Gå til innhold

Apple klare med Intel-macer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MacBook Pro-maskinen som ble lansert i dag koster 18 490 for den billigste og 23 290 for den dyreste.

...men prisene er fortsatt som før.

 

Men hva kan vi vente oss egentlig? Bedre spillstøtte kanskje? OSX på tredjeparts PC-er? Windows og Linux på Mac?

 

 

Edit: Kan ta med at den billigste MacBook Pro kommer med:

Intel Core Duo 1.67GHz

512MB 667MHz DDR2 SDRAM

ATI Mobility Radeon X1600 PCI Express 128MB GDDR3

iSight video camera

Apple Remote

 

Rimelig imponerende CPU og grafikkort, men 18 500 er for dyrt sammenlignet med andre laptop-merker i samme prisklasse.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ser bra ut dette. Vil ikke si at prisen er spesielt høy for så godt utstyrte maskiner som dette. Prisen på bærbare bestemmes dessuten ikke bare av komponentene, men også bygg kvalitet og material valg.

 

Har aldri prøvd mac før og ahr til tider hatt store motforestillinger mot det, men denne frister.

 

Håper Mac ved hjelp av intel kan skaffe bedre støtte fra 3. part slik at mac kan bli en skikkelig konkurent til windows slik at monopolet endelig kan bi brutt.

(snakker ikke om 100% til Apple, men en gjevn fordeling mellom osx, windows og linux.

Lenke til kommentar

At de er like dyre som før er nok ikke noe stort problem. Husk at de nå bruker CPU'er som er både kraftigere og dyrere. Til samme pris får man jo en mye kjappere maskin.

 

Til dere som kommer med tullete påstander pga at dere føler noe personlig korstog å gå mot alt dere ikke selv har brukt eller erfart, anbefaler jeg er dere åpner øynene og prøver å se litegrann an.

 

Det at Mac nå går på Intel-arkitektur er BARE en fordel for alle. Nå har PC-verden blitt litt mer standardisert og sammenlignbart, og folk kan ha en kraftig maskin med valg av 3 operativsystemer. Så flott, ikke sant? Valgfrihet!

Endret av joebush
Lenke til kommentar
MacBook Pro-maskinen som ble lansert i dag koster 18 490 for den billigste og 23 290 for den dyreste.

...men prisene er fortsatt som før.

 

Men hva kan vi vente oss egentlig? Bedre spillstøtte kanskje? OSX på tredjeparts PC-er?

 

 

Edit: Kan ta med at den billigste MacBook Pro kommer med:

Intel Core Duo 1.67GHz

512MB 667MHz DDR2 SDRAM

ATI Mobility Radeon X1600 PCI Express 128MB GDDR3

iSight video camera

Apple Remote

 

Rimelig imponerende CPU og grafikkort, men 18 500 er selvsagt alt for dyrt sammenlignet med laptoper fra Acer og andre i samme prisklasse...

5417881[/snapback]

 

 

Prisene er fortsatt like SVINDYRE som de alltid har vært. Apple har alltid overpriset sine varer og slutter ikke denne gangen heller.

5418085[/snapback]

 

Viss ein ser på specene og tilsvarande maskiner så blir det ikkje så dyrt likevel.

F.eks ein dell med tilsvarande specs så er det same pris og vel så det.

 

At dei også lover like panel på bærbare som på cinema-skjermene sine seier vel litt også.

Om acer leverer den same kvaliteten på sine bærbare som stasjonære skjermer, så ville eg ikkje tatt i dei med ildtang, for dei acer-skjermene eg har sett har stinka "big time".

Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet på gjerdet helt siden Apple annonserte overgangen til Intel, og jeg har vært veldig fornøyd med min 12" Powerbook G4, men nå skal den nye MacBook Pro bestilles. Det er ingen tvil - den maskinen kommer til å bli min nye yndling.

 

Jeg klarer nesten ikke å vente til februar. :)

 

PS! Til de som kritiserer prisen - dra en kjapp sammenligning med Dell, HP, IBM (Lenovo) eller lignende. Prisen er nesten helt lik den for en tilsvarende PC - av og til høyere, men sånn i gjennomsnitt ca. 500-1000 lavere. Så kan man spørre seg - er det virkelig for mye å betale for å få en maskin som er såpass gjennomtenkt og som kommer med et av verdens soleklart beste operativsystemer som standard?

 

Vel, det blir opp til hver enkelt å avgjøre selvsagt. Smak og behag og hele den greia der, men jeg synes i alle fall at prisen er mer en overlevbar, og bestillingen blir lagt inn så snart jeg kommer inn på Applestore. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Jeg hadde en iBook, men jeg solgte den pga at det kom nye maskiner med Intel prosessor. Denne maskinen skal jeg kjøpe når jeg får spart litt.

Om man kjøper den med ADC rabatten får man 20% avslag

Slik er det på Powerbook og da regner jeg med at det er på MacBok pro også.

 

Jeg klarer nesten ikke å vente :)

Lenke til kommentar

pris med fratrukket ADC = 14700

+ ca 700 som er pris for å bli medlem.

altså 15400 for maskinen.

selvfølgelig meget fristende, men jeg er ærlig talt ganske skremt over kundebehandlingen til apple, frister kanskje mer å benytte meg av studentrabatt og eplehuset.

Lenke til kommentar
morsom video, publikum høres ut som fra et religiøst vekkelsesmøte

5418632[/snapback]

Mhm. "We bow to thee O' Jobs, most holy of capitalism demigods" :devil:

Men design kan de ihvertfall, den nye Macbook Pro er den lekreste forbanna latopen jeg noengang har sett. Hvis den er like stillegående som Powerbook med g4, er den bortimot perfekt, knallgode spesifikasjoner ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...