heller en Denon HD-DVD spiller.

5440753[/snapback]

 

Nettopp... ;) Men folk flest tenker kanskje ikke i de baner. Synd det da... (ikke at jeg blir å kjøpe denon heller da.. :p)

5440772[/snapback]

TacT?

Lenke til kommentar
Blir ALDRI å kjøpe verken HD-DVD- eller BLUE-RAY- stasjon til min 360 for å si det slik... Hva skal jeg med det når spillene ikke støtter det?

5440752[/snapback]

Det er jeg enig i. Det blir ingen ekstern disk til min Xbox 360 heller. Da kjøper jeg heller en Denon HD-DVD spiller.

5440753[/snapback]

 

Nettopp... ;) Men folk flest tenker kanskje ikke i de baner. Synd det da... (ikke at jeg blir å kjøpe denon heller da.. :p)

5440772[/snapback]

TacT?

5440786[/snapback]

Hehe... Neida... Nå skal jeg ikke forhåndsdømme noe som helst. :) (var kanskje litt snar i den forrige posten slik sett) Denon lager noen meget bra dvd-spillere de. ;) Har ikke fått meg til å kjøpe denon-dvd, men muligens at hd-dvd/blueray fra denon har de egenskapene jeg ser på. :)

Lenke til kommentar

OFFICIAL MICROSOFT STATEMENT

 

. . . Microsoft firmly stands behind the HD-DVD format as the best choice for our consumers. As we’ve said before, we’re confident that HD-DVD will bring the excitement of high definition movies to the consumer faster and at a greater value. We believe that consumers have signaled what format they want to enjoy high definition DVD and we’re going to follow them down that path. The question of whether Xbox 360 has the flexibility to adapt to consumers’ needs is a different issue entirely. Xbox 360 is a future-proofed system – one that allows us to add features as consumers demand them – as evidenced by our offering of the HD DVD drive as an accessory. Current reports indicating that we have a back-up plan, which includes Blu-Ray support are incorrect. At this point, we’re fully committed to HD-DVD and have absolutely no plans to support other optical formats

 

Kilde: http://blogs.mercurynews.com/aei/2006/01/m...soft_news_.html

Lenke til kommentar
OFFICIAL MICROSOFT STATEMENT

 

    . . .  Microsoft firmly stands behind the HD-DVD format as the best choice for our consumers.  As we’ve said before, we’re confident that HD-DVD will bring the excitement of high definition movies to the consumer faster and at a greater value. We believe that consumers have signaled what format they want to enjoy high definition DVD and we’re going to follow them down that path.  The question of whether Xbox 360 has the flexibility to adapt to consumers’ needs is a different issue entirely.  Xbox 360 is a future-proofed system – one that allows us to add features as consumers demand them – as evidenced by our offering of the HD DVD drive as an accessory.  Current reports indicating that we have a back-up plan, which includes Blu-Ray support are incorrect.  At this point, we’re fully committed to HD-DVD and have absolutely no plans to support other optical formats

 

Kilde: http://blogs.mercurynews.com/aei/2006/01/m...soft_news_.html

5444239[/snapback]

Takk for gode nyheter :D

Lenke til kommentar
OFFICIAL MICROSOFT STATEMENT

 

    . . .  Microsoft firmly stands behind the HD-DVD format as the best choice for our consumers.   As we’ve said before, we’re confident that HD-DVD will bring the excitement of high definition movies to the consumer faster and at a greater value. We believe that consumers have signaled what format they want to enjoy high definition DVD and we’re going to follow them down that path.  The question of whether Xbox 360 has the flexibility to adapt to consumers’ needs is a different issue entirely.  Xbox 360 is a future-proofed system – one that allows us to add features as consumers demand them – as evidenced by our offering of the HD DVD drive as an accessory.   Current reports indicating that we have a back-up plan, which includes Blu-Ray support are incorrect.  At this point, we’re fully committed to HD-DVD and have absolutely no plans to support other optical formats

 

Kilde: http://blogs.mercurynews.com/aei/2006/01/m...soft_news_.html

5444239[/snapback]

Takk for gode nyheter :D

5444244[/snapback]

Jepp. Uttalelsen til Peter Moore har blitt helt feil oppfattet, det han sa var bare at Xbox360 har muligheten til å ha støtte for begge. Ikke at de har noen planer om det.

 

Det kan jo også si det at enkelte kritiserer Moore når han sa at PS3 er "stuck" med Blu-Ray som eneste mulighet. Så sier de "jammen PS3 har USB så de kan jo like godt ha en ekstern HD-DVD de også".

 

Men det jeg tror om den saken er at Moore har faktisk ganske rett. Sony satser alt de har på Blu-ray dersom dette ikke skal lykkes i å bli det neste standard formatet (noe som ikke skjer før om mange mange mange mange år frem i tid uansett), så tror jeg faktisk PS3 er "stuck" med blu-ray ja. For dersom det ikke tar av, så vil produksjonskostnadene for et lite populært medium gå i taket, og det vil bare bli dyrere å dyrere å lage spill på blu-ray platene, og at Sony på noen som helst slags måte skal nedverdige seg til å adoptere sin ergreste konkurrent om den skulle vinne (HD-DVD formatet) ser jeg som lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...