Gå til innhold

Iran brøt atom-segl, hva nå ?


Anbefalte innlegg

Og jeg spår at visse folk prøver å gjøre dette med Iran om til Irak II, noe det ikke er. Med mindre man ikke har fått med seg synspunktene til IAEA, Frankrike, Tyskland, Russland, og Storbritannia. Blant annet. Her er alle enige olsen. Legg vekk Fahrenheit 9/11 og join oss andre.

 

Om en invasjon skjer, er helt opp til Iran, egentlig. Og tror neppe USA vil ha noe stor del i denne, hvis det så skulle bli en. Men hvis ingen gjør noe, og Iran finnes for faktisk å være i produksjon av atomvåpen, da må vel USA ta "VERDENSPOLITI" skiltet på nok en gang siden ingen andre land er like villige til å sende sine sønner og døtre til døden for å sikre en bedre fremtid.

5435055[/snapback]

Jeg prøver ikke å gjøre dette til noen Irak II. Og hvorvidt "alle" er enig eller ei spiller ingen rolle. OG, jeg har ikke sett Fahrenheit 911, så cut the crap og ta deg ei bolle.

 

Om en invasjon skjer er ikke opp til Iran. Det er ikke Iran som vil initierer en innvasjon, det er det innvaderende landet. Og jeg tror nok det landet vil bli USA. Nå har de jo til og med en ypperlig base å starte fra, Irak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, nå har det begynnt. Iran blir kritisert og tildels truet av bl.a. USA, man prøver å få saken inn i sikkerhetsrådet, Iran blir fremstillt som en aggressiv nasjon som er truendes til å kunne slippe The Big Bomb i skallen på amerikanerne når som helst. Jeg spår at aggresjonsnivået mot Iran øker kraftig i tiden framover, og en fullskala innvasjon av landet vil skje innen tre til fem år.

5433273[/snapback]

Det er jo forståelig at de blir sett på som aggresive når de går ut og sier at Israel bør fjernes fra verdenskartet. Forstår godt at de prøver å hindre de i å få atomvåpen da.

 

Både lederene i Irak og Serbia sa i sin tid at de skulle gjøre det og det. Eneste forskjellen enda er at Iran (i forhold til Irak og Serbia) ikke har vært annet enn verbalt agressive enda. (eller tar jeg feil?)

 

De gjør ikke akkurat et stort forsøk på å prøve å roe situasjonen med slike kommentarer.

Lenke til kommentar
Seixon?
C'est moi.

 

Jeg prøver ikke å gjøre dette til noen Irak II. Og hvorvidt "alle" er enig eller ei spiller ingen rolle. OG, jeg har ikke sett Fahrenheit 911, så cut the crap og ta deg ei bolle.
Å kom an, vet at du har sett den. :tease: Det spiller ingen rolle om alle er enige? Å nei, syns å huske at det var et eller annet problem med Irakkrigen om at alle ikke var enige. Kanskje jeg tar feil.

 

Om en invasjon skjer er ikke opp til Iran. Det er ikke Iran som vil initierer en innvasjon, det er det innvaderende landet. Og jeg tror nok det landet vil bli USA. Nå har de jo til og med en ypperlig base å starte fra, Irak.
Neida, å gi blaffen i diplomati, IAEA, FN, det er iallfall ikke ting Iran har kontroll over. ;) Det er store stygge USA som tvinger Iran til å gjenoppta anriking av uran, motsette seg IAEA, kutte av alle megling med EU, og gi fingeren til Russland. Yep, that's the ticket! Iran er bare et snilt lam som vil være i fred.

 

For ikke å snakke om Irans president og hans mangfoldige "interessante" utsagn de siste månedene........................

 

Herrgud for en propoganda... Helvete på jord!

Have some more!

 

http://memritv.org/search.asp?ACT=S9&P1=906

Lenke til kommentar
Neida, å gi blaffen i diplomati, IAEA, FN, det er iallfall ikke ting Iran har kontroll over.  Det er store stygge USA som tvinger Iran til å gjenoppta anriking av uran, motsette seg IAEA, kutte av alle megling med EU, og gi fingeren til Russland. Yep, that's the ticket! Iran er bare et snilt lam som vil være i fred.

 

Nei Iran er vel ikke noe bedre enn andre, dog er jeg i tvil om de er så mye værre en andre heller, når det gjelder ordbruken til deres leder tar jeg den som nettop ordbruk, for om du ser deg rundt i div land, både i midtøsten, søramerika og andre steder er det mange lands ledere som har samme ordbruken om sine naboer og om USA, dog blir det ikke vurdert å innvadere dem av den grunn.

når det så gjelder atomvåpen er jeg som sagt mot at noen som helst skal ha disse, men jeg blir ikke forundret over at feks Iran prøver å skaffe seg disse når en vet at Israel her dem og at Israel i tillegg har full militær og okonomisk støtte av verdens eneste supermakt :hmm:

Lenke til kommentar
Nei Iran er vel ikke noe bedre enn andre, dog er jeg i tvil om de er så mye værre en andre heller, når det gjelder ordbruken til deres leder tar jeg den som nettop ordbruk, for om du ser deg rundt i div land, både i midtøsten, søramerika og andre steder er det mange lands ledere som har samme ordbruken om sine naboer og om USA, dog blir det ikke vurdert å innvadere dem av den grunn.

