Gå til innhold

Narkotika - Forebygging og virkning i samfunnet?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har noen spørsmål ang. narkotika (ecstasy, heroin, hasj, amfetamin, LSD osv)

Hvordan kan man forhindre ungdommer til å bruke dette?

 

Hva tror dere narkotika gjør med samfunnet vårt?

 

Noen som vet om en side med skrekkbilder av rusvrak??

 

 

Ellers er det bare å diskutere narkotika her.

La diskusjonen rulle! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hasj er visst helt ufarlig, men.

5419370[/snapback]

 

Det har ingen ting å si om det er ufarlig eller ei. Tingen er at det er forbudt og regner lovens lange arm at dette blir opprettholdt.

 

ONT: Det er mange ting som kunne bli gjort. Men som jaujau, kunne det at foreldrene tok mere ansvar. Men man ser i saker dere foreldrene ikke merker at vedkommende bruker narkotike, eller de gir blanke F. Men tror en støre fokus på teamet i barne/ungdomskolen kan være med å motvirke slike stoffer. Men det meste faller tilbake på foreldrene. Holder en nokså streng linje rundt stoff tror jeg gjerne at vil hjelpe. (Merk "tror". Sier dette ut ifra meg selv, da pappa alltid truet med å kaste meg ut hvis jeg prøvde et narkotisk stoff. Som jeg fram til en dag idag, ikke har prøvd.)

 

Lykke til videre med skoleprosjektet ditt :D

Lenke til kommentar
Hvordan kan man forhindre ungdommer til å bruke dette?

Ved å legalisere det, selge det på apoteket til (langt) lavere pris enn i dag, med aldersgrense på 20 år. Da vil de kriminelle gjengene som livnærer seg på å selge narkotika opphøre, siden de ikke vil kunne tjene penger på det. Da vil man fjerne man som med tvang eller press prøver å få ungdommer hektet på narkotika.

 

Hva tror dere narkotika gjør med samfunnet vårt?

Mitt inntrykk er at det er narkotikaforbudet som er det verste, ikke narkotika i seg selv.

 

Syntes det er en grei idè å legalisere hasj først. Dersom det går bra (noe det vil), kan man gå videre med å legalisere heroin, ecstacy, kokain og disse. Jeg er ganske sikker på at det er legalisering som er veien å gå, noe du ikke vil lære på ungdomskolen.

 

Her er noen relevante artikler om temaet;

 

Hvorledes kurere narko-lov-avhengigheten?

Fri oss fra narkotikahelvete!

Oversikt over narkotikalovgivningens historie i Norge

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Hvor mye bruker Norge i året på narkotikabekjempelse og de narkomane?

5422053[/snapback]

 

Jeg mener personlig at Norge bruker mye, og de gjør en relativt god jobb. For noen år tilbake kan jeg huske at det var narkomane overalt i kr.sand by, men nå har det heldigvis roet seg en del.

 

Har ingen eksakte tall, men jeg kom over denne lenken som burde dekke mesteparten av ditt skole prosjekt tenker jeg

 

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg syns det er ille at narkotika er en stor kategori. Man kan ikke sammenligne hasj-røyking med heroinmisbruk f.eks. Det blir litt det samme som å sammenligne det å ta seg en pils med å sile rødsprit gjennom en loff i Nygårdsparken.

 

Jeg tror at et godt og trygt oppvekstmiljø med tett oppfølging fra foreldre og sunne fritidsinteresser kan være et godt utgangspunkt men man er aldri sikker.

Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg en politikk på dette området ala det de har i nederland.

 

Har noen kompiser som både røyker hasj og har prøvd forskjellige psykedeliske stoffer, og de blir neppe sett på som noen samfunnsbyrde. Det har heller ikke forandret mitt syn på dem, så lenge de vet hva de gjør.

Lenke til kommentar
Det er jo ofte sånn at om man først gir seg ut på hasj, er veien kortere til sterkere stoffer enn for de som ikke gjør det.

 

 

Noen som vet om en side med skrekkbilder?

Eller skrekkbilder?

5423632[/snapback]

 

Feil framstilling. Faren ved å starte ved å røyke hasj er å komme i feil miljø. Bare om du røyker hasj et par gang, betyr ikke at du av et eller annent behov søker etter sterkere stoffer. Bare tull å tro noe annent.

Lenke til kommentar
Det er jo ofte sånn at om man først gir seg ut på hasj, er veien kortere til sterkere stoffer enn for de som ikke gjør det.

 

 

Noen som vet om en side med skrekkbilder?

Eller skrekkbilder?

5423632[/snapback]

 

Feil framstilling. Faren ved å starte ved å røyke hasj er å komme i feil miljø. Bare om du røyker hasj et par gang, betyr ikke at du av et eller annent behov søker etter sterkere stoffer. Bare tull å tro noe annent.

5423735[/snapback]

 

Ser 0 feil ved fremstillingen til stian123.

Lenke til kommentar
Det er jo ofte sånn at om man først gir seg ut på hasj, er veien kortere til sterkere stoffer enn for de som ikke gjør det.

 

 

Noen som vet om en side med skrekkbilder?

Eller skrekkbilder?

5423632[/snapback]

 

Feil framstilling. Faren ved å starte ved å røyke hasj er å komme i feil miljø. Bare om du røyker hasj et par gang, betyr ikke at du av et eller annent behov søker etter sterkere stoffer. Bare tull å tro noe annent.

5423735[/snapback]

 

Ser 0 feil ved fremstillingen til stian123.

5423754[/snapback]

 

Jeg ser 1. Det er feil å si at hasj er veien til sterkere stoffer.

Lenke til kommentar
Det er jo ofte sånn at om man først gir seg ut på hasj, er veien kortere til sterkere stoffer enn for de som ikke gjør det.

 

 

Noen som vet om en side med skrekkbilder?

Eller skrekkbilder?

5423632[/snapback]

 

Feil framstilling. Faren ved å starte ved å røyke hasj er å komme i feil miljø. Bare om du røyker hasj et par gang, betyr ikke at du av et eller annent behov søker etter sterkere stoffer. Bare tull å tro noe annent.

5423735[/snapback]

 

Ser 0 feil ved fremstillingen til stian123.

5423754[/snapback]

 

Jeg ser 1. Det er feil å si at hasj er veien til sterkere stoffer.

5423769[/snapback]

[/size=1]

 

Sier han det da :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...