Igjen, kan du vise et eksempel på at andre enn Irans president går ut og sier ting som at jødeutryddelsen er en myte, og at Israel må fjernes fra kartet? At Israel burde flyttes til Europa? Chavez har sagt en del tåpelige ting, men ikke noe slikt. Det eneste Chavez og Kim Jong Il bryr seg med å si er at USA har planer om å invadere de hele tiden for å leke offer. Er ikke akkurat det samme som å si at USA skal fjernes fra kartet, eller at Sør-Korea skal fjernes fra kartet.

Lenke til kommentar
Igjen, kan du vise et eksempel på at andre enn Irans president går ut og sier ting som at jødeutryddelsen er en myte, og at Israel må fjernes fra kartet? At Israel burde flyttes til Europa? Chavez har sagt en del tåpelige ting, men ikke noe slikt. Det eneste Chavez og Kim Jong Il bryr seg med å si er at USA har planer om å invadere de hele tiden for å leke offer. Er ikke akkurat det samme som å si at USA skal fjernes fra kartet, eller at Sør-Korea skal fjernes fra kartet.

5437665[/snapback]

bush har vel sagt en del tåplige ting også :tease:
Lenke til kommentar
Igjen, kan du vise et eksempel på at andre enn Irans president går ut og sier ting som at jødeutryddelsen er en myte, og at Israel må fjernes fra kartet? At Israel burde flyttes til Europa? Chavez har sagt en del tåpelige ting, men ikke noe slikt. Det eneste Chavez og Kim Jong Il bryr seg med å si er at USA har planer om å invadere de hele tiden for å leke offer. Er ikke akkurat det samme som å si at USA skal fjernes fra kartet, eller at Sør-Korea skal fjernes fra kartet.

5437665[/snapback]

bush har vel sagt en del tåplige ting også :tease:

5437969[/snapback]

 

"Gud er med meg!"?

Lenke til kommentar
Nei Iran er vel ikke noe bedre enn andre, dog er jeg i tvil om de er så mye værre en andre heller, når det gjelder ordbruken til deres leder tar jeg den som nettop ordbruk, for om du ser deg rundt i div land, både i midtøsten, søramerika og andre steder er det mange lands ledere som har samme ordbruken om sine naboer og om USA, dog blir det ikke vurdert å innvadere dem av den grunn.

Igjen, kan du vise et eksempel på at andre enn Irans president går ut og sier ting som at jødeutryddelsen er en myte, og at Israel må fjernes fra kartet? At Israel burde flyttes til Europa? Chavez har sagt en del tåpelige ting, men ikke noe slikt. Det eneste Chavez og Kim Jong Il bryr seg med å si er at USA har planer om å invadere de hele tiden for å leke offer. Er ikke akkurat det samme som å si at USA skal fjernes fra kartet, eller at Sør-Korea skal fjernes fra kartet.

5437665[/snapback]

 

 

Hvor ser du at jeg benekter hva han har sagt?? Ingen steder jeg sier han er stor i kjeften og du trekker meg i tvil fordi du mangler svar på det jeg egentlig sa.

Og siden du trekker inn hva Kim Jong Il har sagt er vel han den eneste som har sagt /truet usa direkte, er det en diskusjon om å innvadere nord korea av den grunn? Tror ikke det

:hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hvor ser du at jeg benekter hva han har sagt?? Ingen steder jeg sier han er stor i kjeften og du trekker meg i tvil fordi du mangler svar på det jeg egentlig sa.

Og siden du trekker inn hva  Kim Jong Il har sagt er vel han den eneste som har sagt /truet usa direkte, er det en diskusjon om å innvadere nord korea av den grunn? Tror ikke det

:hmm:

Du sa at andre har hatt "samme ordbruk" som Irans president, noe som ikke stemmer. Kim Jong Il har aldri sagt at han skal fjerne USA eller Sør-Korea fra kartet, og har heller ikke truet noen av dem direkte ubetinget. Han har, som jeg sa (akkurat som Chavez) lekt et offer, som "USA er bare etter å ta meg, derfor må jeg få lov å ha atomvåpen for å forsvare meg fra USAs angrep!" Det er motsatt ordbruk enn det Iran kommer med.
Lenke til kommentar
Nord-Korea advarer USA mot «katastrofe»      YONGBYON ATOMANLEGG: Bildet fra februar i år viser anlegget som førte til den nå fastlåste konflikten mellom USA og Nord-Korea.  Foto: SCANPIX/EPA PHOTO AFPI/SPACE IMAGING FILES/      VI KAN SLÅ BEGGE TO: Forsvarsminister Donald Rumsfeld mener de kan krige mot både Nord-Korea og Irak samtidig - om det skulle være nødnvendig.  Foto: SCANPIX/AP      TRUER USA: Nord-Korea med leder Kim Jon Il truer USA med en ukontrollerbar katastrofe.  Foto: SCANPIX/REUTERS/ITAR-TASS/KREMLIN PRESS SERVICE  annonse      Nord-Korea ber USA holde seg unna deres atomenergiprogram og advarer mot en «ukontrollerbar katastrofe». USA svarer at de har kapasitet til å krige mot både Irak og Nord-Korea samtidig.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/12/24/357071.html

 

Uberegnelig Kim like farlig som Saddam

 

Ingen vet hva en uberegnelig leder med et forskrudd verdensbilde som Nord-Koreas store leder Kim Jong-il kan finne på, ikke minst når han legger seg ut med en annen uerfaren leder som USAs president George W. Bush.    Det merkelige synet på omverdenen som det isolerte regimet har, er ett av de farligste elementene i krisen på den koreanske halvøya, ifølge Asia-eksperten Odd-Arne Westad ved London School of Economics.    - Sånn sett kan man sammenligne Kim Jong-il med George W. Bush: Begge arvet makten, og begge forstår lite av verden utenfor, sier han til NTB.

 

http://web3.aftenbladet.no/utenriks/article65891.ece

Lenke til kommentar
Uberegnelig Kim like farlig som Saddam

5444183[/snapback]

 

Helt ufarlig med andre ord? :p

 

--Axel.

5444945[/snapback]

 

Kommer an på hvordan du ser det, siden dette var skrevet før innvasjonen av Irak så annsås jo begge som svært farlige på lik linje med Iran i dag, men det var fra USA`s ståsted, nå viste jo det seg å være feil ang Irak, er det muligens samme feilen ang Nord korea og Iran :hmm:

Lenke til kommentar

Akkurat som jeg sa, Snekkeren. "Trusselen" fra Nord-Korea var ikke ubetinget, og var heller ikke veldig klar. Dette står det i artikkelen du gav link til:

 

- Dersom USA fortsetter å forsøke å internasjonalisere konflikten og løpe fra ansvaret, vil det føre situasjonen til en ukontrollerbar katastrofe, skriver avisa.

 

OK? Hva betyr det egentlig? Og som jeg sa, leker Nord-Korea offerrollen, og ikke motsatt slik som Iran gjør.

 

Hvis vi ser hva artikkelen baserer seg på, er det denne artikkelen fra CNN som sier:

 

"If they, ignorant of their rival, dare provoke a nuclear war, the army and people of the DPRK led by Kim Jong Il, the invincible commander, will rise up to mete out determined and merciless punishment to the U.S. imperialist aggressors with the might of single-hearted unity more powerful than A-bomb," he said.

 

Her sier de klart fra at HVIS USA velger å angripe, da skal de få svi. Det er ikke akkurat det samme som når Iran går ut og sier, ubetinget, at Israel må slettes fra kartet, at jødeutryddelsen er oppspinn, og at hvis ikke Israel skal "fjernes" så må det iallfall flyttes til Europa.

 

Retorikken er ikke litt det samme engang.

Lenke til kommentar
OK? Hva betyr det egentlig? Og som jeg sa, leker Nord-Korea offerrollen, og ikke motsatt slik som Iran gjør.

 

Om USA og vesten hadde kommet med samme trusler/ultimatum overfor Nord Korea som det de gjør overfor Iran i dag kan du være sikker på at pipen hadde fått en annen lyd og Nord Korea hadde ganske sikkert kommet med betydelig sterkere utsagn enn det Iran i dag gjør .

Lenke til kommentar
Om USA og vesten hadde kommet med samme trusler/ultimatum overfor Nord Korea som det de gjør overfor Iran i dag kan du være sikker på at pipen hadde fått en annen lyd og Nord Korea hadde ganske sikkert kommet med betydelig sterkere utsagn enn det Iran i dag gjør .

5445591[/snapback]

Hvilke ultimatum og trusler har USA og vesten kommet med mot Iran da? Er det ikke heller Iran som gang på gang har blånektet alle diplomatiske forsøk, akkurat slik som Nord-Korea har gjort? Er det ikke Iran som nektet å komme på møter i FN og IAEA? Har du lyst å oppsummere konkrete og ubetinget trusler som Iran har fått fra Vesten?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...